کد خبر 334358
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

معاون وزیر راه با بیان اینکه بررسی جعبه‌های سیاه آنتونف 141 سپاهان‌ایر آغاز شده است، از احتمال شبیه‌سازی این حادثه برای بررسی علت بروز سانحه خبر داد و گفت: نوار پارامتر‌‌های موتور این هواپیما (FDR) به دلیل سن پایین هواپیما، 70 حرکت را ثبت می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد مجیدی در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط آنتونوف 140 شرکت هواپیمایی سپاهان که قرار بود صبح امروز به طبس پرواز کند، اظهارداشت: جعبه‌های سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور به سازمان هواپیمایی کشوری آورده شد.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری کماکان در حال بررسی این موضوع در محل حادثه است، بیان کرد: معبر خیابان از قطعات هواپیما پاکسازی شده است و این قطعات در گوشه‌ای از همان محل قرار داده شده است.

 

مجیدی بیان کرد: خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور ممکن است به طول بیانجامد، شاید لازم باشد که جعبه‌های سیاه را به کشور سازنده ارسال کنیم که در این صورت نیازمند نامه‌نگاری و اجرای روند از طریق وزارت امور خارجه است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته این هواپیما به دلیل آنکه سن کمی داشت در نوار پارامترهای موتور آن بیش از 70 حرکت ضبط می‌شود و این مزیتی است که موجب می‌شود علت وقوع حادثه راحت‌تر مشخص شود.

 

مجیدی تاکید کرد: حتی اگر لازم باشد قطعات هواپیما برای شبیه‌سازی و تعیین نحوه بروز حادثه به محلی دیگر جابه‌جا خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره آخرین آمار جانباختگان و مصدومان این حادثه بیان کرد: فعلاً طبق آخرین آمار رسمی، تعداد مجروحان این حادثه 9 نفر و تعداد جانباختگان 39 نفر هستند که وزارت راه و شهرسازی به خانواده متوفیان تسلیت عرض می‌کند.

 

به گزارش فارس ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان هنگام پرواز از مهرآباد در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

 

تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.

 

خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر  اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یکی می گه 140 یکی می گه 141 یکی می گه ایران140 یکی می گه آنتونوف140 بله اینجا ایرانه!....
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خلبان: موتور اتش گرفته و داریم سقوط میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس