کد خبر 337752
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

یک مقام آمریکا با تاکید بر اینکه گزینه‌های زیادی برای مهار داعش در خاورمیانه در دست بررسی است از احتمال گسترش حملات آمریکا علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، واشنگتن پست نوشت: یک مقام آمریکا با تاکید بر اینکه گزینه‌های زیادی برای مهار داعش در خاورمیانه در دست بررسی است از احتمال گسترش حملات آمریکا علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه خبر داد.

وی افزود:« تصویب حکمی توسط کنگره توجیه قانونی داخلی را برای استفاده نامحدود از زور علیه گروه تندرو داعش را در عراق و سوریه فراهم می‌کند.»

آخرین باری که کنگره رسما چنین اجازه چنین عملیاتی را داده؛ سال 2001 و علیه القاعده و سال 2002 علیه رژیم صدام حسین بوده است.

مجوز جدید تنها یکی از چندین گزینه در حال بررسی در دولت آمریکا برای شکست داعش است که اکنون سرزمینی بین بغداد و دمشق را اشغال کرده است.

یکی دیگر از این گزینه ها برای استفاده از قدرت زور، دریافت مجوز بر اساس «قانون قوا درباره جنگ» که مبتنی بر این اصل است  که رئیس جمهور برای ورود به جنگ بیش از 60 روز از کنگره مجوز بگیرد. به گفته این مقام آمریکایی دولت برای یک جنگ بیش از این زمان به رایزنی  با کنگره بپردازد.    بر اساس این قاعده دستور اوباما برای حمله به داعش تا اوایل اکتبر معتبر است.

این مقام آمریکایی با اشاره به عملیات نافرجام نیروهای این کشور برای نجات یکی از گروگان ها در خاک سوریه،  انجام عملیات های جدیدو یا حمله هوایی فوری در صورت لزوم برای حمایت از شهروندان آمریکایی در خاک سوریه را رد نکرد.

از سوی دیگر بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت: "ما به صورت فعالانه‌ای آنچه را که برای رویارویی با این تهدید لازم است را زیر نظر داریم و قرار نیست محدود به مرزهای‌مان شویم. ما نشان داده‌ایم که اگر تهدیدات تروریتسی مطرح باشند اقدامی مستقیم علیه آن تهدید اتخاذ خواهیم کرد."

رودز افزود: "اگر دنبال آمریکایی‌ها بیایید، هر جایی که باشید دنبال‌تان خواهیم آمد." وی گفت که داعش زمانی که سر از بدن جیمز فولی، ژورنالیست آمریکایی جدا کرد، اولین "حمله تروریستی" خود علیه آمریکا را انجام داده است.

اواسط هفته گذشته باراک اوباما اعلام کرد که تنها راه دفاع از شهروندان آمریکایی حذف داعش است. وی گفت: "آمریکا هر کاری که برای محافظت از مردم لازم باشد را انجام خواهد داد. ما هوشیار ، محکم و تهاجمی خواهیم بود."

 با این حال این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که حمله آمریکا به داعش به درخواست دولت عراق صورت گرفت، اما در سوریه یک جنگ داخلی به راه افتاده است و یک گروه معارض ضعیف در مقابل دولت سوریه و چند گروه تروریستی از جمله داعش در حال جنگ است. بعلاوه حملات پهپادی آمریکا به مواضع داعش همانند آنچه در پاکستان و افغانستان می گذرد نیست و تروریست ها در سوریه به موشک های زمین به هوا مجهز هستند بعلاوه آسمان سوریه در کنترل دولت قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس