مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسئولانی که به دنبال توسعه پهنای باند و خدمات ارتباطی هستند باید پاسخ خود به انواع پیامدها و آسیب‌های احتمالی را بدهند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با مورد خطاب قرار دادن کسانیکه دنبال واردات پهنای باند بیشتر به کشور هستند، اظهار کرد: به عقیده من پیوست فرهنگی این توسعه در تکنولوژی را باید ارائه کنند و شفاف بگویند که آیا پیامدهای چنین کاری را کارشناسانه مطالعه کرده‌اند یا نه.

وی با اشاره به اینکه نباید اینقدر مبهم به توسعه تکنولوژی پرداخت، گفت: مسئولان باید پاسخ خود را به انواع پیامدها و آسیب‌های چنین توسعه‌ای ارائه دهند.

‫عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ‬ ادامه داد: هم‌اکنون با وجود انواع رسانه‌ها و فضای شیشه‌ای که درون آن قرار داریم، نمی‌شود با شعار فعالیت کنیم. در این عرصه برای هر نوع حرکتی باید پیوست فرهنگی مربوط به آن ارائه و بعد حول آن گفت‌وگو شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از سکوت در برابر پیامدهای فرهنگی چنین اقداماتی اذعان کرد: اینکه عده‌ای با چنین رویکردی اقدامات خود را انجام می‌دهند با وضعیت کاملا مبهمی مواجه می‌شویم که دقیقا نمی‌دانیم چه چیز را باید نقد کنیم اما در فضای مجازی تصمیم‌گیری‌ها باید با شورای عالی فضای مجازی که نهاد تصمیم‌گیر در این زمینه است و برای همین رسالت تشکیل شده، باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ای داد!! آقاجان تکنولوژی قابل محدود کردن نیست و دیر یا زود مسیر خودش رو باز میکنه! فرهنگ رو شما درست جا بندازید بدون ایجاد حساسیت های الکی! افزایش پهنای باند یعنی پیشرفت کشور! منی که برای دانلود یه فایل چند مگی چندین ساعت پشت سیستم میشینم، هم وقت خودم هدر میره، هم منابع و انرژی! اینترنت و پهنای باند رو اگر خودمون جلوشو ببندیم هم دیر یا زود از طرق مختلف بدون محدودیت و با سرعت به مراتب بالاتر وارد میشه- مثل بالون گوگل و پهپاد فیس بوک و ماهواره و هزار راه دیگه- پس به جای خپحساس کردن مردم
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ...به جای حساس کردن مردم محتوای مناسب رو به نحو مطلوب با فرهنگ متناسب کشور خودمون تهیه کنید تا نگرانیتون رفع بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس