کد خبر 33827
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵

داوري پانزدهمين دوره جايزه کتاب فصل با انتخاب 41 کتاب برتر شامل 15 اثر برگزيده و 26 اثر شايسته تقدير به کار خود پايان داد و اين در حالي است که باز هم در بخش ادبيات داستاني هيچ کتابي حائز رتبه نشد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در اين دوره از جايزه کتاب فصل 5302 اثر از نويسندگان سراسر کشور که پاييز امسال منتشر شدند، در گردونه داوري قرار داشتند که اين تعداد 1126 عنوان بيشتر از کتاب‌هاي فصل تابستان بود.

پس از چند مرحله داوري 191 اثر به مرحله نهايي راه يافتند که اين تعداد هم 4 عنوان بيشتر از کتاب‌هاي راهيافته به مرحله نهايي اين جايزه در فصل تابستان بود.

 در اين دوره 15 کتاب به عنوان برگزيده و 26 کتاب هم به عنوان شايسته تقدير دست يافته‌اند.
در پانزدهمين دوره جايزه کتاب فصل هم مانند چند دوره قبل هيچ اثري در بخش ادبيات داستاني (اعم از شعر و داستان) حائز رتبه (اعم از برگزيده يا شايسته تقدير) شناخته نشدند.
با اين حال پانزدهمين دوره جايزه تاب فصل در بخش نقد ادبي يک اثر را حائز رتبه برگزيده تشخيص داده است.
به برگزيدگان اين جايزه علاوه بر تنديس و لوح تقدير، 5 سکه بهار آزادي و به نفرات شايسته تقدير هم علاوه بر لوح تقدير 3 سکه بهار آزادي اهدا خواهد شد.
دبير علمي اين جايزه مجيد حميدزاده است که همزمان دبيري جوايز کتاب سال جمهور اسلامي ايران،‌ جلال آل‌احمد و پروين اعتصامي را بر عهده دارد.
مراسم پاياني پانزدهمين دوره جايزه کتاب فصل و اهداي جوايز به نفرات برتر از ساعت 15 تا 17 روز شنبه 21 اسفند و با حضور بهمن دري در سراي اهل قلم موسسه خانه کتاب واقع در خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، کوچه خواجه نصير، شماره 2 برگزار مي‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس