سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب ودفاع مقدس گفت: فیلم «شهید همت» متوقف نشده است و ما همچنان و با‌‌ همان انگیزه و سرعت قبلی، کار را ادامه می‌دهیم. این پروژه مسیر طبیعی و عادی اجرایی شدن یک پروژه‎ی بزرگ و عظیم سینمایی را طی می‌کند.

به گزارش مشرق، روح‌الله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با  تسنیم در مورد پروژه سینمایی «شهید همت» گفت: در ابتدا که به سمت آغاز تحقیق و نگارش فیلمنامه سینمایی «ابراهیم در آتش» رفتیم، تصور دقیق و روشنی از ابعاد این پروژه دفاع مقدسی نداشتیم اما در ادامه با آنچه در مرحله‌ی تحقیقات و ارزیابی‎های اولیه جهت ورود به فاز فیلمنامه مواجه شدیم و البته در مرحله‌ی سیناپس اولیه و حتی فیلمنامه که به عنوان یک فیلمنامه‎ی اولیه و نسبتاً خام ارائه شد که شامل نگاه جامع و کاملاً حرفه‌ای میرکریمی‌ بود، ناگزیر تعریف تولیدی پروژه را تغییر دادیم.

وی افزود: پرداختن به یک عملیات بزرگ و چندوجهی در قالب یک قصه‌ی پرالتهاب و پر پروداکشن، اساساً در ردیف یک اثر ساده و معمول سینمایی نمی‌گنجید. طی جلسات متعدد کار‌شناسی که با گروه همکاری «میرکریمی» داشتیم و پس از مطالعه دقیق و ارزیابی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که با یک نگاه واقعی و دقیق به یک تعریف منطقی از پروژه برسیم و مطالبق با‌‌ همان تعریف هم تصمیم‌گیری کنیم. سرانجام پس از بررسی و مطالعه در خصوص ابعاد پروژه و احتمال مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در اجرای این پروژه، تصمیم قطعی برای ورود جدی به فاز تولید این اثر سینمایی گرفته شد.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مطمئناً پروژهٔ «شهید همت» متوقف نشده است و ما همچنان و با‌‌ همان انگیزه و سرعتی که آغاز کرده‌ایم، کار را ادامه می‌دهیم. پیش‌تر هم اشاره‌ کرده‌ام، برای ورود به فاز بعدی نیاز به ارائه‌ی فیلمنامه نهایی از سوی میرکریمی است. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آماده است تا در صورت تأیید کلیات اثر در انجمن، وارد مرحلهٔ بعدی شود. همچنان تأکید می‌کنم پروژه‌ی «شهید همت»، مسیر طبیعی و عادی اجرایی شدن یک پروژه‎ی بزرگ و عظیم سینمایی را طی می‌کند و اگر هم احیاناً کندی یا تعللی صورت گرفت، به هیچ عنوان مربوط به تعهدات و یا تعاملات این انجمن نبوده است.

سهرابی در خصوص اعلام آمادگی رئیس سازمان سینمایی برای مشارکت در این پروژه گفت: موضع اخیر ایشان که به صراحت از مشارکت در این پروژه‎ی ملی صحبت کرده‌اند جای امیدواری و تقدیر دارد، هر چند به لحاظ میزان مشارکت بحث‌های جدی و مهمی وجود دارد که البته به نظر من، این هم حل شدنی است.

وی اضافه کرد: قطعاً میزان مشارکت سازمان سینمایی کشور در این پروژه‌ی ملی و استراتژیک، باید بیشتر از مجموعه‎ای مثل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باشد، چرا که بودجه‌ی این انجمن با در نظر داشتن تولیدات دیگر از قبیل چند کار سینمایی، چند سریال، ده‌ها فیلم مستند وکوتاه و فعالیت‌های جنبی دیگر مانند حمایت از فیلم‌های انقلابی و ارزشی در شهرک سینمایی دفاع مقدس، به گونه‌ای نیست که بتواند از عهده‌ی حضور حداکثری در تولید این پروژه‎ی سنگین نیز برآید. به هر حال نباید فراموش کرد انجمن سینمای دفاع مقدس، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را نیز در برنامه‎ی خود دارد که بار اصلی مالی و هزینه‌ای این جشنواره را نیز بر دوش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    روی بحث فیلمنامه و بررسی درست حسابی اون قبل از اختصاص بودجه حتما و خواهشا کار کنید و پافشاری کنید. با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس