کد خبر 336681
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

یک کارشناس طب اسلامی گفت: خوردن چای، قهوه و کاکائو باعث کاهش آهن موجود در بدن می شود و برای بانوان باردار مضر است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام ˈسید حسن ضیاییˈ در ویژه برنامه طب المعصومین که با موضوع ˈناباروری و دردهای زمان بارداریˈ در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: خوردن جگر، سرخ کردنی ها، کله و پاچه، بستنی برای بانوان باردار خطر دیابت را به همراه دارد لذا بهترین چربی برای بانوان باردار روغن زیتون می باشد.

وی درباره دیابت زمان بارداری گفت: قندهای شیمایی، نوشابه، آب میوه ها و نوشیدنی های شیمیایی، شیرینی قنادی ها، نان سفید و ماکارونی خطر دیابت را برای بانوان باردار افزایش می دهد و مادرانی که دیابت دارند باید از خوردن آنها صرف نظر کنند.

وی افزود: خوردن مخلوط پودر سیاه دانه با روغن کوهان شتر بهترین مسکن برای درد کمر بانوان باردار است.

این کارشناس طب اسلامی، زیاد بودن قند و فشار خون، وزن زیاد و خوردن بیش از حد سبزی گشنیز را از علل سخت زایی زنان باردار عنوان کرد و گفت: بانوانی که بعد از زایمان یا سقط جنین دچار دردهای شدید و کم خونی می شوند، بعد از خوردن غذا هفت عدد خرما، هر شش ساعت دو عدد شاه بلوط و هر شب قبل از خواب مخلوط آب سیب با عسل میل کنند.

ضیایی افزود: خوردن روزی 14 عدد عناب رسیده مخلوط با عسل باعث افزایش خون سالم می شود و برای درمان دردهای مفصلی، خوردن یک قاشق سیاه دانه مخلوط با عسل مفید است.

وی در باره زمان بارداری نیز گفت: از 20 سالگی تا پایان 30 سالگی زمان مناسب بارداری است و بعد از 30 سالگی، بارداری و زایمان با خطرات بیشتری همراه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس