کد خبر 333940
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

تظاهرات کنندگان در بغداد با برگزار تظاهراتی از رئیس جمهوری عراق خواستند که نوری المالکی را مامور تشکیل کابینه کند.

به گزارش مشرق، پایگاه المسله نوشت: منابع عراقی اعلام کردند: صدها تظاهرات کننده عراقی در بغداد در حمایت از نخست وزیری نوری المالکی تظاهرات برگزار کردند.

به گفته این منابع، تظاهرات کنندگان از فواد معصوم رئیس جمهوری عراق خواستند که نوری المالکی را به عنوان رهبر فراکسیون بزرگ در داخل پارلمان مامور تشکیل کابینه کند.

همزمان عبدالعزیز عبد نور عضو فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر گفت: ائتلاف همپیمانی ملی نامزد جایگزین نوری المالکی را طی ساعات آینده معرفی خواهد کرد.ائتلاف دولت قانون مسئول تاخیر به وجود آمده در معرفی نامزد نخست وزیری است.

وی افزود: دولت قانون دچار دودستگی شده است زیرا برخی از نوری المالکی حمایت می کنند و برخی دیگر مانند تشکل بدر و مستقلون در راستای توجه به توصیه های مرجعیت دینی در نجف ضد نامزدی نوری المالکی برای نخست وزیری هستند.نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق بیان کرد: سه نام مطرح برای جانشینی نوری المالکی مطرح است که عبارتند از ابراهیم الجعفری، حیدر العبادی و حسین الشهرستانی هستند.

یادآور می شود که نمایندگان مجلس عراق تاکنون موفق به انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رئیس جمهوری شده اند اما هنوز به سبب عدم معرفی نامزد ائتلاف همپیمانی در انتخاب نخست وزیری توفیقی نداشته اند زیرا برخی ائتلاف همپیمانی را نامزد بزرگ پارلمان می دانند و خواستار معرفی نامزد از سوی آن هستند اما ائتلاف دولت قانون خود را فراکسیون اکثریت می داند و خواستار مامور شدن نوری المالکی نخست وزیر این ائتلاف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس