کد خبر 334040
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

سازمان ملل متحد هشدار داد خشکسالی و مناقشه در شرق آفریقا 14 میلیون نفر از مردم 9 کشور این مناطق را در معرض خطر گرسنگی قرار داده است.

به گزارش مشرق، سازمان پزشکان بدون مرز گفت که شهروندان سودان جنوبی که از بیم خشونت‌ها در ارودگاه سازمان ملل اقامت دارند اوضاعی بسیار اسف‌بار را تحمل می‌کنند که اهانت به شرافت انسانی است.

به گفته این سازمان ساکنان اردوگاه در وسط آب‌های آلوده با فاضلاب سرویس‌های بهداشتی به سر می‌برند که عمق این آب ها تا زانوی پا می‌رسد و برخی در حالی که فرزندان خود را در بغل گرفته‌اند تا در آب فرو نروند به خواب می‌روند و از بیم کشته شدن در صورت خارج شدن از اردوگاه آنجا را ترک نمی‌کنند.

پزشکان بدون مرز از سازمان ملل خواست فورا در داخل اردوگاه مکان هایی خشک برای آوارگان مهیا کند.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر با ارائه گزارشی مستند اعلام کرد که از زمان بروز خشونت‌ها در دسامبر گذشته در سودان جنوبی هزاران غیرنظامی قربانی کشتارهای قومی و طائفه‌ای در این کشور شدند.

دیده‌بان حقوق بشر از سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه‌ای ممنوعیت صادرات سلاح به سودان جنوبی را تصویب کند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داد قحطی، خشکسالی و درگیری های مسلحانه در شرق آفریقا 14 میلیون نفر از مردم 9 کشور این منطقه را در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار داده است.

«متیو کانوی»، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در منطقه با بسیار نگران کننده خواندن اوضاع شرق آفریقا گفت:سازمان ملل برای کمک به ساکنان این مناطق به یک میلیارد و 940 میلیون یورو پشتوانه مالی نیاز دارد.

بر اساس تازه ترین آماره دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل حدود دو میلیون و 700 هزار نفر در اتیوپی و یک میلیون و 300 هزار نفر در کنیا که بیشتر آنها آوارگان سومالیایی هستند به کمک فوری نیاز دارند.

بر اساس آمار سازمان ملل در سودان و سودان جنوبی هم به ترتیب پنج میلیون و پنج میلیون و سیصد هزار تن در معرض خطر قحطی زدگی قرار دارند.

حدود 120 هزار نفر از مردم جیبوتی و ده‌ها هزار تن از مردم بروندی،رواندا و اوگاندا در ناامنی غذایی بسر می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس