حسین معدنی یکی از بهترین مربیانی بود که می توانست سالیان سال رشد کند و اندوخته‌های خود را که پس از سال‌ها مربیگری در کنار بهترین‌های والیبال دنیا کسب کرده بود انتقال دهد.

گروه ورزشی مشرق - 10 روز از پرواز بی بازگشت مربی خوش اخلاق والیبال ایران گذشت. حسین معدنی که لقب پرافتخارترین مربی ایران را یدک می کشد صبح روز دهم مردادماه در سن 43 سالگی چشم از جهان فرو بست و در قطعه نام آوران بهشت زهرا برای همیشه آرام گرفت.

معدنی

خبرنگار ورزشی مشرق با 3 تن از هم‌بازیان و دوستان سابق مرحوم معدنی گفتگوی کوتاهی انجام داد و از خصوصیات اخلاقی این مربی فقید پرسید که در زیر می خوانید:

معدنی می توانست جانشین ولاسکو باشد
محمودیبهنام محمودی اسپکر اسبق تیم ملی ایران و باشگاه پیکان که در هر دو تیم با حسین معدنی هم بازی بوده با تسلیت درگذشت وی گفت: حسین معدنی بسیار انسان متعهد و متعصبی بود و به اعتقاد من می توانست جایگزین مناسبی برای آقای ولاسکو باشد. وی تاثیر بسیار مثبتی در زندگی من داشت؛ هم در ارتباط با درس هایم هم در رابطه با بازی من در کشور ایتالیا، او همیشه علاقه به پیشرفت داشت و بسیار صبور بود و با صداقت کار می کرد و مهمتر از همه اینکه به کارش بسیار علاقه مند بود.
محمودی افزود: کسی که سرمربی تیم ملی والیبال بوده و سالها بعد به عنوان دستیار در تیم ملی کار می کند، اتفاقی که در ورزش امروز نادر است نشان از شخصیت و سواد این مرد بزرگ است که علاقه داشت به کشورش خدمت کند.

گوهر گرانبهای والیبال ایران را از دست دادیم
یکی دیگر از دوستان نزدیک مرحوم معدنی، پیمان اکبری سرمربی تیم "ب" ایران است که سابقه کاپیتانی تیم ملی و باشگاه پیکان را نیز در کارنامه دارد. او هم که از درگذشت دوست صمیمی خود ناراحت است این ضایعه را مصیبت خیلی بزرگی برای خانواده بزرگ والیبال و به خصوص برای خانواده این مرد بزرگ می داند.
اکبری درباره خصوصیات اخلاقی معدنی به خبرنگار مشرق گفت: ما سال ها با هم زندگی کردیم، اگر بخواهم خاطره ای از وی بگویم باید کتابی در موردش گفته و نوشته شود. حسین سال‌ها به عنوان کاپیتان در باشگاه پیکان و حتی در تیم ملی با ما بود و به قدری که ما با هم بودیم با خانواده‌های خود زندگی نکردیم. آقای معدنی یک‌سری خصوصیات خاص و ویژه از نظر اخلاقی، رفتاری و منش و برخورد داشت و خلاصه اینکه روح پهلوانی و مهربانی داشتند. حسین معدنی همیشه برای ما یک بزرگتر بود. تعصب و غیرت ایشان همیشه زبانزد بود و حتی زمانی هم که جزو نفرات اصلی نبود همیشه نفرات را تشویق و راهنمایی می کرد و زمانی هم که جزو نفرات اصلی بود و بحث کاپیتانی و راهنمایی ایشان خیلی برای ما مهم بود. یک سری خاطرات شخصی هم از ایشان دارم که اجازه بدهید برای همیشه در دل خودم باشد.

اکبریکاپیتان سابق پیکان افزود: از نظر مسئله فنی هم چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری، هم در باشگاه پیکان و هم در تیم ملی افتخارات فراوانی را کسب کرد طوری‌که در زمان مربیگری وی پر افتخارترین مربی ملی ما بودند. افتخاراتی که معدنی در سطح ملی برای مملکت ما کسب کرد هیچ‌کدام از مربیان داخلی ما نتوانستند کسب کنند. تنها چیزی که می توان گفت این است که ما خانواده والیبال یک گوهر گران‌بهایی را از دست دادیم و واقعا جای او پر نخواهد شد.

معدنی خود را مدیون گائیچ می دانست
اکبری در خصوص دوران مربی گری معدنی هم بیان کرد: حسین همیشه موفقیت خود را مدیون آقای گائیچ می دانست،و از آن دسته مربیان تحصیکرده‌ای بود (مهندس شیمی بودند) که در دوران بازی هم در سطح بالایی بازی کرد و زمانی که زوران گائیچ آمد، بنده کاپیتان تیم ملی بودم و این مربی صربستانی آقای معدنی را به عنوان دستیار خودش انتخاب کرد و حسین اندوخته‌های بسیاری را از آقای گائیچ گرفت و تجربه کسب کرد. این مسئله نشئت گرفته از تحصیل کرده بودن ایشان هم هست که خودش بسیار پیگیری می کرد. به طور مثال اکثر سایت‌های والیبال را می‌دید و هر کلاسی بود پیگیری می‌کرد و خیلی به این رشته علاقه مند بود و کاملا هم در کارش موفق بود. شاید در زمان مربی‌گری از وی انتقاداتی هم می‌شد که امری طبیعی است، البته شاید خیلی‌ها از انتقاد ناراحت شوند اما حسین اصلا چنین شخصیتی نداشت.

پیمان اکبری در پایان گفت: در مجموع ما تازه داشتیم یک مربی خیلی خوب را در سطح بین المللی معرفی می کردیم، که در آینده با وجود او حتی نیازی به مربی خارجی نداشته باشیم که متاسفانه قسمت نبود و اجل مهلت نداد.

یک مربی به روز و با اخلاق را از دست دادیم
ترکاشوندبه گزارش مشرق، محمد ترکاشوند نیز یکی از همبازیان مرحوم حسین معدنی در تیم ملی هم گفت: آقای معدنی در بازی های جهانی 98 که در ژاپن برگزار می شد کاپیتان تیم ملی بود و سعی می کرد آن وظایفی که به عنوان کاپیتان در تیم داشت را به نحو احسن انجام دهد، ارتباط خیلی خوبی با تمام بچه ها برقرار می کرد و رابطه خوب و حسنه ای با تمام مجموعه داشت. در دوران مربی گری هم باید عرض کنم که یکی از مهمترین و بهترین مربیان ما بودند و زحمات زیادی را برای والیبال ما کشید، در سال های اخیر نتایج بسیار خوبی گرفت و دل مردم را شاد کرد. مرحوم معدنی یکی از بهترین مربیانی بود که می توانست سالیان سال رشد کند و اندوخته‌های خود را که پس از سال‌ها مربیگری در کنار بهترین‌های والیبال دنیا کسب کرده بود انتقال دهد. با توجه به ارتباطاتی که با خارج از کشور داشت و دوره هایی که در آن جا دیده بود سعی می کرد همیشه به روز باشد. اگر بخواهم از حسن اخلاق ایشان بگویم باید گفت که بازیکن با اخلاق، صبور و بردبار و بزرگ تیم ما بود و این اتفاق ضایعه بزرگی برای والیبال ما رغم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اندیشمند ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینجا آدمها همه بعدازمرگ بی نظیر میشن چقدربدبختیم ما بزنیم تو سرمون بهترنیست
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    البته توجه کنید که ولاسکو جانشین حسن بود. منظورم این است که قبلا حسن مربی بود تیم ملی بود بعد ولاسکو جانشین ایشون شد.
  • مهدی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دانشمند اولا حسن نیست و حسین اسم مرحوم معدنی است. دوما منظورش اینه که بعد از ولاسکو مرحوم معدنی می توانست یک مربی بزرگ برای تیم ملی باشد که سالها مربیگری کند اما اجل مهلت نداد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس