کد خبر 339260
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

ترکیه بار دیگر پیشنهاد مناقصه برای خرید سیستم‌های دفاع ضد موشکی به ارزش چندین میلیارد دلار را به تعویق انداخت و به 31 دسامبر موکول کرد.

به گزارش مشرق،  تاریخ جدید برای شرکت‌های تولید سامانه‌های دفاعی تا 31 دسامبر (10 دی) تمدید شد تا بتواند در این مناقصه شرکت کنند.

دولت ترکیه در ابتدا گفته بود که یک شرکت چینی سامانه‌های دفاع ضد موشکی را برای این کشور تامین می‌کند اما پس از جنجال‌های به وجود آمده و اعتراض برخی کشورها مبنی بر اینکه این سامانه‌ها با سیستم ناتو همخوانی ندارد، تاریخ جدیدی برای مناقصه تعیین شد اما با این حال مذاکره ترکیه با این شرکت چینی ادامه یافت. حال شرکت‌های آمریکایی لاکهید مارتین و شرکت فرانسوی ایتالیایی یوروسام می‌توانند با این شرکت چینی رقابت کنند.

گفته می‌شود که دولت ترکیه هنوز در حال رایزنی با این شرکت چینی است.

این چهارمین بار است که ترکیه تاریخ جدیدی را برای ارائه پیشنهادهای مناقصه ارائه می‌دهد. از سوی دیگر یکی از مقام‌های ارشد ترکیه در امور صنایع دفاع اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه ترکیه و این شرکت چینی مذاکراتشان به پایان رسیده است رد کرد.

وی گفت: پروژه‌های مختلف و زیادی وجود دارد که شامل سیستم‌های دفاع موشکی می‌شود و ما با کشورهای مختلفی مذاکره کرده‌ایم. اما این اظهارات مبنی بر اینکه ترکیه در حال خاتمه دادن به مذاکراتش با چین و آغاز مذاکرات با فروشندگان غربی‌هاست، صحت ندارد. ناتو و کشورهای عضو آن خصوصا آمریکا مرتبا نسبت به اتخاذ ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی FD-200 چین ابراز نگرانی کرده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس