کد خبر 336908
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به ناآرامی‌های فرگوسن عنوان کرد نمایش عظیم قدرت‌نمایی پلیس و گارد ملی هم نتوانست ناآرامی‌ها را سرکوب کند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: یک شب دیگر از ناآرامی‌های شهر فرگوسن با گذشت 10 روز از تیراندازی پلیس آمریکا به «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاهپوست در «فرگوسن» ایالت میسوری، امیدها برای آرام شدن بحران این شهر به سرعت از بین می‌رود.

طبق این گزارش، پلیس با معترضان در یک شب دیگر از تیراندازی، گاز اشک‌آور و هرج و مرج در فرگوسن درگیر شد.

گاردین با اشاره به این موارد تصریح کرد که نمایش گسترده قدرتنمایی پلیس و واحد گارد ملی آمریکا که تازه به فرگوسن اعزام شده‌اند هم نتوانست، معترضان را که دوشنبه شب و اوایل صبح سه‌شنبه گلوله شلیک می‌کردند و به سمت پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب می‌کردند را سرکوب کند.

نیروهای گارد ملی میسوری وارد منطقه اعتراضات در فرگوسن شدند و پلیس به رسانه‌ها دستور داد منطقه را ترک کنند و افسران پلیس با خودروهای زرهی خود گاز اشک‌آور و نارنجک بی‌حس کننده به سمت معترضان پرتاب می‌کردند.

«باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا نیز بار دیگر خواهان برقراری آرامش در شهر فرگوسن، در ایالت میسوری شد و گفت که «اریک هولدر»، دادستان کل آمریکا قرار است، فردا، چهارشنبه، به فرگوسن سفر کند تا در جریان تحقیقات دولت فدرال از حادثه قتل یک جوان 18 ساله سیاه پوست به دست پلیس قرار بگیرد.

ادامه تظاهرات در حالی با خشونت همراه شده است که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی حدود دو هفته پیش در حالی که تسلیم شده بود و دستانش را بالای سرش برده بود جان خود را از دست داد، حاکی از آن بود که 6 مرتبه مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس