کد خبر 339871
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

مراسم افتتاح دوره‌های ۲۵ و ۹ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور جانشین ستادکل ارتش برگزار شد.

 به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مراسم افتتاحیه دوره‌های 25 و 9 حرفه‌ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) با حضور امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین کل ارتش و جمعی از پرسنل نیروهای چهارگانه ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور داشتند.

امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز دوره‌های بیست و پنجم و نهم حرفه‌ای دافوس ارتش که صبح امروز برگزار شد با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این پیروزی اهمیت مضاعفی دارد از این جهت که بار دیگر به صراحت بر قدرت مقاومت تأکید و آن را تأیید کرد.

وی افزود: منظور از مقاومت معنا، مفهوم و روش آن است. امروز بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانیم در کنار مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، سرزمینی و جمعیتی قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم بدانیم و مقاومت می‌تواند در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت قرار بگیرد و مستضعفان عالم را به این مؤلفه امیدوار کند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد بنده به دانشجویان دافوس این است که در هر مقطع زندگی خود به عنوان یک مأموریت نگاه کنند و آن را مهمترین کار ارتش فرض بدارند. در این صورت بازده، نتیجه و بهره‌وری آن متفاوت خواهد بود.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده است که قدرت لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت اگر مهمترین نباشد قطعاً یکی از مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌هاست.

موسوی تأکید کرد: از طرفی علم هم قدرت است و هم با واسطه قدرت‌آفرین می‌شود و دافوس محل تلاقی این دو مؤلفه قدرت است. از طرفی هم عالی‌ترین سطح علم نظامی‌گری و هم عالی‌ترین سطح نظامی‌گری علمی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دافوس این است که برای ادامه حیات مستقل و سربلند ملت ایران تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش 3-4سالی است که تهیه، تصویب و ابلاغ شده و همچنین سند راهبردی علم و فناوری ارتش نیز با تلاش محققین تهیه و تصویب شده و اخیراً نیز ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس