رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با اعزام چند هواپیما به بهانه کمک‌رسانی یا زدن تروریست‌ها می‌خواهد دست‌های خون‌آلود خود را از فجایع ضد بشری در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و ایران بشوید که این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آغاز جلسه علنی مجلس بعد از تعطیلات تابستانی نمایندگان، در سخنانی گفت: در شرایط امروز سیاست‌های ضد مردمی و ضد اسلامی غرب بویژه آمریکا به همراه رفتارهای گروه‌های نادان و تندرو، جهان اسلام را دچار بحران و هرج و مرج کرده است.

وی افزود: امروز از لیبی تا یمن شاهد فضایی آشفته و پر از شقاوت و خونریزی هستیم. آنچه بی‌ارزش شده است جان مسلمانان، امنیت و آسایش و آینده آنان است. سیاست‌های شیطانی آمریکا به همراه عملکرد گروه‌هایی جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند، مانند دو لبه قیچی حیات سیاسی، فرهنگی واجتماعی مسلمانان را پاره پاره می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمرده و وحشیانه‌ترین رفتار را علیه ملت عزیز فلسطین روا می‌دارد، خاطر نشان کرد: جالبترین بخش این تراژدی موضع‌گیری‌ها و رفتار دولت آمریکاست که در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار، طنزترین است.

رئیس مجلس تصریح کرد: بیش از 40 ماه است که ملت سوریه اعم از سنی، علوی، مسیحی، شیعی و دروزی تحت فشار و کشتار تروریست‌ها از جمله داعش شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند. در این مدت دولت آمریکا یکسره از تروریست‌ها حمایت کرده است. نه آوارگی مسیحیان و نه تخریب مراکز آنان و سایرین برایش اهمیت داشته و نه شقاوت و خونریزی تروریست‌ها عواطف آقای اوباما را جریحه‌دار کرده است.

وی با بیان اینکه اوباما باید پاسخی برای رفتارها و سیاست‌های متناقض دولت‌ آمریکا داشته باشد، تاکید کرد: اگر شما طرفدار مسلمانان هستید چرا وقتی تروریست‌ها به سامرا، موصل، انبار، تکریت حمله کردند و هزاران نفر را آواره کردند و مراکز دینی شیعه و سنی را تخریب نمودند، واکنشی نشان ندادید؟ اگر حامی کردها هستید، چرا آوارگی هزاران نفر از آنان را که پس از اشغال موصل انجام شد تحمل کردید؟ اگر پشتیبان مسیحیان هستید چرا در واکنش به بلایی که تروریست‌ها بر زنان و مردان مسیحی در موصل و سایر شهرها آوردند هواپیما نفرستادید؟

لاریجانی در همین زمینه با طرح این سوال افزود: اگر طرفدار حقوق بشر هستید چرا در مقابل 70 سال جنایت اسرائیل علیه ملت فلسطین و 40 ماه فجایعی که تروریست‌ها بر مردم سوریه وارد کردند، چند ماه کشتار و آوارگی مردم غرب و شمال عراق چشم‌ها را بسته و ساکت هستید که غالبا هم از آنها حمایت می‌کنید؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که دولت آمریکا طرفدار شیعه یا سنی، مسیحی، ایزدی، کرد یا عرب و یا به طور کلی حقوق انسان یا بشر نیست. پرونده این دولت سیاه‌تر از این حرف‌هاست. آن روز که صدام حسین بمب‌های شیمیایی بر سر مردم حلبچه و سردشت ریخت و هزاران نفر را قتل عام و مجروح کرد، دولت آمریکا نه تنها مانع نشد و محکوم نکرد بلکه حمایت هم کرد و به نحوی از این جریان ضد بشری حمایت کرد.

رئیس مجلس با طرح این سوال که آیا مردم حلبچه و سردشت کرد و سنی نبودند؟ گفت: هنگامی که در سال 1369 صدام حسین با حمایت آمریکا دست به کشتار شیعیان زد و گورهای دسته‌جمعی فراوانی را از اجساد زنان، مردان و کودکان شیعه عراق پر کرد، دولت آمریکا نگاهی همراه با رضایت بر چهره داشت و پس از اشغال عراق، هزاران جوان سنی و شیعه را به بهانه‌های واهی در زندان‌های ابوغریب و بوکا تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها به زنجیر کشید.

منافع آمریکا در حمایت از تروریست‌هاست

لاریجانی با بیان اینکه منافع آمریکا در حمایت از تروریست‌هاست، گفت: این دولت چشم‌ها را بر فجایعی که بر مسیحیان سوریه به دست تروریست‌ها گذشت بست چون منافعش این‌طور اقتضاء می‌کند.

وی ادامه داد: این در  حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه، سردشت در جنوب و مرکز عراق، در سوریه، لبنان و فلسطین و افغانستان به کمک مظلومین اعم از سنی، شیعه، مسیحی، کرد، عرب و دروز شتافت. آمریکا با اعزام چند هواپیما به بهانه کمک‌رسانی یا زدن تروریست‌ها می‌خواهد دست‌های خون‌آلود خود را از فجایع ضد بشری در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و ایران بشوید که این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اکنون عصر بیداری ملت‌هاست، تاکید کرد: نقاب از چهره غرب بویژه آمریکا فرو افتاده است. دولت و ملت ایران همواره در کنار مظلومین بوده است و در عراق نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظیم‌الشان نجف فرمودند حامی حقوق همه آحاد ملت عراق بوده و هست. روابط صمیمانه ما با اکراد، اهل تسنن، شیعیان و مسیحیان اعم از آشوری، کلدانی و یا مردم ایزدی مسلک، اظهر من الشمس است.

آمریکا با همه توان مخالف انتخابات و ایجاد دموکراسی در عراق بود

لاریجانی با طرح سوالی اضافه کرد: آیا جز ایران از ابتدا تا کنون از دولت اقلیمی در اربیل حمایت کرده است؟ روزی که آن همه مخالف داشتند تنها ایران کنار آنها ایستاد. آیا جز ایران و مرجعیت نجف، کس دیگری از تدوین قانون اساسی توسط نمایندگان برگزیده مردم عراق حمایت کرد؟ آیا دولت آمریکا با همه توان مخالف برگزاری انتخابات و برقراری دموکراسی در عراق نبود؟ این ایستادگی ما بود که سیاست آمریکا را با شکست مواجه کرد و امروز در عراق دموکراسی حاکم شده است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه به دوستان خود در عراق، چه در بغداد و چه در اربیل توصیه‌های برادرانه مبنی بر حفظ وحدت و رعایت حقوق همه آحاد ملت داشته‌ایم، گفت: سیاست ایران عدم مداخله در امور همسایگان است، اما از آنجا که روابط بسیار عمیقی میان ملت ایران و عراق وجود دارد از سر صمیمیت و برادری و خیرخواهی دیدگاه‌های خود را با آنها درمیان گذاشتیم.

رئیس مجلس در پایان گفت: به اوباما توصیه می‌کنم که برای پرت کردن حواس ملت‌های منطقه و جهان از جنایاتی که در فلسطین به دست صهیونیست‌ها مرتکب می‌شوید، راه دیگری را بجویید. شاید هالیوود بتواند کمک بیشتری به شما در بمباران اربیل بکند تا چند هواپیمای نظامی ارتش آمریکا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس