سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در گفت و گو با مشرق با قدرت نوظهور دانستن ایران، دیدار برابر این تیم را اقدامی منحصر به فرد دانست.

ایران قدرت نوظهور والیبال جهان است/ بازی با ایران کار منحصر به فردی بودگروه ورزشی مشرق، جان اسپراو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با خبرنگار مشرق گفت و گویی کوتاه اما جالب توجه داشت. وی در این مصاحبه به ارزیابی اردوی ایران در لس آنجلس پرداخت. وی ارزیابی اجمالی نیز از وضعیت والیبال در ایران داشت که در زیر می خوانید:

فدراسیون جهانی والیبال، ایران را یک قدرت نوظهور در والیبال جهان معرفی کرده است. با توجه بازی‌های اخیر تیمتان مقابل ایران، آیا شما هم ایران را یک قدرت نوظهور در والیبال جهان می‌دانید؟

بله، به نظر من هم ایران به یک قدرت نوظهور در والیبال دنیا بدل شده است. ایران تیمی بااستعداد است که می‌تواند مقابل بهترین تیم‌های جهان به خوبی بازی کند.

با توجه به این‌که تنها یک ماه از بازی ایران و آمریکا در مسابقات جهانی گذشته، دلیل دعوت آمریکا از ایران برای بازی دوستانه چه بود؟

ما به این دلیل از ایران دعوت کردیم که فدراسیون‌های دو کشور می‌خواستند کاری منحصر به فرد انجام دهند. داگ بیل، رئیس فدراسیون والیبال آمریکا مشتاق به این کار بود. همچنین ما می‌دانستیم در روند آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی جهان، ایران می‌تواند رقیب خوبی برای تیم ما و گزینه خوبی برای برگزاری بازی دوستانه باشد.

با توجه به حرفه‌ای شدن لیگ داخلی ایران، آیا فکر می‌کنید این لیگ می‌تواند به مرکزی برای حضور بازیکنان خارجی تبدیل شود؟

بله. فکر می‌کنم چنین چیزی ممکن است؛ البته در صورتی که به لحاظ مالی حمایت از لیگ صورت بگیرد. همان‌طور که برخی دیگر از قدرت‌های والیبال نظیر روسیه و ایتالیا هم‌دست به این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها زده‌اند. باید نهایت تلاش خود را برای جذب بازیکنان خارجی انجام دهید. به نظر من بازیکنان خارجی هم برای آمدن به ایران تمایل خواهند دارند.

به نظر شما نقاط قوت تیم ایران چیست؟

قدرت ایران در این است که بازیکنانی بسیار قوی دارد. امیر غفور و مجتبی میرزاجان‌پور در پست‌های خود بازیکنان بزرگی هستند. خط میانی ایران هم در حملات بسیار مؤثر است. لیبروی ایران در همه بازی‌هایی که من از این تیم مشاهده کرده‌ام، سطح بسیار بالایی داشته است. دریافت‌ها و پاس‌هایشان در حد بهترین تیم‌های دنیاست؛ به ویژه پاسور تیم یعنی سعید معروف. او بهترین پاسور لیگ جهانی بود و مهدی مهدوی هم سطح بسیار بالایی دارد. از نظر تهاجمی ایران هم می‌تواند یک تیم بسیار قوی باشد.

آیا حضور تیم‌های ورزشی ایرانی در آمریکا می‌تواند به اصلاح دیدگاه مردم آمریکا درباره مردم ایران کمک کند؟

قطعاً ما هم امیداوریم همین‌طور بشود. همه این تعاملات ورزشی و فرهنگی که باعث می‌شود مردم ایران و آمریکا رو در روی با هم دیدار کنند، نشان خواهد داد که ما آن‌قدرها هم اختلافی با هم نداریم. ورزش می‌تواند جای خالی را پر کند که سیاست بین دو طرف ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم با هم مشکلی ندارن؛این حکومت ها هستن که مردمو به جون هم میندازن
  • مهدی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    من از همون اول هم می دونستم این ایالات متحده نیت خیری داره :)
  • سی سی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اره جون خودت نیت خیر پشت تمام بدبختی هیا دنیا همین امریکاست یادت نرودامریکا شیطان بزرگ است هرچند ما از این اقدامات فرهنگی مثبت استقبال میکنیم ولی گذشتتون یادتون نره لطفا و مسائل ورزشی رو با سیاسی قاطی نکیند و و جوری نباشید که بگن جوون امروز خام هست و کلش بوی قرمه سبزی میده
  • DmC ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    100% !!!
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    حکومت ها رو مردم ایجاد و یا ساقط می کنند!
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    دولتها برخواسته از همون مردمن
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    نیت خیر آمریکایی برای تیم والیبال ایران!!! تنها خستگی بچه ها بود!!! حتی سرمربی تیم والیبال هم به این اردو راضی نبود و الان همه از خستگی تیم نگران هستند!!! الان نیت خیر و فهمیدی. کجا دشمن می تواند نیت خیر داشته باشد.
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ولی همیشه اینطور نیست.........برداشت بد نشود
  • مهدی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    پشت تمام بدبختی ها حرص و طمع انسان هاست و گرنه آمریکا و امثالهم یک روز هم دوام نمی آورد. در ضمن جمله ی بالا طنز بود.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم با هم مشکل ندارن. با حکومت ظالمی که حقوقشان را محترم نشمارد مشکل دارند.
  • عباس ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    از تحریم های دارویی و غذایشون معلومه!!
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دیدگاه ما نسبت به اون ها خراب هست چون اونا دارن نسل کشی میکنن ایران که کاری نکرده
  • یک ایرانی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق اصلا از سوال آخرت خوشم نیومد. انگار جو مصاحبه با یه خارجی بدجوری گرفته ات. با پرسیدن این سوال، ایران رو در موضع ضعف قرار دادی، انگار که ما محتاج نگاه امریکاییاییم
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    ببخشید ولی یکی نیست به گه اونا از ما دعوت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس