معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع از تدوين مقررات ملي هوانوردي در کشور خبر داد و گفت: تدوين کد ملي که پيش نويس آن نيز تهيه شده است و همچنين راه اندازي کلوپهاي هوانوردي موجب ارتقاي تراز هوانوردي در کشور مي شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از مهر، مهندس محمد اسلامي معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع از تدوين مقررات ملي هوانوردي در کشور خبر داد و گفت: تدوين کد ملي که پيش نويس آن نيز تهيه شده است و همچنين راه اندازي کلوپهاي هوانوردي موجب ارتقاي تراز هوانوردي در کشور مي شود.

اسلامي افزود: در حال حاضر در دنيا از 3 کد هوانوردي استفاده مي شود که شامل مقررات هوانوردي آمريکا، مقررات هوانوردي اروپا و مقررات هوانوردي کشورهاي مشترک المنافع است.

وي با اشاره به توانايي کشور در حوزه هوانوردي، اظهار داشت: ايران به عنوان کشوري پهناور و شاخص در حوزه هوانوردي، لازم است داراي يک کد ملي باشد که در اين راستا اقدام به تدوين مقررات هوايي با عنوان "Iran Aviations Regulations "شده است.

معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع ادامه داد: در اين راستا اقدام به تهيه پيش نويس کد ملي هوانوردي شد و متعاقب آن نيز از سازمان هواپيمايي کشور خواسته شد تا اين مقررات هوانوردي را به تصويب هيئت دولت برساند تا از اين پس از کد ملي در حوزه هوانوردي استفاده شود.

وي با تاکيد بر اينکه کد ملي موجب ارتقاي تراز هوانوردي کشور مي شود، خاطرنشان کرد: از سوي ديگر رئيس جمهور بر عمومي شدن هوانوردي در کشور تاکيد دارد از اين رو با حمايت هايي که صورت گرفت زمينه هاي توليد هواپيماهاي سبک و فوق سبک در کشور فراهم شده است.

اسلامي، با بيان اينکه عمومي شدن هوانوردي در زندگي شهروندان نياز به مقررات خاص دارد، ياداور شد: علاوه بر اين نياز است تا کلوپهاي هوانوردي و مراکز آموزشي هوانوردي در کشور راه اندازي شود اين آموزشها در کنار نظام مقررات هوانوردي در کشور باعث مي شود که مردم با حداکثر ايمني و کارايي از هوانوردي در مسافتهاي کوتاه و يا به عنوان ورزش استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس