کد خبر 338287
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

پس از همه صحبت‌هایی که از تخلف و وجود ایراد در اساسنامه فدراسیون فوتبال گفته شد، امروز وزیر ورزش عنوان کرد اساسنامه کمیته ملی المپیک هم دارای ایراداتی است.

به گزارش مشرق، در نشست خبری وزیر ورزش و جوانان (متن کامل نشست خبری وزیر ورزش و جوانان را در اینجا بخوانید) خبرنگاری در خصوص بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال و تخلفات موجود در آن سوال پرسید و وزیر ورزش پاسخ داد: با زحمت‌کشان و کارشناسان عرصه فوتبال جلسه می‌گذارم که تصمیماتی که گرفته و اتخاذ می‌شود خدای ناکرده اشتباه نباشد. در حال حاضر دقیقا نمی‌دانم که این نکات تخلف است یا نه اما اگر تخلف باشد باید از طریق مجاری قانونی پیگیری شود، نباید شرایط این‌گونه باشد. باید موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجمع مطرح شود. من یکی از اعضای آن هستم و یک رای دارم. مطمئنا به این بحث ورود می‌کنیم و در مجمع صحبت‌های لازم را مطرح خواهیم کرد.

خبرنگاری پرسید؛ آیا در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال از فیفا سوال نمی‌کنید که گودرزی تصریح کرد: چند اساس‌نامه ورزشی در کشور مورد ابهام است که یکی از آنها اساس‌نامه کمیته المپیک است. همین آقایانی که مطرح می‌کردند برو، بعد مسائلی را به وجود آوردند. به صورت خصوصی ملاقاتی با آقای ظریف وزیر خارجه کشور داشتم. از طریق او با سفیر ایران در لوزان سوئیس تماس گرفته شد و از آنها در مورد اساس‌نامه کمیته ملی المپیک که آیا این ترجمه اساس‌نامه درست است یا خیر، استعلام گرفته شود. متاسفانه این‌گونه شد که هرگونه راستی‌آزمایی که بخواهیم انجام دهیم می‌‌گویند با مجامع جهانی تماس می‌گیریم یا تماس می‌گیرند که این شایسته نیست. واقعا شایسته نیست که تخلف کنیم و وقتی برملا شد آن را به مجامع جهانی اعلام کنیم.

وی ادامه داد: با خانم دکتر امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور به صورتی کاملا خصوصی در جلسه هیئت دولت دیدار داشتم و ترجمه اساس‌نامه را به او دادم. ایشان موارد خلاف را به صورت محرمانه به من دادند. به محض خروج از جلسه هیئت دولت در ماشین، رادیو ورزش در حال پخش شدن بود در آنجا شنیدم که متن نامه معاون حقوقی رئیس‌جمهور که همین آقایی که علاقه داشتند مرا به کمیته ملی المپیک بفرستند از آن مطلع بود و آن را افشا کرده و در اختیار رادیو ورزش قرار داده است. اگر در این عرصه ورود می‌کردیم و موارد خلاف ترجمه اساس‌نامه را مطرح می‌کردیم تلقی دخالت دولت اعلام می‌شد و باعث مطرح شدن بحث تعلیق می‌شد.

گودرزی ادامه داد: همین کسانی که مدعی دلسوزی بودند، دست ما را در پوست گردو گذاشتند. این افراد به ظاهر با جناح روبه‌رو مخالف بودند اما هدف‌شان یک بحث بود. برخی مسائل در دل ماست و همان‌جا بماند بهتر است.به لحاظ قانونی و حقوقی این بحث محرمانه‌ای که بین من و ایشان بود و برملا شد می‌تواند تحت پیگرد قرار بگیرد اما چون ایشان در ورزش بودند و به ظاهر کارهایی که انجام داده بودند از این کار صرف‌نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس