روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز خود، دولت قبل را مقصر دو ماجرای تاسف بار این روزها معرفی کرده اند: سقوط هواپیما و استفاده از روغن پالم در لبنیات.

احمدی نژاد مقصر سقوط هواپیما و واردات روغن پالم است
گروه اقتصادی مشرق -روزنامه آرمان، در شماره روز دوشنبه خود، دولت سابق را مقصر سقوط هواپیما معرفی کرده و نوشته است: يك هواپيما سقوط كرد تا رسانه‌ها به فكر وضعيت صنعت حمل‌و‌نقل كشور بيفتند، پيش از آن اما كمتر رسانه‌اي از وضعيت حمل‌و‌نقل و اثرات تحريم‌ها صحبت مي‌كرد.

بيشتر اخبار رسانه‌اي ما منحصر به نقل قول‌هاي تكراري از دولتمردان بود، دولتمرداني كه سال‌ها پيش، از كاغذ پاره بودن تحريم‌ها صحبت مي‌كردند بدون آنكه به تقويت توان داخلي كشور بپردازند.

هواپيمای سپاهان‌ایر روز گذشته ساعت 9:18 بر فراز فرودگاه مهرآباد ديده شد و با چرخشي 180درجه‌اي به سمت جاده فتح حركت كرد، اما با انفجاري مهيب دم هواپيما وسط جاده جا ماند، همه اين حوادث چند ثانيه بيشتر طول نكشيد. دود غليظي شمال فرودگاه مهرآباد؛ جاده فتح وخيابان گلها در تهرانسر را فرا گرفت، اما اين دود سال‌ها پيش از صنعت حمل‌و‌نقل كشور برخاسته بود ولی هيچ كس آن را نديده بود.

بيش از هر چيز همه به واردات ماشين‌ها و هواپيماهايي پرداختند كه فاقد كيفيت بود. صنعت حمل‌و‌نقل كشور يكي از آسيب‌ديده‌ترين بخش‌هايي بود كه كشور ما در چند سال اخير شاهدش بود. حال برخي رسانه‌ها اشكال را در دولت يازدهم مي‌بينند در حالي كه دولت يازدهم يك سالي است كه صنعت بيمار حمل‌و‌نقل كشور را به ارث برده است.

محمود جامساز اقتصاددان در گفت‌وگو با آرمان معتقد است كه روند حركت و تحرك دولتمردان در گذشته و امروز به گونه‌اي نبوده و نيست كه صنايع كشور را مدرن كند. ما كه سال‌ها كالاي چيني وارد مي‌كرديم. اكنون بايد انتظار داشته باشيم كه روند موجود به دولت يازدهم هم سرايت كند.

جمشيد پژويان اقتصاددان نیز معتقد است تحريم‌ها به كشور آسيب رساند اما بيش از هر چيز مديريت ناكارآمد كشور را در 10سال اخير دچار مشكل كرده است بنابراین نبايد مسئولين فعلي را مقصر شناخت. ما بايد آثار و تبعات تحريم را بپذيريم اما كسي كه بيش از همه از صنعت هوايي كشور اطلاع دارد وزير مقتدر دولت اصلاحات است. به گمان بسياري در دوران او بود كه صنعت حمل‌و‌نقل كشور توانست نفس بكشد.

احمد خرم هم با بیان اینکه مقصر دولت‌های نهم و دهم هستند، تصریح کرد: تبعات آن دامن دولت آقای روحانی را گرفته است. اینکه الان بیاییم وضیت موجود را بررسی کنیم و راهکار بدهیم و اگر راهکار داده نشد یا با تأخیر انجام شد به گردن دولت بیندازیم بی‌انصافی و برخورد سیاسی‌کارانه است.

احمدی نژاد مقصر سقوط هواپیما و واردات روغن پالم استروزنامه اعتماد هم، دولت دهم را مقصر استفاده از روغن پالم در لبنیات معرفی کرده و در مطلبی با تیتر «استفاده از روغن پالم در لبنیات به دولت دهم برگشت»، نوشته است: محمد قبله، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در ذکر تاریخچه استفاده از پالم گفت: «از سال 86 که قیمت‌گذاری محصولات لبنی تا 2/5 درصد چربی مشمول قانون تعزیرات حکومتی و محصولات با میزان چربی بالای 2/5 درصد از نظر قیمت‌گذاری آزاد اعلام شد، قابل پیش‌بینی بود که ممکن است برخی واحدهای تولیدی برای اینکه محصولات خود را بدون زیان عرضه کنند، به استفاده از برخی مواد اولیه ارزان‌تر روی آورند.»

قبله تصریح کرد: «در سال 86 اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت مجوز استفاده از روغن پالم را در صنعت روغن نباتی صادر کرد که در واقع شکل این روغن جامد است، ولی میزان ترانس پایین‌تری نسبت به روغن‌های جامد قبلی دارد. در عین حال، وزارت صنعت نیز سعی کرد با ابزارهای مختلف مانند کالابرگ، میزان مصرف روغن پالم را در کشور کاهش دهد، به‌طوری که میزان مصرف روغن مایع از سهم شش درصدی به 45 درصد رسید و از سال 68 نیز روغن پالم به جای جامد شدن از طریق هیدروژنه شدن، وارد صنعت روغن‌نباتی شد.»

دبیر انجمن روغن نباتی افزود: «در سال 86، 28 درصد ترکیب روغن وارداتی به کشور به روغن پالم اختصاص داشت که این رقم در سال 87 به 57 درصد، سال 88 به 50 درصد، سال 89 به 44 درصد، سال 90 به 46 درصد و سال 91 به 44 درصد رسید و طبق برآورد اولیه، این میزان در سال 92 نیز حدود 45 درصد روغن وارداتی به کشور بوده است که حدود 650 هزار تن برآورد می‌شود.»

احمدی نژاد مقصر سقوط هواپیما و واردات روغن پالم استروزنامه ایران نیز دولت سابق را مقصر استفاده از روغن پالم در لبنیات معرفی کرده و نوشته است: در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به دلیل آن‌که دولت می‌خواست مانع افزایش قیمت محصولات لبنی و حتی روغن شود به تولیدکنندگان اجازه داد میزان مصرف روغن پالم افزایش پیدا کند.

 آمارهای واردات روغن پالم نیز نشان می‌دهد که از سال 86 میزان واردات این روغن در مسیر افزایش قرار گرفت. در سال 86، 87 و 88 به ترتیب میزان واردات روغن پالم به 28، ‌57 و 50 درصد رسید. سال 89 نیز این رقم به 44 درصد، سال 90 حدود 45 درصد، ‌91 بیش از 45 درصد و 92 بیش از 46 درصد رسید.


احمدی نژاد مقصر سقوط هواپیما و واردات روغن پالم استروزنامه شرق
هم درباره واردات روغن پالم نوشته است: واردات روغن «پالم» بعد از تشدید تحریم‌ها افزایش یافته است. در حالی که واردات این روغن در سال 90، 81 تن به ارزش 99 هزاردلار برآورد شده در سال پس از آن ورود «پالم» به شش‌هزارو 252 تن به ارزش 9 میلیون و 505 هزاردلار رسیده است. این یعنی 9500 درصد افزایش و 96 برابر.

در جریان تحریم‌ها و کشمکش دو طرف مبادله اما بازار خوبی هم برای واردکنندگان «پالم» ایجاد شد و صنایع غذایی هم که از وجود روغنی به‌مراتب ارزان‌تر بهره می‌بردند؛ قیمت‌های محصولاتشان را با درصد افزایش متعارف تعیین کردند.

در این بین وقتی انگشت اتهام به‌ سوی واردکنندگان نشانه گرفته شد؛ آن‌ها با ارائه مجوز قانونی ورود پالم، مقصر این ماجرا را وزارت بهداشت و وزارت صنعت دانستند که اجازه ورود روغن نخل را داده است، اما به این نکته اشاره نکردند که این مجوز ورود، برای مصارفی در صنایع بهداشتی و آرایشی و نه غذایی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 90
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دیگه شورشو درآوردند
  • محمد ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینها دست کمی از داعشیها ندارن چون بویی از انصاف و انسانیت نبردن منافقان.
  • بهرنگ ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خب راست میگن
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه که این بچه پر رو ها نمیکشن!!!!
  • امیر ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دومین عامل مرگ در ایران سکته قلبی//
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اصلا همه چيز تقصير احمدي نژاده حالا شما درست كنين خب تا اخرش ميخواين بگين تقصير احمدي نژاده؟ مگه خاله بازيه؟
  • یاسر ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    متاسفانه هیچ روزنامه ای جز کیهان نیست که شایعات و اخبار کذب ان ها را بر ملا کند. سایر نشریات از ترس این که افراطی خوانده نشوند "سکوت میکنند.و این روزنامه ها زنجیره ای و هماهنگ به تخریب میبردازند.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تا چهار سال دیگر همه اتفاقات بد مقصرش احمدی نژاد هست وتمام اتفاقات خوب روحانی
  • سیدقاسم ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آهای دولت اعتدال آهای اصلاح طالبان اخراج شدن حضرت آدم از بهشت تاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اختلاصهای جنیور و بد تربیت شدنش تقصیر احمدی نژاد لطفا بچسبید به کار و ادعاها و شعارهاتونو عملی کنید مامنتظریم یک سالش گذشت
  • سید ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اخی احمدی نژاد طفلی هرکی ....میندازه گردن اون
  • روستازاده ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تا چند سال این اصلاح طلبان بیمه احمدی نژاد هستند هر کار دوست دارید بکنید شما آزادید احمدی نژاد و ملت جوابگو هستند و خسارت رو می دهند!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    منفی ها رو
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الهی تمام درد وبلای این احمدی نژاد بخوره تو سر این اصلاح طلب های بی همه چیز !!!! ا مین!!!
  • حاج احمد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مقصره سقوط هواپیمای مالزی تو اوکراین هم محمود نبود؟ اقایان مصلح؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
  • اي سا ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جناب بهرنگ فكرميكنم ميخواي افكارديگران رو بسنجي . در هرحال اينگونه سخن از عاقلان بعيد است
  • ناشناس ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شما اصلاح طلب ها که ادعا می کنید خیلی مخیند وهمه مصیبتا زیر سر احمدی نژاد مشکلات کشور را حل کنیدببینم تا سه سال دیگه مشکلات کشور حل نشد مردم میدونند به کی رای بدند
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آقای گودرزی به خانم شقایقی چکارداره ؟ در ضمن از روز اول که تحریم هوایی شدیم خاندان هاشمی می توانستند با افزایش خطوط ریلی به جبران تحریم هوایی بپردازند اما ظاهرا کدخدا دستور دیگری داده بود و ضمنا نون در واسطه گری برای دور زدن تحریم ها در خیلی چیزها بود
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بابا جون تا میخوایم درستش کنیم دلواپسا ... ون به آسمون بلند میشه و ننه من غریبم بازیشون شروع
  • ايسا ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    لطفا به شعورمردم تهمت نزنيد
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بس دیگه شما که عرضه مملکت داری نداشتید مملکتو به حال خودش میذاشتید هی هر روز میگید من نبودم احمدی نژاد بود
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بس دیگه شما که عرضه مملکت داری نداشتید مملکتو به حال خودش میذاشتید هی هر روز میگید من نبودم احمدی نژاد بود
  • هموطن ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    منتظر باش تا زیر پات علف سبز شه یا به عبارتی باش تا صبح دولتت بدمد. بینوا !!!!!!!!! حقیقت تلخه ، می خوای با عسل به خوردت بدهند؟ وقتی میگن احمدی نژاد 8 سال گند زد معنی اش این نیست که 8 ساله درست بشه ، 80 سال جون بکن تا گندی که بالا آورده جبران بشه ، یک نمونه اش افزایش سونامی وار سرطان ها و مرگ و میر افرادی است که جایگزینش باید کلی از بودجه مملکت خرج بشه تا یک نفر دیگر به دنیا بیاد و هزینه بهداشت و تحصیل و تغذیه اش بشه شاید بتونه به سن متوفی قبلی برسه یعنی میلیاردها ضرر نا پیدا به مملکت و بیت المال. ضررهایی که بر اثر نادانی و سود جویی ایشون و طرفدارهای امثال شما به این مملکت وارد میاد بیش از اونه که بشه در چند پاراگراف نوشت. " اللهم العن القوم الظالمین " و "اهدنا الصراط المستقیم "
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عرضه ندارید مملکتو بچرخونید برید کنار بزارید کسانی بیان رو کار که بتونن مشکلات رو حل کنن حتی مشکلات زمان احمدی نژآد رو!!!!
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    یه دفعه بگید مقصر جنگ های جهانی اول و دوم هم احمدی نژاد بوده است!! خجالت بکشید و کمتر تهمت بزنید درود بر احمدی نژاد
  • control ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینا که چرت و پرت زیاد میگن،ولی وزیر احمدی نژاد بود که با این شرکت هواپیماسازی قرار داد بست !ولی مشکل این مملکت اینه که بیش از حد سیاست زده ایم وهر کی به قدرت میرسه به جای حل مشکلات فقط به اون یکی گیر میده!
  • حاج عباس ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ای کاش بجای ناشناس بودن می رفتی ثبت احوال شاید اصل و نسبی برایت پیدا می شد و از این وضعیت " ناشناس " و بی بته ای در می آمدی و بد راجع به مصالح مملکت اظهار نظر میکردی .
  • مرتضی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    به این آقای خرم (وزیر مقتدر راه دوران اصلاحات) که ژست روشنفکری گرفته و حرف می زنه - بگین هنوز مردم نیشابور 300 کشته ای که در جریان انفجار راه آهن نیشابور به رحمت خدا رفتن رو فراموش نکردن - حتما اون جریان هم ربطی به دوره اصلاحات نداشته و تقصیر دولت سازندگی بوده - واقعا که - کمی خجالت هم خوب چیزیه !!!
  • سیدیاسر ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بله مقصر احمدی نژاد بود حالا هم رئیس جمهور دستور داده که پرواز این نوع هواپیما ممنوعه وزیر محترمشون هم که دارند با شرکتهایی که روغن پالم داخل لبنیات میزنند برخورد میکنند این دولت کمتر از دوسال اومده و باید کثافت کاری های دولت قبل رو جمع کنه و این زمان میبره
  • ناشناس ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    حالا خوبه یکی از همین روزنامه های افساد طلب هفته گذشته تیتر زده بود که تحریم شرکت های هواپیمایی بعد از 35 سال لغو شد !!!
  • ناشناس ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جالب اینجاست که واردات روغن پالم از سال 68 و دوره سازندگی در ایران آغاز شده است و مربوط به 25 سال قبل است .
  • ناشناس ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    فکر میکنم از نظر افساد طلبان جنگ جهانی دوم هم تقصیر دکتر احمدی نژاد بوده است !
  • حقي ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    علت شو نفرموده بودين كه احمدي نژاده . اين را بدانيد از ابتداي خلقت جهان تا قيام قيامت هر اتفاق ناگواري رخ دهد يگانه مقصر آن احمدي نژاد است و هر اتفاق خوبي رخ دهد متعلق به ديگران ؟؟؟؟!!!! اين است استدلال بي منطقان مستبد و رانت خوار و غارتگران بيت المال ووو
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شش سال بعد. تصادف یک اتوبوس. روز نامه های اصلاح طلب:مقصر احمدی نژاد است.
  • ناشناس ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد مظلوم که اینها انفعال و ناکارآمدی خودشون را گردن دکتر میندازند.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نشان سنگ پای طلایی این هفته به اصلاح ظلبان داده میشه
  • ناشناس ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    رو که نیست سنگ پای قزوینه !
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نشان سنگ پای طلایی این هفته به اصلاح ظلبان داده میشه
  • ممهد ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام چطور طرحهایی که روحانی تو شهرستانها پشت سر هم افتتاح میکنه مال این دولته و پزش را میدهند و تبلیغ میکنند اما مشکلاتی که پیش میاد مال اون دولت و اینها متاسفند و افشاء میکنند .
  • محمد ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    **اطلاعیه** تا اطلاع ثانوی در تمامی بلایای طبیعی و غیر طبیعی دکتر محمود احمدی نژاد مقصر میباشد
  • اصولگرای سابق ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تا 200 سال دیگه هرچی مشکل پیش بیاد مقصر احمدی نژادیون هستند هنوزم از رو نرفتن که
  • علی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ناشناس وی پی ان از کجا گرفتی؟ خوبه؟ سرعتش چطوره؟ راستی مگه ممنوع نیست؟!
  • آگاه ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    برید ببینید مافیای روغن پالم کی هست؟!!!!!! آقای که قبلا سفیر ایران در یکی از کشورهای آسیای شرقی بوده و الان در دولت تدبیر و امید چه پستی داره و برادر چه کسی است؟؟؟!!!!!!!!!
  • هادی شیرازی ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    کور خوندید! احمدی نژاد برمیگرده! شما هی ازش بد بگید، عقلتون نمیرسه که همین بد گفتن هم تو ذهن مردم زنده و تازه نگهش میداره و مردم هم کارای شما رو با اون مقایسه میکنن!
  • محمد ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تحریم هواپیما که از زمان هاشمی بوده.بحث پالم هم سیاسی هستش. وزیر میگه من 8 ماهه خبر دارم و شیر پرچرب نمیخورم.اگه خبر داشتی چرا تا حالا کاری نکردی
  • محمدی ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    هموطن خسته نباشی!!!! طرف کلید داشت گفت صد روزه حله!!! شما حواست نبود برایه چی رای آورد
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    منظورت مسکن مهر و مدال های المپیک و رشد علمی بالا و یارانه و مسافرت های یاد مردم و صاحب ماشین و موبایل شدن آنها و انرژی هسته ای و سفر استالنی و ... هست؟ تمام هنر شما فتنه 88 بود که عامل بدلختی کشور شد و حالا هم تنها هنر اینت دولت تعطیل کردنه
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    صبح بخیر شیرتو خوردی
  • محمود ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    احمدی جون بیخیال فعلا زبان اینا درازه خودتو درگیرحاشیه نکن
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    از سال 86 برای سود دهی زدن تولبنیات.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خب یه دفه بگید تخصیر احمدی نژاد بود انقلاب شد ایران تحریم شد شاه رفت!
  • حبیب ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    متاسفانه دیواری کوتاه تر از احمدی نژاد نیست. ترس از کاندید شدن دوباره احمدی نزاد باعث شده تا میتونن تخریبش کنن
  • سلمان ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ایران 140 از دوره خاتمی داره تو اصفهان تولید می شه ولی دولت احمدی نژاد قراداد ساخت ایران 141 رو بست
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آیا میدانید علت اخراج ادم و حوا از بهشت احمدی نژاد بوده؟
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آره راست میگن اصلا تو رو سننه؟ سر پیازی یاته پیاز؟
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تو هموطن هر کس باشی هموطن ایرانی نیستی
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    حلال زاده ها معمولا هواپیمایی که در سال 75 ساخته شد و روغنی را که از 68 وارد می شود را به حساب احمدی نژاد نمی گذارند.
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اونهم از نوع نانو سنگ پای طلایی
  • یاسر ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    باز رحمت به دورهی سازندگی . الان آقایون دو قورت و نیمشون هم باقیه که تو دوره اصلاحات گلی به سر مردم زدن!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    این اصلاح طلب ها صعود ایران به جام جهانی رو پاقدم حسن میدونستند ولی وقتی حذف شد انداختند گردن احمدی نژاد و یارانش از کرامات شیخ جدید ما این است خربزه خرد و گفت چه ترش است
  • امجد ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    باز مارو یاد احمدی انداختین ول کنین بابا یارو رفته ....
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    بله برای استفاده آرایشی و بهداشتی وارد میشد ولی دوره احمدی برای خوردن وارد کردن ...جبران خسارات این 8 سال سالهای سال زمان میبرد ..... بیخود جوش نیارین که حالا حالا ها آثار مدیریت معجزه هزاره سوم را خواهید دید... صراط سانسور نکن....
  • بيات ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ميگن بي غيرتي اصلاح طلبا هم به احمدي نژاد ربط داره
  • yaser ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حاج عباس دمت گرم،حرف دلمو زدی،خسته شدم از بس به اینا گفتم که قرار نیست همش اسم آدمیزاد بذارین مخلوقات خدا زیاده.بیا یه کمپین مبارزه با anonymous ها بذاریم :)
  • یک عجم ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام. هنگامی که جعبه سیاه حقیقت سقوط را اشکار کرد میتوان با کمال یقین شخصی را مجرم دانست. در هنگام خرید هواپیما یا در هنگام تست هواپیما یا در خلبان یا حادثه علت سقوط هواپیما بوده است. ملت ایران بصیرتر از بسیاری از خواص هستند. التماس دعا یاعلی ع
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    راس میگه. کی مجوز ساخت این هواپیمارو داد؟ کی تو مناضره ای که ویدیوش هست گفت با افتخار این هواپیمارو تولید میکنیم؟ اگر باورتون نمیشه ایمیل بدین براتئن ویدیوشو بفرستم تا باورکنین تقصیر احمدی نژاد بوده!!! مشرق بی انصاف نباش منتشر کن
  • افشین تهران ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    بدرنگ هم اصلاح طلب شد!!!!!منافق.
  • افشین تهران ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ناشناس 15.35شما خراب نکننین سرداران کرسنت درست کردن پیش کش شاگردان جونیور.
  • افشین تهران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حاج عباسی که تا شاه عبدالعزیم نرفته راجب بوته دیگران نباید نظر بدهد چرا که در متن شما کاملا بی بوته بودن معلوم است.مصالح مملکت برای همه ملت هست نه فقط یه مشت بی غیرت که ادعای من بلدم را بلدند.
  • افشین تهران ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    این شرکت از سال 75در ایران به تولید این پرنده مشغول هست لطفا اطلاعات غلط خود را به خورد دیگران ندهید و با یک سرچ به اطلاعات خود بیفزایید.
  • افشین تهران ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    این سیاسی بازی ها خوراک امثال شماست.این یکسال کم وقطی بوده تا کی وقت میخواهید تا کرسنتی دیگر راه بندازین بچه پرروها.
  • محمد110 ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    چقدر نمک نشناسی اقای پژویان مگه خودت در دولت قبل رئیس شورای رقابت نبودی مگه احمدی نژاد اول گرونی خودرو حقو به شما نداد؟؟ حالا میگی مقصر همه مشکلات از مدیریت ناکار امد 10 سال قبله؟؟
  • کارمند اداره راه اصفهان ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    می خواهم به این آقای خرم بگویم که برای تو و اون کاری های زمان وزارتت متاسفم ما که یادمان ترفته در زمان وزارت تو و سفر به اصفهان به اتفاق حسن نیا (مدیر کل سابق راه اصفهان) به هواپیماسازی اصفهان (شاهین شهر) رفتید و قرارداد خرید چند تا از این هواپیما جهت ناوگان هوائی کشور را امضا کردید ضمن اینکه در زمان شما و همفکرانتان قرارداد آنتونوف با اوکراین(پس از لغو قرارداد با شرکت معتبرتر فوکر) امضا شد و سالیان سال با خست طرف اوکراینی ساخت (بهتر بگویم واردات ) این هواپیما به تاخیر افتاد و ایران متضرر شد پس به شعور مردم و لااقل کسانی که از عمق جریان اطلاع دارند اهانت نکرده حقایق را و اشتباهات زمان سازندگی و اصلاحات را برای مردم و کسانی که اطلاع دارند وارونه جلوه نداده حقایق بیان کنید..... اگر مسلمانید و به آمیزه های مکتب اهل بیت اعتقاد دارید..... مطالب دیگری هم هست که شاید از حوصله خارج باشد و در همین حد بسنده میکنم.....
  • منتظر ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    جناب دلارام خان ناشناس!! ميشه بفرمايين چه جوري مي خواهيد درستش كنيد؟؟ حتما" با لبحندهاي زوركي واينكه كلنگ به دست بگيريد بيفتيد جلو و هركجا را كه كدخداي زورگو وجنايتكار غربيها امر نمود ,منهدم كنيدتاشايد خيال اونها راحت بشه و دلشون رو به دست بياريد!! ويا مثل قذافي شجاع!! همه داشته هاي علم هسته اي كشور را بار كشتي كنيد دودستي تقديم كدخدا نماييد؟!! شما كه نمي خواهيد مثل قذافي عنايات ويژه كدخداتون شمال حالتون بشه,مي خواين؟؟!!!! خوش باوري وسادگي هم حدي دارد مگر اينكه ديوانه محض باشيد!!
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    خبر فوري :
محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسبق طي پيامي ، مسئوليت تمام حوادث از زمان جنگ بدر تاكنون را برعهده گرفت .....!!!!
آقايون تدبير و اميد لطفا ديگه بچسبيد به كار ....
  • سلامی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    یاد دیالگی از فیلم بتمن افتادم که میگه "باید یه نفر دستاشو تو کثافت فرو کنه تا تو بتونی دستاتو پاک نگه داری" الان احمدی نژاد باید سپر بلا بشه تا دولت جدید مشروعیت داشته باشه
  • محمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سرنخ هایی از دست داشتن احمدی نژاد در قتل هابیل کشف شد
  • رضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حمله اسکندر به ایران و شکست ایران هم تقصیر احمدی نژاد بود. اگه تو اون 8 سال اینقدر کشور رو ضعیف نمیکرد از اون بی سر و پا شکست نمیخوردیم. جدی میگم ها
  • حجت ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    علت لشکر کشی ابرهه رو مشخص نکردن؟
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    من در تعجبم چرا اینقدر راحت به دکتر احمدی نژاد توهین میشه و تهمت میزنن اما نه مدعی العمومی هست نه به کسی تذکر میدن. قانون برای همه خوبه و بس. چرا اجازه میدید به خادم ملت اینقدر بی احترامی بشه؟
  • محمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    چند وقته شیر آب حیاتمون چکه می کنه الان دلیلشو فهمیدم
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هر چي مشكل داريم زير سر اين احمدي نژاده
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    شما تاریخچه ورود این هواپیما رو بخون، من هم ویدیو دارم که آقای هاشمی و خاتمی دستور ساخت این هواپیما رو دادن. تازه زمانی که آقای احمدی نژاد اومد، سازندگان رو مجبور کرد تا دستگاه های امنیتی زیادی روی این هواپیما نصب بشه که باعث شد ایمنی اون چندین برابر بشه، به طوری که حتی چند تا کشور هم تقاضای خرید اون رو داشتن. لطفا کمی تحقیق کن و با اطلاعات صحیح صحبت کن، نه با چند تا دروغ بعضی از سر سیاسی بازی تو جامعه پخش می کنن...
  • مریم سادات ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سال 68 روغن پالم وارد ایران شد که دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود .. سال 93 هواپیما سقوط کرد که دولت آقای روحانی بود.. اینا آخر یه چیزیشون میشه ..پاک عقلشونو از دست دادن
  • مریم سادات ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سال 68 روغن پالم وارد ایران شد که دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود .. سال 93 هواپیما سقوط کرد که دولت آقای روحانی بود.. اینا...
  • حسین ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اگه تقصیر با احمدی نژاد هست چرا زمان اون این نوع هواپیما سقوط نمیکرد
  • سید ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ایول خیلی باحال بود
  • سید ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    مناظره نه مناضره اینجا مجلس بی ریاست فردا یه جا می نویسی کر خنده میشه !!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    والله راست میگن دیگه این همه خرابکاری احمدی نژاد هست تا یه آدم با تدبیر بیاد درست کنه کلی طول میکشه .
  • جابر ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    صد رحمت به دولت اقای دکتر احمدی نژاد... این دولت که هر کاری میخاد بکنه میگه مشکل از اون دولت بوده و فلان کار رو اون کرده.فلان دزدی در دولت فلان بوده.... خب عزیز من .... منتظر انتخابات بعدی هستیم.احمدی نژاد دوست داریم
  • مرجان جون ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    داعشیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو خوبی
  • افشین تهران ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    منظورش خودشه .
  • ایران جون ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هموطن می شه بگی هموطن کی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من که نمی شناسمت.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مقصر سونامی اندونزی هم احمدی نژاده اینا که جای خود داره.
  • ایرانی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام..چندبرابر شدن تحریم ها باعث دور زدن خرید وفروش دربازارسیاه نفت شدکه امثال بابک زنجانی ها بوجود آمدند ودر دولت نهم ودهم به عنوان کارآفرین تقدیر شدن..هدفمندی یارانه ها وندادن یارانه های تولیدباعث کندشدن چرخ تولید شد واختلاف طبقاتی..بلوکه شدن حساب های ما در بانک های خارجی که در دولت یازدم کمی ازان پول برگشت.. کافی ه؟؟؟هرچند می دونم این م مثل نظرهای قبلی من نشون داده نمیشه
  • ایرانی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    شرمنده..اختلاس سه هزارمیلیاردی یادم رفت
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    کیه؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    نامه احمدی نژاد به روحانی: تمام مشکلات دنیا از زمان جنگ بدر تا کنون را می پذیرم. حالا کار کن
  • مذاکره کننده ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    مگز اقای ظزیف باگروه 5+1 توافق نکرده اند تحزیم هواپیما بزداشته شود پس چه شد؟
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اين آقايون تصميم گرفتن ﻧﺴﻞ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﻨﻘﺮﺽ كنند (هواپیما . اسکانیا. قطار .پرايد، روغن پالم و.....) ! !
  • ايراني ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اين آقايون تصميم گرفتن ﻧﺴﻞ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﻨﻘﺮﺽ كنند (هواپیما . اسکانیا. قطار .پرايد، روغن پالم و.....) ! !
  • ايراني ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اين آقايون تصميم گرفتن ﻧﺴﻞ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﻨﻘﺮﺽ كنند (هواپیما . اسکانیا. قطار .پرايد، روغن پالم و.....) ! !
  • ايراني ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اين آقايون تصميم گرفتن ﻧﺴﻞ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﻨﻘﺮﺽ كنند (هواپیما . اسکانیا. قطار .پرايد، روغن پالم و.....) ! !
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا نظر هاي مارو نشون نميديد؟؟نكنه به ضرر تونه؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس