کد خبر 332684
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

تحقیقات اخیر محققان نشان داد که مصرف فلفل تند خطر ابتلا به تومورهای روده را کاهش می‌دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، تحقیقات نشان داده است ماده فعال در فلفل تند موسوم به «کپسایسین» در کاهش خطر ابتلا به تومورهای روده‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کند.

محققان در دانشکده پزشکی «سان دیگو» دانشگاه کالیفرنیا، دریافتند که قسمت تند فلفل قرمز یا کپسایسین (Capsaicin)  دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است.

این ماده، دیواره بافت روده که خطر ابتلا به تومورهای کولورکتال را دارد، تحریک می‌کند و در آن منجر به یک واکنش می‌شود.

با خوردن فلفل قرمز، گیرنده‌های موجود در پوشش روده که به «تی‌.آر.پی‌.وی1» موسوم است، تحریک می‌شوند.

تحریک این گیرنده‌ها منجر به تحریک سلول‌های دیگر با عنوان «ای.جی.اف. آر» می‌شود و در نهایت سلول‌های جدیدی در روده تولید می‌شوند که از رشد سلول‌های غیر طبیعی ممانعت به عمل می‌آید.

به گفته محققان، مصرف زیاد از ترکیبات «تی‌.آر.پی‌.وی1» مانند کپسایسین احتمال دارد از کاهش سوخت و ساز جلوگیری کند و منجر به افزایش طول عمر انسان شود.

در تحقیقات قبلی،‌ محققان دریافتند که فلفل تند به طور قابل توجهی در افزایش سلامت قلب،‌ کاهش فشار خون بالا و کلسترول تأثیر دارد.

همچنین بر اساس مطالعات قبلی از مزایای دیگر کپسایسین، به می‌توان به اثر ضد درد آن اشاره کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس