کد خبر 341269
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

فرمانده نیروی هوایی هند اعلام کرد قرارداد خرید جت های جنگنده به ارزش 22 میلیارد دلار از شرکت فرانسوی داسو به زودی تکمیل خواهد شد. این اظهارات پس از آن مطرح شدن که روند تکمیل قرارداد هند با این شرکت فرانسوی پیشتر به تعویق افتاده بود.

به گزارش مشرق، مارشال آروپ رها فرمانده نیروی هوایی هند در گفتگو با مطبوعات این کشور اعلام کرد ارتش هند دیگر برای تکمیل قرارداد برای خرید 126 فروند جنگنده رافائل ساخت فرانسه تعلل نخواهد کرد.

رها همچنین گفت ضرب الاجلی برای نهایی کردن این قرارداد تعیین نشده بود . او در عین حال افزود:« این قرارداد به زودی نهایی می شود.»

همچنین به نظر می رسد او تلاش ها را برای وارد شدن یک کنسرسیوم اروپایی - که سازنده هواپیماهای یورو فایتر است - به رقابت برای بستن این قرارداد بزرگ از سوی رقیب رافائل رد کرد.

او در مصاحبه با روزنامه هندوستان تایمز که روز چهارشنبه چاپ شد، اعلام کرد:« ایجاد هر گونه تغییر در این روند کار درستی نخواهد بود. دولت کنونی اقدامات لازم را انجام داده است و روند تکمیل قرارداد خرید این جنگنده ها با سرعت ادامه دارد.»

روزنامه هندوستان تایمز به نقل از یک مقام وزارت دفاع هند اعلام کرد:« شرکت رافائل نیز در تلاش برای نهایی کردن این قرارداد است.»

این مقام - که نامش فاش نشده است - همچنین گفت:« اکنون برای وارد شدن در رقابت برای خرید جنگنده بسیار دیر شده است. »

داسو در سال 2012 اجازه یافت وارد مذاکرات انحصاری با هند برای فروش 126 فروند جنگنده رافائل به این کشور شود.

برگزاری این مذاکرات از آن زمان به تعویق افتاد و این امر سبب شد انگلیس در ماه ژوئیه پیشنهاد بستن قرارداد را با دولت نارندرا مودی مطرح کند و سبب امیدواری شرکت یورو فایتر در این زمینه شود.

دولت راست گرای هند - که در ماه مه در این کشور به قدرت رسید - اعلام کرد به روند مدرنیزه کردن ارتش خود سرعت بخشد و دهلی نو همچنین قانون ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی را در بخش دفاعی این کشور لغو کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    به ارزش 22 میلیارد دلار!!!!!!!!!!!!!!!!؟ خداوند هندی ها رو شفا فرانسوی ها رو دارن میلیاردر می کنن بعد از آنهمه تلاش برای ساخت جنگنده با کمک روسیه!!!!!!!
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    رافال يك جنگنده تمام عياره از بسياري جنگنده هاي غربي وشرقي بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس