کد خبر 336383
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶

میشل اومانا (اومانیا) مدافع ملی‌پوش کاستاریکایی با قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

به گزارش مشرق، میشل اومانا بازیکن تیم ملی کاستاریکا پس از مذاکره با مدیرعامل باشگاه و با توافق علی دایی سرمربی سرخپوشان، با قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

سابقه و معرفی کامل بازیکن جدید پرسپولیس +عکس

برای آشنایی بیشتر با این مدافع معرفی کامل وی را که شفقنا منتشر کرده بخوانید:

از قهرمانی در لیگ کاستاریکا تا درخشش در جام جهانی 2014

میشل اومانا (Michael Umaña) متولد 1982 میلادی  در سانتا آنا - کاستاریکا است و 32 سال سن دارد. قد او هم 180 سانتی متر است و ترجیح می دهد با شماره 4 در مستطیل سبز ظاهر شود. او فوتبال حرفه ای را در کشورش و در باشگاه ای دی کارملیتا آغاز کرد. اومانا در سال 2005 به لس آنجلس گالکسی در آمریکا پیوست اما پس از یک فصل ناموفق، از این باشگاه جدا شد و به کاستاریکا بازگشت. پس از چند سال حضور در لیگ کاستاریکا و قهرمانی در لیگ برتر این کشور با باشگاه لیبریا میا، این مدافع دوباره در سال 2010 با آمریکا رفت. البته این بار پیراهن تیم رقیب همشهری لس آنجلس گالکسی یعنی چیواس یو اس ای را به تن کرد. این بازیکن پس از آن در سال 2012 به  باشگاه گواتمالایی کامیناسیونز پیوست. فصل قبل هم این بازیکن در باشگاه دیپورتیوو ساپریسا ( یکی از باشگاههای برجسته کاستاریکا و منطقه کونکاکاف) توپ زد.

در مقطع ملی، میشل اومانا در رده های مختلف سنی تیم ملی کاستاریکا بازی کرده است و تجربه بالایی در تیم ملی دارد. او در جام جهانی برزیل در ترکیب تیم ملی کاستاریکا قرار گرفت تا بزرگترین موفقیت دوران ورزشی خود را به دست آورد و یکی از بهترین عملکردهای دوران ورزشی اش را ارائه دهد. اومانا در کنار جیان کارلو گونزالز و اوسکار دوارته یکی از قویترین خطوط دفاعی جام بیستم را تشکیل دادند. آنها در گروهی که به عنوان یکی از گروههای مرگ جام جهانی 2014 شناخته شده بود تنها با دریافت یکی گل و با پیروزی مقابل تیم های نامدار ایتالیا و اروگوئه و متوقف کردن انگلیس به عنوان صدرنشین گروه به دور بعد مسابقات صعود کردند تا به عنوان پدیده مسابقات شناخته شوند.

در مرحله یک هشتم نهایی کاستاریکا توانست با غلبه بر یونان در ضربات پنالتی راهی دور بعد و حریف هلند در مرحله یک چهارم نهایی شود. اومانا در بازی با یونان آخرین ضربه پنالتی کاستاریکایی ها را زد تا صعود آنها به دور بعد مسجل شود.

سابقه کامل مدافع جدید پرسپولیس+عکس
با این حال در مرحله یک چهارم نهایی اوضاع چندان به کام کاستاریکا و اومانا نبود. آنها با دفاع سنگین و فشرده خود توانستند 120 دقیقه خط حمله آتشین نارنجی پوشان هلند را متوقف کنند تا کار به ضیافت پنالتی ها کشیده شود. در ضربات پنالتی ها اما کار تاکتیکی لوئیز فن خال جواب داد و تیم کرول، دروازه بانی هلندی ها که تنها برای مهار ضربات پنالتی وارد زمین شده بود توانست دو ضربه پنالتی را مهار و نارنجی پوشان را راهی نیمه نهایی کند. یکی از کسانی که ضربه پنالتی خود را در این بازی به دستان تیم کرول کوبید، اومانا بود تا این بازیکن وداع تلخی با جام بیستم داشته باشد. با این حال بسیاری از کارشناسان صعود کاستاریکا تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را شگفتی ساز دانستند و این تیم و به خصوص خط دفاعی قدرتمند آن را بسیار تحسین کردند.

درخشش کاستاریکا و مدافعان این تیم توجه باشگاههای ایرانی را هم جلب کرد و پس از چندین پیشنهاد از باشگاههای مختلف سرانجام پرسپولیس بود مه موفق شد که این بازیکن را به خدمت بگیرد.

گفتنی است که سایت ترانسفر مارکت، میشل اومانا را در حال حاضر 242 هزار پوند ارزش گذاری کرده است.همچین لازم به ذکر است که مبلغ انتقال او از باشگاه کامیناسیونز به دیپورتیوو ساپریسا در سال 2013، 352 هزار پوند بوده است که بیشترین رقم قرارداد در کارنامه ورزشی این بازیکن (پیش از پیوستن به پرسپولیس) محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    کاستاریکا ستاره نداشت (به جز بازیکن میانی تیم و دروازه بان) ، تیم بود ، این بازیکن در رده باشگاهی کارنامه ی خاصی هم ندارد تا ببینیم در پرسپولیس چه می کند ، مطمئنا جای سید جلال را نمی تواند بگیرد . در ضمن با اضافه شدن این بازیکن ، پرسپولیس هم سقف قرارداد را اساسی رد کرد هم بعد از سپاهان دومین تیم پرخرج لیگ شد .
  • هوادار منصف ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    بیستی مشرق پیش به سوی سهمیه (قهرمان سپاهانه)
  • مهدی مرادی فر ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حالا پرسپولیس دیگه مشگل خط دفاعیش حل شده وبازی های خوبی از خود نشان میده پیش بسوی قهرمانی
  • هوادار ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مقدار پولی که به اودادن سیدجلال رانگه مداشتن بهتر بود
  • GHASEM ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    بیشتر در مورد تیم ملی کاستاریکا صحبت کردی!!
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    البته اگر داور بذاره!!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سيد جلال قعلا بره ياد بگيره به بازيكن حريف اونم تو جام جهاني پاس گل نده بعد بياد دفاع آخر وايسه. قدرت بازيكن توي اين مسابقات مشخص ميشه نه با تعريف و محكم گفتن اسم توسط 4 تا گزارشگر دلال!!!!
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    خيلي خوب. اينم فوتبالش نابود شد.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مشکل پرسپولیس با این بازیکن اینه که این بازیکن قطعا در تمام فیفا دی ها حداقل 5روز بخاطر مسافت طولانی بین ایران و کاستاریکا نمیتونه در تمرینات حضور داشته باشه و وقتی هم بیاد قطعا نیاز به یک روز استراحت داره. باید به این نکته هم توجه کنیم که معمولا ایران در فیفا دی ها بازی نداره و لیگ ادامه پیدا میکنه و این ضرر دو چندانی ست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس