کد خبر 340612
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

رئیس کل گمرک ایران از ورود 48 هزار خودروی وارداتی در 5 ماهه ابتدای سال جاری به کشور خبرداد و گفت: واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است و تنها آن دسته از خودروهایی بالای 2500 سی سی، وارد کشور شده است که تا قبل از اردیبهشت ماه سال 92، ثبت سفارش شده باشند.

 به گزارش مشرق، مسعود کرباسیان در حاشیه کارگاه آموزشی بین المللی تیر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 47 هزار دستگاه خودرو با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی وارد کشور شده، این در حالی است که واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است و تنها آن دسته از خودروهایی وارد شده‌اند که تا قبل از اردیبهشت ماه سال 92 ثبت سفارش شده باشند.

رئیس کل گمرک ایران افزود: خودروهای زیر 2500 سی سی در طبقه متوسط مورد استفاده قرار می گیرد و به طور قطع، تمام خودروهای بالای 2500 سی سی که اجازه ورود به کشور داشتند، تاکنون وارد شده‌اند و چیزی در گمرکات باقی نمانده است، چراکه مدل‌های آنها قدیمی می‌شود و بازار مصرف خود را ممکن است از دست بدهند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین گمرک 5800 میلیارد تومان درآمد داشته، این در حالی است که درآمدهای گمرک افزایش 130 درصدی داشته است.

به گفته کرباسیان، تقریبا 95 درصد فعالیت‌های گمرک، تحت پوشش سامانه جامع امور گمرکی قرار گرفته است و 90 درصد از ترانزیت نیز اظهار از راه دور می‌شود؛ بنابراین در پرتو این اقدام افزایش درآمد ایجاد شده است، ضمن اینکه معطلی 26 روزه در گمرکات به 3 روز و هزینه نگهداری هر کالا که در هر روز معادل یک درصد ارزش کالا است، به شدت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در 5 ماهه ابتدای سال جاری، 80 تا 85 درصد از واردات صورت گرفته، مربوط به کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای و مابقی مصرفی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    دارم یواش یواش معنای اقتصاد مقاومتی ومیزان توجه مسئولین کشورمون به اون رو متوجه میشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس