کد خبر 334858
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

متخصصان روسیه سیستمی از روبات ها را برای دفاع از دریاها طراحی کردند که مجهز به موتورهای سنتی احتراق داخلی هستند و می توانند با استفاده از انرژی خورشید و یا امواج کار کنند.

به گزارش مشرق، تخصصان شرکت ˈمور اینفورم سیستم – آگاتˈ این طرح را به وزارت دفاع روسیه نشان دادند. این طرح شامل مجموعه روبات های رو آبی، زیر آبی و پرنده هستند.

به گفته متخصصان امکانات کشتی ها و زیردریایی ها این چنین طرح گشت دریایی را افزایش می دهد و امکان نظارت بر مناطق بزرگتر را فراهم کرده و شناوری در شرایط دشوار را تأمین خواهد کرد.

هدایت روباتی قایق ها و پهپاد ها ،هواپیماها و بالگردها ، انواع مختلف شناورها و گیرنده ها جدیدترین مجتمع دفاعی روسیه است.

متخصصان شرکت ˈآگات ˈمی توانند سیستم روباتی در هر مقیاسی را بسازند که برای دفاع از بنادر و مناطق مرزی است . ˈمدافعانˈ مکانیکی مجهز به موتورهای سنتی احتراق داخلی هستند و می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی و یا امواج کار کنند.

گئورگی آنتسف رئیس شرکت ˈ مور اینفورم سیستم – آگاتˈ در این باره گفت: دستگاه های هوانوردی ( ازنوع هواپیما و بالگرد) ، زیردریایی و رو آبی هستند که در کارهای نیروهای زمینی بکار گرفته می شوند و می توانند مین ها را خنثی کنند، مثلا خط ساحلی را از وجود مین ها پاکسازی کنند. و یا کارهای دیگری مانند جمع آوری محصولات نفتی که از کشتی ها در آب ریخته شده اند.

به گفته رئیس این شرکت، انسان از انواع فعالیت های خطرناک خارج می شود. روبات ها جای انسان را می گیرند. فعلا کار اصلی روبات ها نظارت و نوعی کارهای زیر آبی است.

کشور برای تسخیر اقیانوس ها به این فناوری نیاز دارد.

یکی از جنبه های آن - دفاع از خط ساحلی و بنادر است که برای تأمین امنیت بنادر روسیه در مقابل حملات تروریست ها و نفوذ غیرقانونی و غیره اهمیت زیادی دارد. تمام سیستم نظارت بر کشتی ها نیز توسط سیستم روبات ها انجام خواهد شد.

شرکت ˈ آگاتˈ پیشاهنگ ساخت سیستم قابل هدایت جنگی برای زیردریایی ها و کشتی هاست. کارخانه های این شرکت، به طراحی سیستم رقمی کشتی ها برای مجتمع های موشکی دریا پایه می پردازند.

شرکت فوق الذکر سیستم هدایت موشک های بالدار برای مجتمع های جنگی استارت کشتی های دریاپایه و زیردریایی ها و مجتمع های دریایی کشف اهداف را طراحی کرده و تحویل می دهد.

اما دورنمای این کارها به مراتب وسیعتر است – از چنین تجهیزاتی می توان هم برای اهداف نظامی و هم غیر نظامی استفاده کرد. به عنوان مثال در رشته نفت و استخراج گاز بدون شرکت مستقیم انسان ، کشیدن خطوط ارتباطاتی و مخابرات و سیستم زیر آبی فیبر نوری.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس