کد خبر 335443
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

جوان 30 ساله‌ای كه زمانی دروازه‌بان یک تیم فوتبال بود، امروزه به یكی از تندخوترین و بی‌رحم‌ترین سرکردگان تشكیلات القاعده در یمن تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، سر بریدن 14 سرباز یمن در استان حضرموت در شرق این كشور سؤالات فراوانی را درباره شخصیت فرمانده این كشتار فجیع مطرح كرده است.

ناظران بر این باورند، "جلال بلعیدی" از تمامی سركردگان سابق القاعده در یمن، خشن تر و بی رحم تر است و رفتار او بیانگر ارائه الگوی یمنی تشكیلات داعش است كه به روش های خشونت طلبانه و بی رحمانه از جمله جدا كردن سر قربانیان مشهور است.

جلال محسن بلعیدی مرقشی، از قبایل مراقشه در استان ابین در جنوب یمن است كه دوستانش اظهار می دارند وی در گذشته دارای شخصیتی مسالمت جو و كاملا متفاوت با رفتار و عملكرد امروزش بوده است.
شكری حسین روزنامه نگار یمنی در این باره می گوید: وی قبلا "خجالتی" بود و دوست نداشت زیاد حرف بزند و بسیار كم با دیگران حرف می زد.

دروازه‌بان خجالتی كه جلاد القاعده شد! + عکس

"شكری" كه از دوران ابتدایی بلعیدی را می شناسد بر این باور است كه وی یك جوان معمولی بود و پیوستن وی به القاعده كاملا ناگهانی بود و همه دوستان و آشنایانش و حتی پدرش نیز از این کار دچار شگفتی شدند.

این روزنامه نگار ورزشی نویس اظهار می دارد: بلعیدی عاشق ورزش بود. به همین دلیل به مشهورترین باشگاه استان محل زندگی اش، یعنی باشگاه "حسان" پیوست و در تیم های مختلف آن بازی كرد، تا اینكه در فصل 2001- 2000 در تیم اول این باشگاه به بازی پرداخت.

به گفته یكی از آشنایان بلعیدی، وی پس از اخذ دیپلم، ابتدا در یك نانوایی مشغول به كار شده بود.

اما در اواسط سال 2011 و به دنبال كنترل عناصر  القاعده بر شهر زنجبار در استان ابین، روند زندگی این جوان تغییر كرد. به طوری كه وی به عنوان "حاكم امارت اسلامی ابین" منصوب شد.

احمد الرزقه، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل القاعده، در این باره می گوید: زمانی كه القاعده، 70 سرباز یمنی را در ابین اسیر كرد، وی بار دیگر در صحنه ظاهر شد و به عنوان واسطه میان القاعده و دولت، ایفای نقش كرد و سخنرانی مشهوری خطاب به سربازان مذكور ایراد كرد و از آنها خواست تا با القاعده نجنگند.

بلعیدی به مدت یكسال "والی" ابین بود، تا اینكه پس از شكست القاعده در عملیات "شمشیرهای طلایی" در جنگ با ارتش یمن، این منطقه را ترك كرد و به طور متناوب در استان های شبوه، البیضاء و حضرموت به فعالیت های افراط گرایانه پرداخت.

در حالی كه برخی معتقدند انتشار تصاویر اقدامات خشونت بار نشان دهنده شخصیت بیمار عامل این اقدامات است، گروهی بر این باورند که این فرد با این اقدامات درصدد اعلام وجود و نشان دادن تحرك آزادانه عناصر تروریستی در مناطق مختلف است.

شكری حسین بر این باور است كه رفتار و اخلاق خشونت بار قبیله مراقشه كه بلعیدی یكی از اعضای آن است، ممكن است از دلایل تشكیل چنین رفتاری در وجود او باشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    یکی از عوامل اصلی رشد چنین شخصیت های خطرناکی فقر و بیکاری است مطمئنا اگر این احمق کار و درآمد خوبی می داشت در مسیر خشونت و آدم کشی قرار نمی گرفت.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    علت منفی ها رو نمی دانم که چیست؟!؟!؟
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    آیا دوستان منفی دهنده معتقدند این احمق از سر بصیرت و هوشیاری آدم کش شده؟
  • عباس ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    اینها اکثرا از نظر روانی مشکل دارند که ظاهرشان آن را نشان نمی دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس