کد خبر 340116
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷

رئیس‌جمهوری اوکراین در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل با اذعان به عدم وجود راه حل نظامی برای بحران کشورش، در عین حال خواستار تنبیه روسیه و حمایت نظامی و تجهیزاتی جامعه جهانی از این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین امروز در پایان ملاقات دوجانبه خود با «خوزه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل تاکید کرد که بر این مسئله باور دارد که راه حل نظامی برای اوضاع در شرق اوکراین وجود ندارد.

وی گفت: «ما کاملا بر این نکته واقف هستیم که راه حل نظامی برای بحران در کشور ما وجود ندارد. مهمترین مسئله در حال حاضر برای اوکراین صلح است.»

پروشنکو همچنین ابراز امیدواری نمود که اتحادیه اروپا سیاست روسیه در قبال اوضاع اوکراین را بدون پاسخ نگذارد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در عین حال با یادآوری اینکه انتظار دارد که عملیات نظامی در شرق این کشور در اوایل ماه سپتامبر (اوایل پاییز) به پایان برسد، افزود: «ما مخالف دخالت نظامی مستقیم غرب در بحران اوکراین هستیم، مقامات کی‌یف روی این حساب نمی‌کنند که نظامیان سایر کشورها دوش به دوش ارتش اوکراین به جنگ بپردازند، ولی ما انتظار داریم که جامعه بین الملل حمایت نظامی و تجهیزاتی خود را در این شرایط از اوکراین دریغ نداشته باشد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس