کد خبر 338971
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

این ورزشگاه محل بسیاری از رویدادهای تاریخی و به‌یاد ماندنی فوتبال ایران بوده‌ است.

به گزارش مشرق، افتتاح ورزشگاه امجدیه و نحوه نامگذاری این ورزشگاه در نوع خود جالب توجه بود. در سال 1306 خورشیدی، ده سال پیش از آن که فدراسیون فوتبال ایران تأسیس شود، زمین ورزشگاه امجدیه با لایحه ای که در مجلس تصویب شد برای احداث یک زمین رسمی فوتبال خریداری شد. به گفته پیشکسوتان فوتبال تهران که لقب بهترین زمین خاکی دنیا به این زمین داده بودند، زمین‌های مربوط به ورزشگاه، برای شخصی به نام امجد خان بوده است که قصد داشته این زمین‌ها را متری 2 ریال بفروشد. با این حال امجد خان به شرط  اینکه ورزشگاه به نام وی بشود، زمینش را هر متر به مبلغ 10 شاهی ارزانتر فروخت و این ورزشگاه به نام امجدیه شد.
این ورزشگاه محل بسیاری از رویدادهای تاریخی و به‌یاد ماندنی فوتبال ایران بوده‌است. نخستین راهیابی فوتبال ایران به بازی‌های المپیک توکیو 1964 با پیروزی بر هندوستان، نخستین قهرمانی جام ملت‌های آسیا با پیروزی بر تیم اسرائیل، و نخستین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در امجدیه صورت گرفت.

ماجرای خرید بهترین زمین خاکی دنیا
ورزشگاه امجدیه در سالهای نخست احداث

در یکی از مسابقات سال 1347 در استادیوم امجدیه که بیش از 30 هزار نفر تماشاگر به استادیوم آمده و شمار بسیاری در بیرون از ورزشگاه ماندند مسئولان وقت را بر آن داشت تا آغاز به ساخت ورزشگاه آزادی نمایند. ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب به نام شهید علی‌اکبر شیرودی خلبان هوانیروز ارتش در جنگ ایران و عراق نام‌گذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس