کد خبر 33385
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام توصيه هايي به مناسبت فرارسيدن نوروز براي پيشگيري از ارتکاب جرم توسط مجرمان گفت: رعايت توصيه هاي پليس موجب کاهش جرايم و سرقتها مي شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ عباسعلي محمديان در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به فرارسيدن نوروز جهت پيشگيري از ارتکاب جرم توسط مجرمان هر ساله توصيه هايي به مردم مي شود.

وي ادامه داد: توجه مردم به توصيه هاي پليسي عرصه را براي فعاليت مجرمان تنگ کرده و باعث کاهش آمار جرايم مي شود.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ به بيان اين توصيه ها پرداخت و گفت: هنگام دريافت وجه از عابر بانک مواظب باشيد کسي رمز شما را نبيند، هرگز افراد سالخورده و کودکان را داخل خودرو تنها نگذاريد و در حفظ و نگهداري از کارتهاي اعتباري دقت لازم را بعمل آوريد.

وي افزود: از آراستن فرزندان خود به زيور آلات در معابر خودداري کنيد، از گذاشتن کارت خودرو و اسناد و اوراق مالکيت و بهادار در داخل خودرو خودداري نمائيد، سوئيچ خود را در معرض ديد و دسترس ديگران قرار ندهيد و از بردن مسافران مشکوک به خارج از مسيرهاي اصلي و اماکن متروکه خودداري کنيد.

سرهنگ محمديان تصريح کرد: مراقب کف زن هايي که از شما درخواست خرد کردن پول مي نمايند باشيد، به هنگام تصادف يا نزاع هايي که احتمال ساختگي بودن آنها مي رود مراقب باشيد و اتومبيل خود را رها نکنيد، از قرار دادن تمام پول خود در يک جيب خودداري کنيد و در پايانه هاي مسافربري به خودروهاي مسافربري متفرقه اعتماد نکنيد.

وي ادامه داد: نشاني دقيق و شماره تلفن تماس خود را يادداشت و داخل جيب افراد سالخورده و کودکان قرار دهيد، در طول سفر مراقب فرزندان خود باشيد، از پذيرفتن مواد خوراکي و آشاميدني از افراد ناشناس جدا خودداري کنيد و از قرار دادن کليد منزل در محلهاي قابل دسترس مانند "جاکفشي" و غيره خودداري کنيد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از قرار دادن کليد منزل نزد افراد بي مسئوليت و کساني که به آنها اطمينان کافي نداريد، خودداري کنيد، قبل از مسافرت اشياء قيمتي خود را به صندوق امانات بانک ها و يا اقوام و دوستان مورد اطمينان بسپاريد و هنگام مسافرت از همسايگان مورد اطمينان خود بخواهيد تا مراقب منزلتان باشند.

وي اظهار کرد: نسبت به تعويض قفلهايي که کليد آنها گم شده يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده سريعا اقدام کنيد، مقابل تمام پنجره ها، نقاط نفوذ پذير، نورگير، ورودي ديوارهاي کوتاه منزل حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنيد و از نگه داشتن پول نقد بيش از حد نياز در منزل خودداري کنيد.

سرهنگ محمديان افزود: محل نگهداري وجوه نقد، طلا و جواهر و اشياء با ارزش را به سايرين نشان ندهيد، در هنگام سفر سعي کنيد از تردد و استراحت در محل هاي خلوت اجتناب نمائيد، در طي سفر افراد سالخورده و کودکان را در اقامتگاه تنها نگذاريد و چنانچه به منزل دوستان و آشنايان خود مراجعه مي کنيد و آنها در منزل حضور ندارند از نوشتن عدم حضور آنها روي درب و ديوار خودداري کنيد.

وي ادامه داد: در صورتي که اطراف منزل يا مغازه شما فاقد روشنايي کافي مي باشد با نصب لامپ، روشنايي محل را تأمين نمائيد، مراقب معاشرت فرزندانتان با افراد غريبه و دوستي هاي کاذب اين افراد باشيد و خوابيدن کنار جاده و تظاهر به بيماري و ... از شگردهاي سارقين است؛ مراقب اينگونه افراد باشيد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در اماکن زيارتي، هنگام گرفتن وضو هرگز به اشخاص ناشناس براي نگهداري وجوه، اشياء و کيف خود اعتماد نکنيد، در محل هايي که ازدحام جمعيت وجود دارد مانند پارکها، تفرج گاهها، زيارتگاهها و ... مراقب جيبهاي خود باشيد و هنگام تردد خودرو دقت کنيد تمام درب ها و شيشه هاي آن کاملا بسته باشد.

وي افزود: از پارک اتومبيل خود در نقاط خلوت و تاريک خودداري کنيد و حتي الامکان از محلي با نور کافي يا پارکينگ عمومي استفاده نکنيد، براي پيشگيري از آسيب پذيري خود و عزيزانتان در ترددهاي بين شهري از وسايل نقليه عمومي استفاده کنيد و قبل از مسافرت آگاهي هاي لازم را در مورد مقصد به کودکان بدهيد و در مورد شيوه رفتار کودکان در طي سفر، توصيه هاي لازم را بنمائيد.

سرهنگ محمديان تصريح کرد: در مناطق خلوت براي کمک کردن به افراد ناشناسي که در ظاهر اتومبيل شان دچار نقص فني شده و يا تقاضاي بنزين مي نمايند توقف کنيد، هرگز از افرادي که کنار جاده ها به صورت متفرقه اقدام به عرضه مواد خوراکي و نوشيدني مي کنند چيزي نخريد و هيچگاه تلفن همراه خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد.

وي گفت: براي پيشگيري از آسيب پذيري خود و عزيزانتان در ترددهاي بين شهري از وسايل نقليه عمومي استفاده کنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس