کد خبر 336582
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

کامرون برای جلوگیری از انتقال ویروس مرگبار ابولا به خاکش همه مرزهای خود با نیجریه را بست و در همین حال ارتش نیجریه اعلام کرد که به زودی تکفیری‌های بوکوحرام را نابود می کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: گزارش های امروز دوشنبه از ابوجا درباره ویرویس ابولا حاکی است که کامرون مرزهای دریایی و زمینی خود را با نیجریه بسته و پروازهای بین دو کشور هم به حال تعلیق درآمده است تا ویروس ابولا که اخیر در نیجریه بروز پیدا کرده به خاک کامرون سرایت پیدا نکند.

شیروما بوکاری، سخنگوی وزارت خارجه کامرون گفت:با گسترش ویروس ابولا در غرب آفریقا که مثل جرقه ای در انبار کاه است برای حفظ جان شهروندان کامرونی مرزهای این کشور را به روی نیجریه بستیم.

وی تاکید کرد: تصمیم بستن مرزهای دو هزار کیلومتری کامرون با نیجریه و تعلیق پروازها اقدامی موقتی برای مدتی کم تر از یک ماه است و به شهروندان کامرونی هم توصیه می کنیم با پایبندی به تصمیم بسته بودن مرزها به نیجریه سفر نکنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آمار جانباختگان مبتلایان به ویروس ابولا در گینه، سیرالئو، لیبریا و نیجریه به یک هزار و هفتاد تن رسید و صدها تن دیگر هم در این منطقه غرب آفریقا مبتلا به ابولا هستند.

ارتش نیجریه هم بر تصمیم خود برای نابودی گروه شورشی بوکوحرام تاکید کرد.

بوکوحرام از سوی طرف های نیجریه ای و بین المللی به کشته و زخمی کردن هزاران تن و فلج کردن فعالیت های اقتصادی در چندین منطقه شمال شرق نیجریه متهم است.

کینیث میمیها، رئیس ستاد کل ارتش نیجریه در اظهاراتی خبری گفت: ارتش نیجریه قادر به شکست اعضای بوکوحرام است و سربازان ارتش نیجریه در این مرحله دشوار از تاریخ کشور جانفشانی های بزرگی کرده اند.

گودلاک جاناتان، رئیس جمهور نیجریه هم در اظهارات چند ماهه اخیر خود قول داده که گروه بوکوحرام را سرکوب می کند و با این وجود این گروه تکفیری طی این مدت خشونت های بی سابقه ای را در نیجریه مرتکب شده است.

جاناتان گفته که بوکوحرام به دنبال ناامن کردن نیجریه و سیطره بر این کشور است تا این کشور را به پایگاه افراط گرایی در مرکز و غرب آفریقا مبدل کند.

در همین حال نیوبوچی چوگو وزیر بهداشت نیجریه تاکید کرد که پنج تن از مبتلایان به ویروس ابولا  که در شهر لاگوس پایتخت اقتصادی این کشور تحت درمان بودند از این بیماری بهبود یافته اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس