زنگنه گفت: از نوع سؤال مشخص است که از همین رسانه‌های مشرق و تسنیم است! این نیز یکی از شاهکارهای زنگنه در پایش بود که بدون آنکه به پرسش، پاسخ شفافی دهد به این شکل در مواجهه با سؤال برخورد می‌کند. آقای وزیر این دیگر چه نوع برخوردی است؟

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در واکنش به سخنان بیژن زنگنه در برنامه تلویزیونی پایش نوشت: حضور وزیر نفت در برنامه تلویزیونی پایش و سخنان حاشیه‌دار وی در این برنامه گرچه به مذاق بسیاری از هم‌پیمانان وی و گروه خاصی خوشایند بود اما دربرگیرنده نکات فراوانی است که از شیخ‌الوزرای جمهوری اسلامی ایران بعید بود آن هم در دولتی که بیش از سایر دولت‌ها، روی«واژه»‌ها و ادبیات رسمی تأکید ویژه‌ای دارد، البته این تنها بخشی از ماجراست چراکه استدلال‌های وزیر نفت برای پاسخ به این پرسش‌ها کمی از دایره انتقاد‌پذیری مسئولان دولتی خارج بود.

1 ـ مردم که «مرض» ندارند پیامک می‌دهند؛ این عبارت را باید خارق‌العاده‌ترین ادبیات ممکن دانست که از سوی یک وزیر در رسانه ملی بیان می‌شد. وزیر نفت حین پیامک‌هایی که درباره موضوع استخدام‌ها به این برنامه ارسال می‌شد، برای روشن کردن موضع خود و پاسخ به درخواست‌ها چنین گفت: «‌متأسفانه شرایط اشتغال در وضعیت بدی قرار دارد وگرنه مردم مرض ندارند که پیامک می‌زنند و سؤال می‌کنند.»

کسانی که به این برنامه پیامک زدند و درباره استخدام‌های شرکت ملی نفت و تعلل این شرکت در روشن کردن وضعیتشان سؤال کردند غم دارند؛ غمی از جنس نان اما وزیر نفت به جای استفاده از عبارت‌هایی دلجویانه‌تر به شیوه‌ای تهاجمی با بیان این مشکلاتی که از دولت قبل به جا مانده است به همه تاخت و در نهایت گفت که خودمان بیش از 50 هزار نیروی مازاد داریم و نباید انتظار داشته باشید که استخدام شوید. گرچه حق با زنگنه است اما استفاده از این ادبیات و به ویژه واژه «مرض» نه درشأن وزیر نفت است و نه در شأن مردم که صاحبان اصلی این نظام هستند.

2- یکی از خبرنگاران در شبکه مجازی از وزیر نفت پرسید می‌دانید که صادرات نفت در دو ماه گذشته کاهش یافته است که زنگنه این چنین پاسخ داد: «کاهش یافته است که کاهش یافته است؛ شما خوشحالید؟ من چه کاری باید انجام می‌دادم که ندادم؟»

این پاسخ وزیر نفت نیز با ادبیاتی تهاجمی و عصبی همراه بود و به شکلی پاسخ داده شد که تعجب بسیاری از بینندگان را موجب شد. وزیر کم‌خنده و سرسخت نفت که البته جزو خصوصیات اخلاقی بارز وی است به هیچ عنوان در قامت یک وزیر پاسخگو حاضر نشد و در پاسخ به این پرسش چنان جبهه‌ای گرفت که تا کنون هیچ یک از وزرای سابق و فعلی نفت به این شکل عمل نکرد‌ه‌اند به ویژه در دولتی که معتقد است در نقدپذیری، پاسخ به مطالبات عمومی و مردمی با صبر و تأمل و البته «لبخند» برخورد می‌کند.

3- یکی دیگر از پرسش‌ها نیز جنبه انتقادی داشت اما رسانه آن مشخص نبود که زنگنه چنین گفت: «از نوع سؤال مشخص است که از همین رسانه‌های مشرق و تسنیم است!» این نیز یکی دیگر از شاهکارهای زنگنه در پایش بود که بدون آنکه به پرسش، پاسخ شفافی دهد به این شکل در مواجهه با سؤال برخورد می‌کند. آقای وزیر این دیگر چه نوع برخوردی است؟ مگر نه آن که شما باید به پرسش‌ها پاسخ داده و در راستای تنویر افکار عمومی در رسانه ملی حضور پیدا کنید؟ به فرض، این پرسش از منتقدترین رسانه علیه شما مطرح شده است، شما نباید به آن پاسخ دهید و در صورت بروز ابهامی در موضوعی خاص، درصدد زدودن آن برآیید؟ مرز‌بندی با رسانه‌ها و تبدیل رسانه‌ها به رسانه‌های «خودی» و «غیرخودی» در خط فکری برخی دولتمردان یازدهم به خوبی دیده می‌شود که این گونه جهت‌گیری‌های سیاسی و غیر‌منطقی در برنامه‌ای زنده، بیش از ان که صراحت لهجه وزیر را نشان دهد روایت روشنی است از پاسخگو نبودن آقای زنگنه به دغدغه‌های مردم که قطعاً طیف سیاسی غیر هم فکر با دولت نیز جزو آنان هستند. از شما به عنوان «ظریف دوم» دولت یاد می‌شود اما چطور است که وزیر امور خارجه به همین گروه خبرنگاران منتقد دولت که شما مدنظرتان است با شکیبایی و آرامش پاسخ می‌دهد ولی شما در مواجهه با سؤال و نه نقدی، اینگونه به پرسش شونده برچسب می‌زنید؟

4 ـ خبرنگاری دیگر پرسید شما روزانه یک مدیر را برکنار کردید و زنگنه پاسخ داد: «اگر برکنار شده‌اند باید برکنار می‌شدند، عده‌ای خارج از نفت به نفت آمدند و عده‌ای دیگر صلاحیت حضور در نفت را نداشتند». این هم یکی از نکته‌های عجیب سخنان وزیر نفت بود چراکه ایشان در سال 1376 پس از ورود به وزارت نفت، بسیاری از مدیران وزارت نیرو را به نفت آوردند که از قضا نه نفتی بودند و نه تخصصی در نفت داشتند و سیاسی‌کاری در وزارت نفت را رواج دادند. قطعاً آن روزها یادتان است و می‌دانید هر وزیری که به نفت می‌آید هم‌قطاران خود را به این وزارتخانه دعوت می‌کند که در تمامی دولت‌ها دیده می‌شود. ما نیز بر این اعتقادیم در دوره اول وزارت نفت در دولت دهم، اینگونه مدیران دسته‌دسته به نفت آمدند و مدیرانی بی‌کفایت بر مسند مدیریت نشستند که این روزها برکنار شدند اما همه این مدیران بی‌صلاحیت نبودند. بسیار زشت و زننده است که وزیر نفت «افتاده را پای می‌زند» و مدیران برکنار شده را تحقیر می‌کند که برخی از آنها دارای چنان تخصص و کارایی بودند که فقط و فقط به دلیل نظرات کارشناسانه و مخالف نظرات شما از کار برکنار شده‌اند و مدیری در رأس کار آمده است که در شکست یکی از پروژه‌های مهم افزایش تولید گاز، نقش اصلی را ایفا کرده است یا مدیر دیگری که در دوران مدیریت سابق خود یکی از مدیران ضعیف بوده است اما اینک مدیر ارشد نفت نامیده می‌شود.

از وزیر نفت که لقب «شیخ الوزرا» را به دوش می‌کشد انتظار می‌رود در اظهارات، پاسخ به نقد‌ها و همچنین نوع ادبیات کمی تجدیدنظر کند و در مقابل هر پرسشی از هر رسانه‌ای، با تأمل بیشتری پاسخ دهد حتی اگر این پرسش‌ها بالذاته دروغ بوده است همان رویه‌ای که برخی وزرای دولت نهم و دهم در مواجهه با سؤالات خبرنگاران منتقد در پیش می‌گرفتند آن هم با کمترین تجربه وزارت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 171
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 146
  • msf ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    اقان مشرق شما حرف زیاد میزنی همشع جهت دهر خواهشن با حق باشید
  • مودی ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    میخواستم نظری بنویسم اما شما نظرات تحلیلی را چاپ نمیکنید.فقط از نظراتی مانند همین نظرات وزیر ... نفت خوشتان می آید که چاپ کنید
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    شما ميخواهيد مسيولين ساكت باشند وجواب بي ادبي هايشم رسانههاي زرد راندهند وبعد بگوييدوا اخلاق از بين رفت اين همان چيزياست كه شما 8سال به انتبها داديد منافقين
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آب رو اون جایی بریزید که می سوزه
  • حسین ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اونوقت من از قول دوستی که مدیر کل بودند مسایلی را نقل میکردم اونهم بسیار سربسته و شما همیشه نظر بنده را غیر قابل انتشار تشخیص میدادید و حالا بفرمایید! اروپاییها و آمریکاییها با تمام مشکلات و مصیبتهای اخلاقی که دارند یک ویژگی بسیار خوب دارند که حداقل با خودشون روراست و بدون رودربایستی هستند. اگر مدیری خطایی کنه بدون اینکه از جایگاه و پست اون مدیر بترسن یا تعارف کنن اون اشتباهات را علنا بیان میکنن و رسانه ایش میکن. به نظر من این همون چیزی هست که مولا علی (ع) در مورد مدیران و حق الناس توصیه کرده. احترام غیرلازم و لاپوشانی خطای کارگزاران هیچ نتیجه ای جز گسترش فساد و ایجاد حاشیه امن برای یک سری از مدیران خاص! نداره. واقعا با این همه مشکلات عجیب من ایمان دارم که آقا امام زمان (عج)حافظ این مملکت و نظام هست وگرنه اینا مشکلاتی هست که یک دهم اون یک ابرقدرت را از پا در میاره.
  • ناشناس ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    نکنه یکی ازاخراجیهای شرکت ازاقوامت بوده که این جوری جوش آوردی جناب خبرنگار راستی درصحبت های وزیر نفت هیچ نکته مثبتی ندیدی که بنویسی
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اعتدال و تدبير است اقا خودتان را نگران نكنيد
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 0
    دادگاه لاهه و جريمه 18 ميليارد دلاري به كجا رسيد . پولشو از جيب خودت ميدي
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 3
    خوب گفته..حرف دل مردم رو زده .ساندیسی ها..بیژن زنگنه یکی از نوابغ مدیریتی کشوره که هر وقت کار دستش بوده خودشو ثابت کرده
  • امیر ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 0
    یکی مثل نخست وزیر ژاپن جلوی دوربین تلویزیون تمام قد به مردم تعظیم و عذر خواهی می کند و یکی دیگر بخاطر عمل ناشایستش به گریه می افتد و اینجا همان کشوری که فریاد ام القرا اسلام می زند و ادعای پیروی از علی اعلی مقام(ع) را دارد اینطوری بلند پایگانش چه رئیس جمهور محترم و چه وزیرش با ادبیات آنچنانی در تلویزیون صحبت می کنند.
  • مهدی ص ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اصلا فهمیدی چی گفتی؟؟؟
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    اتفاقا لحن ایشان بسیار عالی بوده،کم هستند وزرایی که این جور قاطع و بدون پاچه خواری نطق کنند
  • مهدی ص ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    الان معلوم میشه که حق با منتقدان این دولت بوده و هست و متاسفانه نمرات این دولت به مراتب از دولت قبل پایین تر هستش!!!!!!
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    بینی و بین الله از چی ناراحتید؟؟؟؟؟ از انتقاداتش ؟؟؟؟؟از اینکه گفته بخور بخور تمام شده ؟؟؟؟؟ از اینکه می خواهد یک جورای حق را به حق دار بدهد ؟؟؟؟؟؟ ادبیات دولت قبل که خیلی بدتر بود و شما و ماشنیدیم و اعتراضی ، حرفی نزدید؟؟؟؟؟کمی انصاف خوب است . البته اشکال وجود دارد به خیلی چیزها اما ......؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خجالت بکش بابا هر دری وری به دهنتون میومد تو ۸ سال گذشته گفتین یک نفر پیدا نشد تو دهنتون بزنه الان هم هر خزعبلی رو به همین بهونه های مزخرف میگین بازم میخواین همه رو خفه کنین حالا بگو کی منافقه؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره به خصوص تو پرونده های کرسنت،‌استات اویل، بهینه سازی مصرف سوخت و توتال و .... خیلی خیلی خوب ....
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اول رسانه زرد روزنامه شرق هست كه 200 نماينده مجلس رو اقليت اسم ميذاره دوم مسايل مطرح شده در رسانه ها كاملا منطقي و در كمال ادب هست دوستان كه جواب منطقي ندارند چرا عنان از كف مي دهند
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حرف آقای مشرق و تمام عزیزان محترم و صحیح است. هر کدام از یک زاویه به قضیه نگاه می کنند... اما قبول کنیم که مشکلات مدیریت چنین وزارت خانه ای کاری خطیر و سنگین هستش که تاثیرات روانی زیادی می تونه بر شخص داشته باشد اون هم با این همه محدودیت و فشارهای خارجی؛ بیایم دوستانه حامی دولت و مسئولین باشیم تا بلکه بهبود حاصل گردد..
  • سجاد ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق لعنت به وجدانت که هدف شما ویران کردن دولت یازدهم هست برو استغفار کن.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بابك زنجاني از دست هاشمي تقدير نامه گرفته اگه ميفرماييد بخور بخور اول ريشه اون رو هم بررسي كنيد
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    لعنت به رسانه هاي اصلاح طلب همچون شرق كه وقتي 200 نماينده مجلس براي احضار روحاني درخواست مي كنن اسمش رو اقليت مجلس ميزارن
  • شش ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    رهبر میگوید من از دولت حمایت میکنم ولی مشرق واسراییل .......
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق از حرف وزیر داره میسوزه.بد بهش پروند اون شب.انشالله که بترکی مشرق
  • جاوید ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ادبیات در این دولت غریبه هست و واقعا من خجالت میکشم از اینکه مسئولین رده بلای ما اینگونه صحبت میکنن.ادبیات هر شخص نشاندهنده شخصیت و ذات اون شخصه.ای کاش اسلام دوباره به این مملکت برگرده و همه (مسئولین)مسلمان واقعی بشن.
  • مجید ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خجالت بکشید اقای روزنامه نگار اصل رو ول کریدید دنبال فرع میگردید تازمانیکه امثال شماها نطق کنید این کشور به جایی نمیرسه از خدا بترسید وخودتون رو مدیون 70 میلیون نفر نکنید
  • ناشناس ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    كم شدن صادرات نفت تقصير امثال شماست كه همش بر طبل دشمن و دشمني با كل دنيا ميكوبيد.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تا حالا شده ی گزارش از عملکرد خوب دولت بدهی حق داره بگه سوال مثل خبر گزاری مشرق و...
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    دم همه اونایی که زدن تو برجک مشرق گرم....
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق منافعتون حسابی به خطر افتاده ها / دارین خودتونو به آب و آتیش میزنین زنده باد بیژن زنگنه عزیز
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنده باد زنگنه...خیلی ام خوب گفته
  • منصور ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    صداقت و پاکی و دلسوزی از چهره ایشان موج میزنه فقط سیاسی کاری و چاپلوسی بلد نیست.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنگنه که ماها استخدامی ها رو حساب نمی کنه حتی جواب درستی هم باز نداد
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق عشق رستم قاسمي و بابك زنجاني ناراحتم هستيد كه زنگنه شد
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام کل اون برنامه رو دیدم هرچی گفتند درست گفتند چیه چون تریبون دستتونه هرکیو خواستید خرد می کنید! سوالاتتون هم نرض دار بود جنابان خبر نگار! واقعا مردم رو چی فرض کردید ؟!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    متأسفم براى اقاى زنكنه،اينا همشون سال 96 مى روند
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خدا شفات بده!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تا دیروز خودتون هر روز توی تلوزیون و اینور اونور خشتک همه رو جر می دادید حالا دیگه کسی از گل نازکتر حرف بزنه می شه ادبیات سخیف مگه ادبیات احمدی نژاد رو یادتون رفته ؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنگنه استخدام نکرده که جواب بده از احمدی نِژاد بخاین
  • Behnam ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    احسنت آقای زنگه
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق که حرفی نزده،نقل قول کرده. ضمناً دولت بازنشسته ها خودش خودشو ضایع می کنه با کار نکردن و پرخاش ها
  • سید ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    توهین بی سابقه رئیس دانشگاه علامه در دوره اصلاحات به عزاداری امام حسین(ع): شما ببینید در ایام عاشورا چقدر پول خرج می شود؟ خب این همه هزینه بازده فرهنگی ش چی است؟ فقط همین که چهار تا ادم بیایند و گریه کنند و تمام!! --------------- پنجشنبه شب گذشته در برنامه دیروز امروز فردا...
  • محمدی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چرا همه کامنت گذارها ،ناشناسند؟ لحن بیشتراشون یه جوره.به یاد سوسه های 88 یه نفر از چند تا آی پی بطور یکسان پرخاش کرده
  • پوریا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق !! نمی دونم شما چه بدی با آقای زنگنه داری . همش از بدی او یادی می کنی تا جایی که خود وزیر نفت هم از سایت شما در برنامه پایش انتقاد کرد.
  • نفت جنوب ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    باورتان نميشود آقاي زنگنه در دوره خاتمي و هشمي كه وزير نفت بودند در جنوب چه الفاظي به مديران نفتي در جنوب ميزدند.
  • علی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    انهایی که حسابشان پاک است.معمولا تند خلقند.اگر با مذاق شما سازگار نیست گوش ندهید.دیگه زمان بخوربخور تمام شد. ادبیات شان خوب باشه بخورندخوبه؟
  • حسین ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این که تعجب نداره شعار دولت آزادی و فضای باز سیاسیه . هرکه انتقاد که نه بلکه سوال هم بکنه پرخاش میکنند
  • محبوبه ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از وزرای این دولت بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آخه یه چیز می گی ها ناشناس 09:56!!!چه منافعی از مشرق به خطر میفته مثلا؟شاید منافع آقای وزیر در خطره که اینطور عصبانی و پریشان بودن؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره تو برنامه پایش خوووووووووووووووووووب خودشو ثابت کرد!به این میگن وزیر کار بلد و با اخلاق کابینه!!!!!!!!!!!!1
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اسم این قاطعیت نیست یه چیز دیگست.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    وزیر به اصطلاح پاسخگو چرا جواب محکومیت ایران تو دادگاه لاهه رو نمیدن؟راستی مگه آقای روحانی حقوقدان نبودن خوب یه کاری بکنن
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا چیزی که ندیدیم همینا بود که نوشتید
  • اهوازي ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جناب آقاي مهندس بي‍‍ژن نامدار زنگنه شما بجاي اكتشاف اينكه سر يا دم مشرق به كجا وصل است بهتر است كه برويد به اكتشاف نفت بپردازيد.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    با چنین وزیری چنین هوادارانی با این نوشته های مشعشع و سرشار از ادب و هنر جور در می اید
  • ناشناس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس 09:56 کسی که قرارداد کرسنت را منعقد کرده و باعث زیان کشور شده زنده باد گفتن نداره !
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    به نظرم بهتر بود متمرکز میشدید روی صحبتی که در مورد دو رسانه یاد شده کردند. وگرنه حالا استفاده از اون ضرب المثل به اون صورت جای پرداختن نداشت و متنتون رو خراب کرده.
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مگر دولت عملکرد خوبی هم داشته است ؟!!!
  • Sigmund Freud ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اکثرا افراد خطاکار موقع جوابگویی اینچنین پرخاشگری میکنن."کاهش یافته که کاهش یافته"؟
  • ناشناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حالا آقایان که مدعی بودند تحریمها برداشته شده است پس چرا فروش نفت کاهش داشته است ؟!!!
  • ناشناس ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از کوزه همان برون طراود که در اوست .
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از این می سوزید که در برنامه محل به خبرنگار شما نذاشت
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کلا نباید خوشتان بیاید
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    لعنت بر مشرق که جهت دهرباید شماستن نباید به سوی خواهد شد چون برای نکوهیده است
  • نادر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود بر مهندس زنگنه
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مثلا شما اگه ناشناس بودی با حالا که محمدی هستی برا ما که می خونیم چه فرقی داره؟من خودم به اسم ناشناس پیام گذاشتم ولی اسمم فاطمه است الان مشکل حل شد؟؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو هم برو به جهنم
  • علی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کلا این دولت با ادبیات بسیاااار محترمانه ای با همه اعم از منتقدین، مردم و ... حرف می زند
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    نگفته که همه کارهاشو تایید میکنم!!!!!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا اسراییل از این مذاکرات خوشحال شد.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس ۰۹:۰۱ یه چیزی شنیدی هی تکرار میکنی . همه فعالان صنعتی در دوره های مختلف تقدیر میشن .
  • یاسر ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آدم فکر میکنه داره google translate میخونه :))
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این توهین نیست عزیزم . نقده ! شما هم لطف کن منطقی جوابشو بده .
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام یه سؤال چرا هر انتقادی که اسم آقای روحانی توش باشه منتشر نمیشه ولی هر حرفی که به آقای احمدی نژاد میزنن رو منتشر می کند ؟خودم چندین بار امتحان کردم مثلا یکیش اینکه آقای روحانی مه گفتن حقوقدان هستن چرا جوابی برای محکومیت ایران تو پرونده کرسنت دارن؟ این بی احترامی بود الآن فقط یک سؤال پرسیدم؟
  • یاسر ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنگنه بهترین وزیر نفته ............ کاشکی میدونستید که بعد از دوران خاتمی هنوز هیچ فازی داخل عسلویه راه اندازی نشده..........
  • یاسر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنگنه بهترین وزیر نفته ............ کاشکی میدونستید که بعد از دوران خاتمی هنوز هیچ فازی داخل عسلویه راه اندازی نشده..........
  • hpln ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    برادر یه بچه 5 ساله هم عقلش میرسه چه دورانی دوران خدمت و سازنگی بوده چه دورانی بخور بخور واقعاً ادبیات وزیر فرار به جلو بوده
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    به نظر من کسی که واقعیت را بگه و خنده رو هم نباشه بهتر از کسی هست که به روی آدم بخنده و پشت سرش هزار تا حرف و حدیث بسازه .زنده باد روحانی و کابینه دلاورش
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود بر زنگنه !!! درود بر کرسنت و استات اویل !!! درود بر.....
  • غریب آشنا ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حالا ای که گفتی یعنی چَ ؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره جون خودت نوابغ لابد در پرونده کرسنت
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سجاد حیف اون اسمت نمیذاره بهت بد و بیراه بگم
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چرا آقای زنگنه در مورد جریمه 18 میلیارد دلاری کرسنت که 18 برابر سه هزار میلیاردی میشود سکوت اختیار کرده اند !
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    گل گفتی
  • ناشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ها ای که گفتی یعنی چَ؟
  • غریب آشنا ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این همه دعوا سر لحاف ملا نصرالدینه ، آقای زنگنه طبق ادبیات خودش و دولت محترم از مشرق انتقاد کرده حق هم داره چون اگه امثال مشرق نباشن که سوتی های اونها را بگن کدوم رسانه یا سایت می خوان به اونها انتقاد کنن.آفرین مشرق که منافع مملکت و کشور رو به منافع حزبی ترجیح می دهی و امیدوارم همینطور به راهت ادامه دهی .
  • بانو ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق اینقدر خبرگزاری وزین ومتینی هس که با این بادا نلرزه.متلک پرونی اون شب هیچی از اعتبارمشرق میون مردم کم نکرد ولی از اعتبار زنگنه خیلی کم کرد البته...
  • سلمان ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای زنگنه کلا اخلاق تندی داره تا جایی که حتی سابقه درگیری فیزیکی با بعضی پیمانکاران نفتی رو در دوره قبلی وزارتش هم داشته
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کاملا با ناشناس 8:36 موافقم راجب به اقلیت شمردن نمایندهایی که وزیر علوم رو استیضاح کردن توسط روزنامه شرق
  • فاطمه ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بالاخره وزرا و رئیس جمهور باید کاملا" باهم هماهنگ باشن...حتی درمورد ادبیات!!!
  • ناشناس ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    با وجود این سابقه درخشان چطور نمایندگان به وی رأی اعتماد داده اند ؟
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    نگو تو رو خدا این دولت خیلی به منتقدین احترام میذاره
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    گل گفتی و گل گفتی مثل یه غنچه گفتی
  • م ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا اسراییل هم خوشش می یاد وزیری به مردمش بدگویی کنه... خوشحال میشه ناراحت که نمیشه !!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مردیم از این همه تدبیرررررررررررررررررر
  • حمید ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    گویاامثال شماها تحمل حرفهای صریح وشفاف رانداریدوهمیشه به دنبال جوابهای دوپهلو وموذیانه هستید بیژن زنگنه مثل مردصحبت می کند.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    احسنت بر تربیت شما ...
  • محمد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    انصافا این وزیر خیلی آدمه !! آدمه هاااا
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    منطقی هم جواب میدیم اما برای خیلیها نیاز نیست همه چیز رو از صفر شروع کنی و منطقی توضیح بدی. بعضی اظهار نظرها رو کافیه شخص بکنه و شخصیت خودش رو نشون بده.
  • شیخ باشی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از ادبیات ریس جمهور قبلی که مردم را خس و خاشاک نامید بد تر است!!!! گربه ممه را خورده احمدی نرا به یاد دارید.!!!به بوش گفته بود گا وچران . اصطلا حاتی که حالا فراموش کردیم.
  • علی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    برو جایی که نلرزی دلواپس خخخخخ
  • شکوفه ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ما میگیم چرا موقع تبلیغات انتخابات همین مردم تاج سر بودند وابنها قهرمانانی که اومده بودندسر پیری، تاج سرها رو نجات بدن!!!بعد که رای اوردند تاج سرها رو با اتیکت زدن بیسواد وبی شناسنامه وتغذیه شده از یه جای خاص وافراطی وبزدل وو..........مارک دار،روانه جهنم کردند!!!؟؟؟
  • بهرا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو چند تا از مثبتهاش رو به شرط موافق بودن با واقع!! بگو ما در جریان باشیم! چپی جون!
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    شش عزیز،حمایت با تایید فرق میکنه!
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    دولت قبل !! دولت قبل !!!!! دولت قبل!!!!!!........جواب نداری فرافکنی هم نکن.تو کل صحبتهار وزرای قبلی نفت جز ادب واحترام به مردم چیزی دیده نمیشه.میگی نه با سند یکیش رو بگو ما هم مطلع شیم.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس ۰۹:۰۱بابک زنجانی زمان شاه به دنیا اومده پس باید شاه رو مقصر بدونیم ؟طرف بعد از تحریم نفت تخلف داشته چه ربطی به هاشمی داره عزیز ؟
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خوشم میاد همه واقعیت ادب مرد به از دولت اوست توی کسانی که ادعاش رو داشتن یه شبه روی اب ریخت!
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    70 میلیونتون توی انصراف از یارانه ها معلوم شد که 3درصد کل مردمن.تو انتخابات هم که 36 درصد کل واجدین شرایط رای دادن بهتون رای دادند!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امریکا براتون همه دنیاست؟باانگلیس ملعون که همه دنیا رو استثمار کرد وحالا فرتوت شده!والا 120 کشور غیرمتعهد حق هسته ای ما رو به رسمیت شناختند.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو که خیلی سراغ داری بده دوست عزیز...........
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امواجش توی کرسنت هنوزم داره به سمتمون میاد.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این همه ادب کلامی واحترام به مخالف رو شماها مدعیان ادب مرد به از دولت اوست، چطوری یه شبه رو کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اره ادبیات احمدی نژاد قشنگ بود نه؟ اونو دوس داری؟ اب بریز اونجایی که میسوزه و وان دیقه خخخخخ
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اگه میگی تندخلقی علامت حساب پاک است پس چرا به احمدی نژاد بند میکنید که چنین گفته وچنان گفته.پاکی کرسنت رو همه فهمیدن اقا علی!
  • علی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس 12:00 خیلی جالبه از شکست مذاکرات هم اسراییل خوشحال میشه هم تو امثال تو...
  • علی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آهان ادبیات دولت کریمه مخصوصا احمدی نژادو دوس داشتی نه؟ آب بریز جایی که میسوزه و بقیه حرفایی که اینجا بخاطر حضور خانوما من شرمم میاد بگم اما اونی که رفت(احمدی نژاد)تو هر جمعی گفت بی خجالت...
  • ناشناس ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    من خودم عسلویه کار میکنم. اولا که فاز 9و10 زمان احمدی نژاد افتتاح شد. ثانیا به افتتاح شدن نیست. چون هر فازی چندین سال طول میکشه. همه فازهایی که از این به بعد افتتاح بشه بیشتر کارش تو دولتهای قبل بوده. این یه سال هم که از دولت جدید گذشته هیچ کار عجیب و غریبی انجام نشده. سرعت پیشرفت فازها همون سرعت قبل از این دولته. مشرق توضیحات طولانی منو چاپ کن لطفا
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کی باعثش بود؟
  • علی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس 12:23 آخی دولت سازندگی احمدی نژاد جک نگو اینجا سایت خبریه نه سرگرمی...
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    به خاطر لغو کرسنت هم پولی گیرمون نیومد هم 18 ملیارد دلار خسارت باید بدیم
  • علی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    زنده باد مخالف من...
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    برای نمایندگان مجلس متاسفم که زنگنه رای اورد.ایشون اصلا مردم رو ادم به حساب نمیاره
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کدوم لحاف کدوم ملا ،بابا یه عده دارن از رک گویی مشرق میسوزن
  • کرسنت ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا منافع شما به خطر افتاده با اون سابقه کرسنت و توتال
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ممنون از این شیرین کاریت ...ساندویچی
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حالا باید با فتنه گران که 8 ماه جنایت کردند با چه ادبیاتی سخن گفت ؟ جناب علی @ پس آب رو بریز ...
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جناب علی و شش : اتفاقا اسرائیل شما اصلاح طلب ها را به عنوان خط مقدم خودش اعلام کرده ...
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    همه اینها رفقای شما اصلاح طلب ها بودن !
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    لعنت بر فتنه گران
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    نه از این می سوزیم که یه ...دیگران را متهم می کند ..
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    علی @ خدا شفات بده معلومه حالت ناخوشه
  • دانشجو ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره زمان دولت سیاه خاتمی که دم از تعامل می زد و محور شرارت شدیم خوب بود ؟ الان که دم از تعامل می زنن و آمریکا از گزینه های روی میز می گوید خوب است ؟
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چون عملکرد خوبی نداشته ..
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بله ناراحتیم که کرسنتی ها وزیر شدند ...
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کرسنت ، توتال ، استات اویل ..مشرق تنها ندیده همه مردم دیدند ..
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خوبه همه می دونیم در دوره افسادطلب ها چه بخور بخوری بود ، شما تندروها دم از بخور بخور بزنید بیشتر شبیه به جوکه !
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود بر رانت !
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره مخصوصا اون کرسنت !!!!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کاشکی می دونستی دور دوران خاتمی چه بخور بخور شد ! برو ببین چند فاز در دوره آقای رستمی افتتاح شد ...
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    واقعیت ؟ منظورت کرسنت بود یا استات اویل ؟
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر مسئولي مردم را ولي نعمت خود، و خود را خادم ملت بداند از اين ادبيات استفاده نمي كند.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود بر زنگنه وزیر نفت من که دوستش دارم
  • مهدی 90085 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مسیولین بپا چشمت نزنند
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم .
  • مهدی 90085 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    امام علی (ع) نفرین برشماآنها در باطل خود باهم متحدند وشما در حق بودن خودتان باهم در ستیزید
  • مدافع ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    وزیر نفت با ادب و احترام صحبت کنید آقا
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    من از خالق کرسنت(دشمن) ننالم که هر چه کرد با من اشنا کرد
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    داعشی ها هم مرد هستند
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود بر اموال اقای زنگنه درود بر صاحب 12 ابرشرکت عظیم پتروشیمی
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ما شاءالله به این همه صداقت و دلسوزی و پاکی و اعتدال و ادب و ........
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ناشناس12:13 شما بی خودی از ایشون طرفداری نکن
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    مهندسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو که راست میگی؟!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اشتب منفی دادم
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    راست میگه مدیونید که از کرسنت نپرسیدید
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کرسنت چیست؟
  • محمدرضا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    درود خداوند متعال بر مهندس زنگنه
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تحمل مخالف
  • محسن ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    وقتي رئيس جمهور منتقدين را به جهنم دعوت مي كند
  • محسن ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از اينكه بوش گاو چران است از شما عذرخواهي ميكنم
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چقدر نمایندگان مجلس به روحانی گفتن این یارو پرونده یکی دیگه رو انتخاب کن گرسنت برات مشکل ساز میشه این هم آخرش
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ادبيات سخيف!! ببينيد كي ها دارند از ادبيات سخيف انتقاد ميكنند؟؟ مشرق تو كه سردمدار همين ادبياتي!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یعنی هر کس تو هر دوره ای که استخدام یک شرکت شد باید از رئیس جمهور همون دوره حساب و کتاب بخواد واقعاً که خیلی عقب افتاده ای آقاااااااااااااااااااا.
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    قبل از اینکه اونا بزن تو برجک مشرق ، این مشرق بوده که زده تو برجک اونها و سوزش اونها به خاطر اینه.
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام علیکم.
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    شکوفه خانم شرمنده این چه حرفیه. رئیس جمهور گفت من با مخالفین هم نبودم بلکه با کارشکنان بودم. شما خودت اعلام می کنی به من گفته یعنی من جز کارشکنانم. وای بر شما
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خب چی بگه
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    میخوای مهندسی نظرات بکنی یکم خلاقیت داشته باش .مثلا وقتی میخوای وانمود کنی که نظرات مردم رو چاپ کردی لازم نیست حتما بنویسی زنده باد...
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جگرمان می سوزه
  • رضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    335
  • دانشجو ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    زنده باد آقای زنگنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس