در پی درگذشت پدر شهید سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی فقدان ایشان را به خانواده محترم شهیدان یاسینی و ایثارگران نیروی هوایی ارتش تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، در پی درگذشت مرحوم سید عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی و سید رضا یاسینی و جانباز سید عباس یاسینی؛ روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی فقدان ایشان را به خانواده محترم شهیدان یاسینی و ایثارگران نیروی هوایی ارتش تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: بدون شک خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر شهید سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی و برادران شهید و جانباز وی در طول سالهای دفاع مقدس با وجود پرورش و تربیت خوب مکتبی آنها در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

بنابر این گزارش، سید عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان سرلشگر خلبان سید علیرضا و سید رضا یاسینی و جانباز سید عباس یاسینی صبح روز جمعه در سن 83 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم یاسینی از چندی پیش بدلیل بیماری آلزایمر و عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود و روز گذشته در بیمارستان الزهرا اصفهان درگذشت.

شهید سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده وقت نهاجا بود که همراه با شهید ستاری و شهید اردستانی در تاریخ 15 دی ماه سال 1373 در سانحه هوایی به فیض شهادت رسیدند.

این هواپیما که حامل جمعی از فرماندهان این نیرو بود برای بازدید به پایگاه اصفهان رفته و در هنگام بازگشت و در دقایق ابتدایی پرواز، دچار سانحه شده و پس از برخورد با زمین آتش می گیرد که به موجب آن، نیروی هوایی جمعی از بهترین فرماندهان خود را از دست داد.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم این شهید بزرگوار (یاسینی) در وصف او فرمودند: «فقدان بزرگی بود؛ نه فقط برای شما برای من هم این طور بود. ولی خب چاره ای نیست باید تحمل کرد. شهید یاسینی مردی مومن بود، پرتلاش بود، صادق بود، صمیمی بود و خود همین ها موجب شده بود که به ایشان امیدوار باشم. در این حوادث سخت است که جوهر ما آشکار می شود و نیروها و توانایی های درونی ما آشکار می شود...»

«من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم. همین حالا به ایشان (سرتیپ بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش) می گفتم خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده، ولی حالا خداوند متعال این جوری مقدر کرده بود، چاره ای نیست باید تحمل کرد و این تقدیرات الهی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس