کد خبر 341339
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اخبار به گوش رسیده از وخامت اوضاع در مرز روسیه و اوکراین، صلح در اوکراین را کلید تامین امنیت در قاره اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نسبت به اخبار منتشره در رسانه‌های گروهی مورد وخامت اوضاع در مرز روسیه و اوکراین ابراز نگرانی نموده و تاکید کرد که صلح در اوکراین، کلید صلح و ثبات در منطقه و کل اروپاست.

بان کی مون در سخنرانی خود در دانشگاه زلاند نو گفت: «من بسیار نگران وخامت اوضاع در مرز اوکراین و فدراسیون روسیه هستم. من با رهبران هر دو کشور و همچنین مقامات سایر کشورها  که می توانند به حل و فصل اوضاع کمک کنند، مذاکراتی داشتم، چرا که در اینجا زندگی مردم بی گناه ساکن منطقه در میان است.»

بان کی مون تاکید کرد که ایجاد صلح و ثبات در اوکراین بسیار مهم است، چرا که این مسئله بطور مستقیم بر امنیت و ثبات در منطقه و فراتر از آن، در کل قاره اروپا تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که کاخ کرملین روز سه شنبه بطور رسمی ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات کی‌یف در مورد ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک اوکراین را تکذیب کرد. این اتهامات از سوی مقامات دولت اوکراین و دولت آمریکا مطرح شده است.

روز سه شنبه  «جان کیربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با متهم کردن روسیه به نقش داشتن در افزایش وخامت اوضاع در شرق اوکراین، مدعی شد که در مرز روسیه و اوکراین بیش از 10 هزار نیروی نظامی روسی مستقر هستند.

این در حالی است که «جین ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعتراف نمود که مقامات واشنگتن هیچ اطلاعات موثقی که ثابت کند نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عبور کرده و وارد خاک این کشور شده اند، در دست ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس