نقد اصلي اصلاح طلبان به كابينه آقاي روحاني همين وزارت كشور است، انتقاد ما از دولت به چينشي است كه در حوزه مديريت سياست داخلي كشور به وجود آمده است .

اصلاح‌طلبان منتقد حضور رحمانی فضلی هستند/ چینش دولت در حوزه سیاست داخلی خوب نیست
به گزارش مشرق، محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت و از جمله متحصنین مجلس ششم در گفت و گویی ضمن اشاره به وعده های انتخاباتی روحانی به انتقاد از وزیر کشور پرداخت.

در ادامه گزیده‌ای از اظهارات محمدرضا خاتمی را می‌خوانید؛

- انتقاد ما از دولت به چينشي است كه در حوزه مديريت سياست داخلي كشور به وجود آمده است . با توجه به آنكه يكي از برنامه هاي دولت یازدهم در عرصه سياسي توسعه سياست داخلي بوده، دولت بايد كساني را مصدر اين امر قرار مي داد كه به توسعه سياسي ايمان و باور داشته باشند. از نظر ما اين اتفاق نيافتاد .اگر در اين عرصه پيشرفت جدي حاصل نشده است براي اين است كه چينش سياسي دولت چينش مناسبي نبوده و توان لازم را براي پيشبرد برنامه ها را ندارند.

- به نظر من در این میان یکی از نقاط ضعف دولت، ارتباط با مردم و نخبگان است . روابط عمومي دولت خيلي موثر نبوده است.

- حتی یک رای اصولگرایانی که الان مدعی اصولگرایی هستند در سبد آقای روحانی قرار ندارد. این در حالی ست که برخی اصولگرایان همچون آقای ناطق نوری که اصولگرایان واقعی هستند از روحانی حمایت کردند اما موضوع این است که این گروه از افراد که اصولگرای واقعی هستند ، در جریان اصولگرایی به اصولگرایی شناخته نمی شوند .

- از نظر من دولت درست می گوید و موضعی مستقل دارد چراکه آقای روحانی عضو روحانیت مبارز بودند که حالا روحانیت مبارز ایشان را قبول ندارد ، زمانی دیگر عضو حزب جمهوری بودند که الان عضویت ندارند . پس از آن هم عضو جریان های عامی که در کشور وجود دارد بودند . با این همه ، من این موضوع را حُسن نمی دانم ؛ به اعتقاد من در یک روند دموکراسی و مردم سالاری تنها دولت هایی می توانند پاسخگو باشند که عقبه تشکیلاتی داشته باشند . این حُسن نیست که بگوییم یک وزیر را از جریان راست انتخاب کردم و یک وزیر دیگر را از جریان چپ . یا اینکه یکی اصولگراست و دیگری اصلاح طلب .

- در واقع نقد اصلي اصلاح‌طلبان به كابينه آقاي روحاني همين وزارت كشور است، اما به اين معنا نيست كه در جاهاي ديگر نقد نداشته باشيم. البته اصلاح طلبان به هيچ وجه به دنبال اين نيستند كه بگويند يك اصلاح طلب را انتصاب کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حزب الله ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    علی مطهری به بهانه حجاب در فکر استیضاح وزیر کشور است؛ هرچند حزب‌الله به اوضای بی حجابی معترض است ولی به نقشه اینها هم آگاه است و اجاز تحرک به فتنه‌گر نخواهد داد.
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    این یعنی دولت در حوزه سیاست داخلی خوب کار کرده
  • محمد مهدی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اصلاح طلبان را با دولت اعتدال چه کار است مگر اینکه شما با رنگ اعتدال برای تطهیر خود وفریب مردم وارد میدان شده اید
  • سلمان ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اقاي خاتمي بنده و جمعي ديگر ولايت پذير واصولگرا بوديم كه به اقاي روحاني راي داديم پس خالي نبند
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آره مشخصه! شما دولت را بدهکار خودتون میدونید
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    فامیل بازی!! چون محمد خاتمی رییس جمهور شد تمام فامیل هایش هم سیاستمدار شدند!!!!
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    همین محمد رضا ابروی مجلس رو برد در زمان نمایندگی خود
  • امونا ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    آقای خاتمی تاریخ مصرفت گذشته بهتر اینست که صحبت نکنی مردم ما شناخت کاملی از شما دارند
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    در حقیقت پیامی است به لاریجانی یا فرجی دانا یا رحمانی فضلی
  • قاسم ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق حالم داره ازت بهم میخوره، فقط ادعات میشه. کم کم دارم حرف های زنگنه که اصلا قبولشم ندارم باور می کنم!! یه کم از جهان نیوز یاد بگیر با اینکه یه سایت اصولگراست اما نظرات مخالفم تایید میکنه. تو هم داری مثل اصلاح طلبای دیکتاتور عمل میکنی و فقط نظرات موافق خودتو تایید میکنی. متاسفم برات، خودتو اصلاح کن که تو هم مثل اصلاح طلبا به قهقرا میری. میدونم که این نظرمم تایید نمی کنی.
  • ابراهيم ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    این جماعت فاسق‌اند و به ظاهر ایمان دارند و در باطن، شک و نفاق خود را پنهان می‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس