طی روزهای گذشته ده‌ها نفر از کودکان، زنان آواره در کوهستان‌های این منطقه، بر اثر گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده‌اند. براساس برخی آمارهای غیررسمی تعداد کودکانی که از گرسنگی و تشنگی تلف‌ شده‌اند بسیار تکان‌دهنده است و بیش از یکصد نفر ارزیابی می‌شود.

به گزارش مشرق، در ادامە درگیری‌ها بین گروهک تروریستی داعش با پیشمرگە اقلیم کردستان در مناطق مختلف استان نینوی (موصل) در شمال عراق دیروز تحولات جدیدی انجام یافتند.

گروهک تروریستی داعش در شبکه‌ها و صفحات خود در توییتر و فیس‌بوک اعلام کرد: کە شهرک گویر از توابع شهرستان مخمور در شمال غربی اربیل پایتخت اقیلم کردستان را اشغال نمودەاست، اما بزودی مسؤولان وزرات پیشمرگە کردستان این خبر را تکذیب کرده و اعلام کردند نیروهای پیشمرگه کرد همچنان در این منطقه حضور و بر اوضاع تسلط دارند."

در پی انتشار خبر اشغال گویر و منطقەهای مخمور، مردم این مناطق کردنشین از بیم جان و ناموس خود شهر را ترک کرده و به مناطق کوهستانی شمال عراق و مرز ایران پناه بردند. 

سرپرست یکی از این خانوادەهای آواره در منطقە سوران، (در راه مرزی بین المللی اقلیم – ایران بە مرز حاج عمران) بە خبرنگار مشرق گفت : ما از ترس زندگی خود و زنان و فرزندانمان مخمور را ترک کردیم. اما امیدواریم به زودی اوضاع آرام شود به خانه‌هایمان بازگردیم. او در پاسخ به این سوال که آیا آوارگان کرد قصد حرکت به سمت مرزهای ایران و پناه گرفتن را دارند گفت: ما به ایران نخواهیم رفت و تنها چندروزی تا آرام شدن اوضاع در منطقه سوران خواهیم ماند. 

در همین حال، هلگورد حکمت سخنگوی وزارت پیشمرگە به خبرنگار مشرق خبر داد اوضاع در منطقە مخمور آرام است و به مردم دلسوز کردستان اطمینان داد که اجازه نمی‌دهند تروریست‌های داعش به آن‌ها آسیبی وارد کنند. 

هلگورد حکمت تاکید کرد: نیروهای پیشمرگە کردستان به سلاح‌های پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند و اجازه پیش‌روی داعش به کردستان را نخواهند داد. به گفته این مقام کرد، نیروهای داعش پس از دریافت ضربات سنگین از نیروهای پیشمرگه در موصل و شنگال به جنگ روانی انتشار اخبار دروغ روی آورده‌اند.

براساس این گزارش، درگیری میان نیروهای پیشمرگه و داعش در مناطقی از اقلیم کردستان و استان اربیل و موصل همچنان ادامه دارد و نیروهای کرد با حمایت هوایی نیروهای آمریکایی توانسته‌اند ضرباتی را به داعش وارد نمایند. در شنگال، ناروان در شرق موصل و مخمور نیز نیروهای داوطلب تعدادی از مراکز تجمع و مقرهای داعش را هدف قرار دادند. 

قباد طالبانی فرزند جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و از مقامات اقلیم کردستان نیز از مقاومت نیروهای کرد و داوطلب تقدیر و تشکر کرد. 

با آغاز درگیری در مناطق کردنشین، نیروهای داوطلب مردمی موسوم به یگان‌های YPG نیز در منطقه شکل گرفته در در حال مقابله با پیش‌روی تروریست‌ها و امدادرسانی به آوارگان در کوه‌های شمال عراق هستند. 

امدادرسانی به آوارگان کرد در کوهستان‌های شمال عراق

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته ده‌ها نفر از کودکان، زنان آواره در کوهستان‌های این منطقه، بر اثر گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده‌اند. براساس برخی آمارهای غیررسمی تعداد کودکانی که از گرسنگی و تشنگی تلف‌ شده‌اند بسیار تکان‌دهنده است.

در درگیری میان نیروهای YPG و داعش در منطقه ربیعه نیز بیش از 50 تروریست در کمین این نیروها کشته شدند.

نیروی هوایی عراق و اخیر جنگنده‌های ارتش آمریکا نیز مواضع داعش در شمال عراق و بطور خاص در موصل را بمباران کردند و همچنین هواپیماهای C130 عراق و آمریکا اقدام به تخلیه کمک‌های اولیه غذایی در مناطق کوهستانی و در میان آوارگان کرده‌اند. درگیری‌ها میان نیروهای کرد (اعم از پیشمرگه و نیروهای داوطلب) با تروریست‌های داعش ادامه دارد. 

تروریست‌ها همچنین امروز با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی خود، از تسلط کامل بر سد موصل خبر دادند. برخی از تصاویر منتشر شده از سوی تروریست‌ها از درگیری‌ها در منطقه کردستان عراق در ادامه آمده است:

{$sepehr_album_15940}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    1 0
    اینا مثل زامبی میمونن هرچی میکشن فکر کنم باز زنده می شن
  • ايراني ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    اينا ديگه چه جونورايي هستن كه هيچ نيرويي نميتونه جلو پيشروي اونا رو بگيره
  • محمد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 0
    امیدوارم مسولین کرد با دولت مرکزی متحد بشن تنها راه مقابله با داعش اتحاد و همکاری مشترک تمام مسولین عراقیه با اختلاف چیزی درست نمیشه.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    خیانت بارزانی به علت عراق سزاش همین است تا درد رنج مردم عراق به کردها هم برس ومعنی وحدت بفهمن
  • ابوالفضل ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    برا منم همین یه سوال بزرگه چرا کسی نمی تونه جلوی پیشروی اینا رو بگیره؟ اینا که همه جا رو گرفتند پشت مرز های ما کم کم دارن نزدیک میشن.
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 1
    عزیز شما سوریه رو نگاه کنی میبینه شیر بچه های حزب الله چطور تو القصیر تیکه تیکشون کردن خودشون میدونن ایران چقدر قدرتمنده جرات حمله ندارن
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 1
    بارزانی دوست جون جونی ایران..
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    قابل توجه نیروهای نظامی : اگه داعش شهر اربیل رو اشغال کنه , نیروهاش رو از موصل به اربیل منتقل میکنه و بعد سد موصل رو منفجر میکنه
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 1
    هنوز داعش به جای سفت .......
  • یا مهدی(عج الله) ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 0
    این نشون میده تعدادشون از هفده هزار نفری که در ابتدا سایت های خبریه ایران اعلام می کردند خیلی بیشتره،حقیقت این گروه تروریستی پیچیده تر از اینی هست که رسانه های ما خبر رسانی می کنند ،در ضمن به نظر میرسه هر روز افراد و قبایل بیشتری با این گروه بیعت میکنند.به نظر میرسه شعله این فتنه ادامه دار باشه اما در نهایت باز هم باید گفت باکی نیست چون حزب الله هم الغالبون،نصر من الله و فتح غریب
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    اینها ترفندهای کشورهای غربی برای فشار به ایران وسوریه است وگرنه اینها مهمات واسلحه از کجا میارن؟ درضمن اینها مسلمان نیستند اراذل واوباشی هستند که عشق اسلحه وکشتن اونها را به عراق و سوریه کشانده
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    1 0
    هیچ جانوری نیستند، همه ی این داعش اگر تمام استعداد نظامی و نفراتش رو جمع کنه حتی یک پادگان آمریکایی رو هم نمیتونه اشغال کنه و اگر آمریکا یا ناتو امروز تصمیم بگیرند تا کمتر از 3 ماه یک منطقه در کنترل داعش نیست، هرچند مثل عراق و افغانستان توان نگهداری بدون هزینه مناطق تحت تصرف رو نداشته باشند در واقع کسی نیست که جلوشون رو بگیره و اینکه از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند
  • یوسف هرسینی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    داعش که سهله گندهداعش هم نمیتونه به ایران چپ نگاهکنه من دیروز سلیمانیه بودم همراه دوستم که استوار مرزی هستش رفتم خط مقدم باور کنید هیچ عددی نیستن باشلیک گلوله میترسنما باید اتحاد خودمان را حفظ کنیم برای جلو گیری کافیه ایران یه نگاه به سپاه قدس بکنه ای ایران ای همیشه قهرمان دوستت دارم
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مگر دفاع واجب نیست - پس چرا فرار می کنند ؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 1
    دوست عزيز قبلي يك بخش كوچكي از طالبان كه از نظر توانايي و استعداد نظامي در نزد داعش بسيار ابتدايي بود دمار از روزگار آمريكا در افغانستان درآورد. فقط چاره اينها نيروهاي با اعتقاد بالا مي باشد وگرنه ارتش هاي عراق و آمريكا و سوريه نيروهاي كلاسيك و ترسو هستند. شير بچه هاي بسيجي دواي درد داعش است. همين حالا هم سردار سليماني هم دمشق و هم بغداد و هم بيروت و غزه را توانسته حفظ كند. در ضمن داعش و القاعده شاخه اي عملياتي و بيروني سازمان سيا مي باشد.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    طالباني دوست ايرانه برادر! بارزاني دوست اسراييله اشتباه پيام نده
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    زنده باد بارزانی و اکراد ننگ بر داعش جیره خوار یهود و صهیونیست
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    درود برکرد وکردستان وهرچه آزاداندیش وانسان با وجدان خدا بامظلومان است
  • سرباز گمنام ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    من موندم مشا سرتو ن رو به چی درد میارید اینا همش سیاسته بارزانی خودش خیانت کاره اگه گروه پ ک ک و ی پ گ ب ه دادشون نمیرسید این مردم همه می مردن بارازانی خودش دستور عقب نشینی داده به بهونه اینکه سلاح ندارن و... خلاصه همش سیایته پول میره تو جیب بعضیا شما ها هم هی با هم در گیر بشین مث بچه مهد کودکی ها این وسط فقط فقیر فقرا می سوزه اقای ناشناسی هم گفته کردها درد بکشن اقای مشتی کرد ها از وقتی متولد شدن تو دردو عذابن از بعثی ها گرفته که به شهرای کرد نشین حمله شیمیای کرد تا سردشت ایران که بمباران شیمای شد پشتت گرمه عمو در مرز دوری ....
  • امیدرسول ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام عدم وجودوحدت سراسری درملت عراق این گروههارااینگونه گستاخ نموده تنها راه اعلام بسیج عمومی باکنارگذاشتن تمام اختلافات است ونابودی عناصرجاسوس وتجهیزناموس به سلاح وهدایت به عقب جهت مبارزه بافکرراحت ضمناملت ایران آماده همکاری ودفاع ازملت مظلوم عراق است
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نه عزيزان درسته داعش غلطي نميکنه اما واقعا نبايد اين وحشي ها رو دست کم گرفت اينا يه گروه تروريست قدرتمند و بزرگ.هستن
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    ای ادم هایی ساده آخر میشود با 12000 نفر در سه کشور جنگید وپیروز هم شد عراق لبنان سوریه جمعیت داعش بیش از 500 هزار نفر باید باشد وهرروز هزاران نفر به ان اضافه میشودواکثریت اهل تسنن داعش را قبول دارند با واقعیت زندگی کنید نه با تبلیغات دروغ رسانه ها داعش با این همه تلفات تازه هرروز داردشهرها وروستاها را تصرف می کند
  • ناشناس ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 3
    اونهایی که کرد نیستن لطفا نظر ندن.
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    سیاست پدر مادر ندارد نقطه
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    3 0
    داعش توان مبارزه با پیشمرگان کرد ندارد این حتما آز بین میرند و دوام نمیارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس