کد خبر 337561
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر دو روزه خود به ترکمنستان با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و چند مقام بلندپایه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر «سورنا ستاری» در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» رییس جمهوری ترکمنستان، به تشریح دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: تهران علاقه مند به توسعه و گسترش بیشتر مناسبات ثمره بخش و سازنده با عشق آباد است.

رییس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به وجود ظرفیت در دو کشور دوست و همسایه، ترکمنستان و ایران می توانند مکمل اقتصادی همدیگر باشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه سفر دو روزه خود به عشق آباد، با وزیر امور خارجه و معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور علمی و ورزش و نیز معاون رییس جمهور در امور بازرگانی و روابط اقتصادی خارجی این کشور به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارها، مسایل روند فعلی و دورنمای مناسبات میان عشق‏ آباد و تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

ستاری ضمن اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه علم و فناوری، به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه این دستاوردها و صادرات محصولات فناورانه به کشور ترکمنستان در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای تقویت مناسبات با کشورهای همسایه اشاره کرد.

بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان ایرانی جهت ورود به بازار ترکمنستان از دیگر محورهای مذاکرات معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بود.

همچنین در روز 30 مرداد، ستاری در همایش صنعتی بازرگانی ایران و ترکمنستان در جمع صنعتگران ایرانی و ترکمن و مقامات عالی رتبه ترکمنستان سخنرانی کرد.

براساس این گزارش، معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در این سفر علاوه بر افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، آب و برق، نفت و گاز، خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با حضور «بایمراد خواجه محمداف معاون» رییس جمهوری ترکمنستان در امور نفت و گاز و نیز دیپلمات های خارجی مقیم عشق آباد و قرائت پیام رییس جمهور ترکمنستان به این نمایشگاه، همراه بود، در نخستین همایش روز اقتصاد ملی ایران به میزبانی عشق آباد حضور یافت و با مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان و نمایندگان بخش های خصوصی ترکمنستان به گفت وگو پرداخت.

در نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، آب و برق، نفت و گاز، خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، حدود 125 شرکت در قالب حدود یکصد غرفه در مساحت بیش از 1600 متر مربع در محل قصر نمایشگاهی عشق آباد حضور دارند و به مدت سه روز آخرین محصولات تولیدی خود را به معرض نمایش می گذارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    ترکمنستان کشوری ضعیف و عقب مانده علمی است. این کشور فقط یک دانشکده پژشکی دارد و از نظر علمی و فناوری بسیار عقب مانده است. ارتباط با آن افتخار نیست.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    با تفکر شما کار پیامبران و امامان همه ناچیز و بیهوده هست...چرا که هدفشان حمایت از مظلوم بوده... این فکر لیبرالی و کاپیتولی رو باید از ذهن ها بیرون کرد برادر .. این کشور ها بهترین فرصت برای اتحاد و صادرات کالا برای ماست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس