کد خبر 334554
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

رییس سازمان نظام پزشکی کل کشور اعلام کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت آمار سزارین در کشور 5 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر «علیرضا زالی» روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: برای ترویج و تشویق مادران باردار برای زایمان طبیعی باید زمینه های مختلفی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد به عنوان مثال در کشورهای مختلف به ویژه اروپایی انواع زایمان طبیعی وجود دارد که به صورت منو در اختیار مادر باردار قرار داده شده و وی نوع زایمان طبیعی را انتخاب می کند و حتی همسر وی نیز تا مرحله به دنیا آمدن نوزاد در کنار او قرار دارد.

این مقام نظام پزشکی اظهار داشت: برای تشویق مادران برای انجام زایمان طبیعی باید این زمینه ها را در بیمارستان ها ایجاد کنیم تا آنان نگرانی از بابت این نوع زایمان نداشته باشند.

زالی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری مورد مصرف قرار نمی گیرد،اظهار داشت: باید در بحث پیشگیری از بارداری سیاست های تشویقی صورت گیرد زیرا سلامت زوجین به ویژه مادر بسیار مهم است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس