کد خبر 338644
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

رئیس موسسه آموزشی علمی – کاربردی هلال ایران از ایجاد دکترای پزشکی سفر و پزشکی حوادث و همچنین، ارائه آموزش‌های همگانی به ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، داود شجاعی‌زاده با اشاره به این که موسسه آموزشی هلال بخش مغزافزاری جمعیت است، اظهار داشت: موسسه دارای 33 شعبه در سراسر کشور است و تاکنون نیز 1200 فارغ‌التحصیل داشته است و با پذیرش13 هزار دانشجوی جدید در مهر امسال در مجموع 22 هزار دانشجو خواهیم داشت. همچنین، موسسه بهمن امسال در مقطع دکترای رشته‌های پزشکی سفر و پزشکی حوادث دانشجو می‌پذیرد.

وی با اشاره به این که موسسه آموزشی هلال به دنبال تخصصی کردن بیشتر رشته ها است، عنوان کرد: بر این اساس امسال در رشته‌های جدیدی چون تکنسین دارویی و مدیریت خانواده پذیرش دانشجو داریم و از سویی کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق بشردوستانه، مدیریت اجرایی در بحران و رشته پرستاری و پرستاری امداد و داوطلبی به تازگی تدوین و تصویب شده است.

ایجاد دوره کوتاه مدت مدیریت بحران و کاردانی خبرنگاری بحران

رئیس موسسه آموزشی علمی – کاربردی هلال ایران با اعلام برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری بحران، اعلام کرد: این دوره 9 بخش ویژه دارد که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آن با سازمان داوطلبان انجام شده است و شرکت‌کنندگان پس از اتمام دوره مدرک کاردانی دریافت می‌کنند و پس از آن دوره تا سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به ایجاد دوره کوتاه مدت مدیریت بحران و آزاد بودن ثبت‌نام آن برای همگان، توضیح داد: به علاوه مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های ارزیابی سوانح، سنجش از راه‌دور در بحران، جامعه‌شناسی بحران، توانبخشی رباتیک هم در دست طراحی است.

پذیرش دانشجو در کشورهایی که جمعیت هلال‌احمر در آنها مرکز درمانی دارد

شجاعی‌زاده در نشست خبری که همزمان با هفته دولت برگزار شد با اشاره به برپایی دوره‌های بین‌المللی برای کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان، سودان و آذربایجان، افزود: به علاوه مقرر شده است تا دوره‌های آموزشی هم برای تانزانیا، کومور و غنا هم برگزار شود.

به گفته وی از اهداف دیگر موسسه افزایش کیفیت آموزش‌ها است و بر این اساس ارزشیابی‌های دقیقی از 104 استاد مدعو موسسه در حال انجام است و از سویی برنامه‌هایی برای پذیرش دانشجو در کشورهایی که جمعیت هلال‌احمر در آنها مرکز درمانی دارد در دست مطالعه است.

چاپ 120 عنوان کتاب و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال تا 2 هفته آینده

رئیس موسسه آموزشی علمی – کاربردی هلال ایران با اعلام چاپ 120 عنوان کتاب در موسسه، اظهار کرد: 32 عنوان کتاب هم در دست چاپ بوده و گنجینه کتابخانه دیجیتال موسسه با یک‌هزار عنوان کتاب فارسی و 3 هزار عنوان کتاب انگلیسی تا 2 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام انجام 120 طرح تحقیقاتی از سوی موسسه تاکنون، گفت: ما جزو 3 موسسه برتر آموزش عالی در کشور هستیم و برخی از مراکز ما در استان‌هایی چون کرمانشاه، همدان و چهارمحال و بختیاری به قطب علمی تبدیل شده است.

آموزش همگانی 8 میلیون نفر تا کنون

شجاعی‌زاده با اعلام این که تاکنون 8 میلیون نفر از آموزش‌های همگانی هلال‌احمر بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که 15 میلیون نفر زیرپوشش برنامه آموزش همگانی قرار بگیرند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس