کد خبر 333680
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

قیمت جهانی طلا با افزایش ۲۷ دلاری طی دو روز گذشته در معاملات روز جمعه به ۱۳۱۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم در ۳ هفته گذشته است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مجوز حملات هوایی در عراق را صادر کرد، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته رسید. همزمان با بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک، فلز زرد در مسیر ثبت بهترین عملکرد خود در 7 هفته اخیر قرار گرفته است.
دیگر عامل افزایش قیمت طلا، کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دلیل افزایش نگرانی ها از تاثیر منفی اوضاع اوکراین و خاورمیانه بر رشد اقتصاد جهانی بود.
اوباما اعلام کرد مجوز حملات هوایی محدود در عراق را به مواضع داعش در شمال عراق صادر کرده است. دولت آمریکا همچنین برای جلوگیری از وقوع نسل کشی علیه اعضای اقلیت مذهبی یزیدی شروع به رها سازی کالاهای بشردوستانه بر فراز مناطق تحت محاصره داعش کرده است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم در 14 ماه گذشته رسیده و ارزش دلار نیز در مقابل ین کاهش یافته است. این تغییرات نشان از کاهش میزان ریسک پذیری سرمایه گذاران در بازارهای مالی دارد.
پیتر فانگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «پس از اعلام مجوز انجام حملات هوایی در عراق، مقداری آشفتگی در بازارهای مالی به وجود آمده است و این در کنار بحران اوکراین در حال افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران است.» وی افزود: «قیمت طلا ممکن است به سرعت تا 1325 دلار افزایش یابد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز جمعه به 1319 دلار رسید که این رقم نسبت به چهارشنبه گذشته 27 دلار افزایش داشته است. قیمت طلا امروز به  بالاترین رقم از 18 جولای تاکنون رسیده است.
قیمت فلز زرد در این هفته 1.7 درصد افزایش یافته است که اولین افزایش هفتگی در 4 هفته گذشته و بهترین عملکرد در طی 7 هفته اخیر است.
قیمت طلا در اوایل هفته جاری، پس از کاهش ارزش سهام های آمریکایی و آسیایی به دلیل افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، افزایش یافت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس