کد خبر 339371
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

تنها بانوی طلایی ورزش ایران در تاریخ المپیک و پارالمپیک گفت: بهتر است که ایرانی ها به بیماران کشور خودمان کمک کنند.

به گزارش مشرق، این روزها تب حرکتی به نام "سطل آب یخ" در ایران مثل بسیاری از نقاط مختلف دنیا داغ شده است.

این حرکت در حمایت از یک بیماری بسیار سخت صورت گرفته و چهره های سرشناس بسیاری با ریختن آب یخ بر روی سرشان، نه تنها اعلام حمایت کرده، بلکه کمک نقدی را نیز به حساب موسسه خیریه مورد نظر واریز کرده اند.

در ایران ریختن آب یخ بر روی سر صورت می شود، اما به نظر می رسد هیچ کمک نقدی در کار نیست. در این میان نکته بسیار مهم کمک ایرانی ها به بیماران کشور است؛ کمکی که می تواند باعث نجات بسیاری از کودکانی شود که از بیماری های صعب العلاج رنج می برند.

زهرا نعمتی قهرمان رقابت های تیراندازی با کمان در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن تنها ورزشکاری است که طی ماه های اخیر مدال طلای جهانش را برای کمک به این بیماران به انجمن بیماران سرطانی یاس در کرمان تقدیم کرد. او در این باره به خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: من این کار را در ماه مبارک رمضان انجام دادم. بدون شک طلای من بدون لطف خدا و دعای مردم بدست نمی آمد و اگر دوباره مدال بگیرم، باز هم این کار را انجام خواهم داد. نجات دادن جان انسان ها افتخار بزرگی برای هر کسی است و خوشحالم می شوم اگر این اتفاق با اهدای مدالم صورت بگیرد.

وی افزود: مدالم توسط انجمن به مزایده گذاشته می شود و پول حاصل از آن صرف درمان بیماران خواهد شد.

نعمتی درباره چالش سطل آب یخ در بین ایرانی ها نیز نقطه نظر جالبی داشت و گفت: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. من مخالف این موضوع نیستم، چون به هر حال اگر کمک کوچکی انجام شود، می تواند منجر به نجات جان یک انسان شود. اما حرف من این است که چهره های مشهور کشورمان می توانند این کار را برای بیماران کشور خودمان ایران انجام بدهند. بیماران بسیاری در ایران وجود دارند که شاید هزینه درمانشان از عهده آنها خارج است. بدون شک چنین حرکت نمادین از سوی ورزشکاران و هنرمندان نه تنها به این بیماران انگیزه مبارزه می دهد، بلکه کمک شایانی نیز به تامین هزینه درمان این افراد می کند. امیدوارم ایرانیان با چنین اقداماتی بتوانند در درمان بیماران کشورمان عزیزمان یاری برسانند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    بسیار مثبت
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    تفاوت. يک ادم فرهيخته با يک مشت روشنفکر جوزده
  • پسر ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    منم میگم با این وضع تحریم این همه موسسه خیریه تو کشور و هر استان وجود داره بهشون کمک کنیم چرا خارج از کشور چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس