کد خبر 332653
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) گفت: کودک در هر نقطه از دنیا یک عنصر پاک خدایی بر روی زمین است با دنیایی از آرزوها این روزها شاهد شهادت کودکان در نوار غزه هستیم و می‌خواهیم در راستای حمایت از این کودکان بی دفاع، کمپینی راه‌اندازی کنیم.

گروه فرهنگی مشرق -  جمعی از هنرمندان و ورزشکاران روز گذشته با حضور در همایش «کودکانه‌های غزه» که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد از این کودکان بی‌دفاع حمایت کردند. علی نصیریان، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)‌، سردار طلایی، الهه راستگو، حمید حامی، عمو قناد، صادق خرازی، رضا بنفشه‌خواه، پرویز شیخ‌طادی، حسین یاریار و ناصر آویژه از مهمانان این مراسم بودند.

سیدصادق خرازی، سفیر اسبق ایران در فرانسه در همایش حمایت هنرمندان و ورزشکاران از کودکانه غزه که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: حادثه غم انگیز این روزهای پر از درد و در دنیای اسلام ضرورت را بر آحاد مردم و امت اسلامی و ایرانیان ایجاد می‌کند که به عمق چنین حوادث تلخی در دهه اخیر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه چرایی این رویدادها را از منظر مناسبت بین‌المللی ارزیابی کنیم، ادامه داد: مهمترین درسی که امروز می توان از وقایع گرفت پایان مناسبات بین‌الملل در عصر حاضر و تدوین مناسبات جدید است؛ بیش از یک هزار و 700 شهید که در میان آنها 600 کودک و بیش از 200 سالخورده هستند، حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی همه حکایت از یک جریان دارد و آن هم جریان نظام سلطه و قدرتی است که با قواعد بین المللی همخوانی ندارد.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه سکوت و بی‌تفاوتی از درون دنیای اسلام است، گفت: مهمترین متحد اسرائیل سران کشورهای عربی و اسلامی هستند؛ بهار عربی و بیداری اسلامی با توطئه عربی تا حدی زمین گیر شده است؛ زندان و شکنجه و کودتا چرخش قدرت امروز مصر را تشکیل می‌دهد؛ لیبی، تونس، عراق، یمن و سوریه همه در حال گذر تاریخی مهم هستند؛ در سوریه بیش از 160 هزار انسان کشته و ده میلیون نفر بی‌خانمان شدند؛ ناامنی و جنگ‌های داخلی در یمن ایجاد شده است؛ در عراق، پاکستان و افغانستان وضع بسیار ناگوار است و ترور، جنگ داخلی، استبداد و گروه‌های تکفیری گرفتاری امروز به شمار می‌رود.وی مکتب فکری عربستان سعودی را پشتوانه تکفیری‌ها دانست و اضافه کرد: این توطئه‌ها با توطئه‌های اسرائیلی در هماهنگی است؛ سازمان‌های بین المللی که برای زندگی آرام مردم تأسیس شده، مسئولیتی احساس نکرده و در نهایت یک بیانیه صادر می‌کند.

خرازی یادآور شد: با این رویدادها این تصور ایجاد شده است که جهان در حال تغییر موازنه قدرت است؛ شرایط ویژه بین‌المللی در حال گذر از دنیای متصلب دو قطبی است و مناسبات جدید در حال تدوین است؛ همواره زمانی که استراتژی های جدید در مناسبات شکل گرفتند، مردم اولین قربانی‌ بودند؛ اکنون نیز مردم قربانی نظریه پردازان نظام سلطه هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، نقش ایران است؛ ایران کشوری است که توانسته ثبات و وحدت خود را حفظ کند و کمربند امنیتی در منطقه بدون حضور ایران معنا ندارد؛ به نظر می‌رسد تنها راه حل موجود در شرایط فعلی ایران باشد. به شرط اینکه بداند در کجا قرار دارد و دیپلماسی فعال آن فعال‌تر شود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه گفت: برخی سازمان‌ها از جمله جنبش عدم تعهد ساز و کارهای بین‌المللی هستند که امروز به دلیل بی‌توجهی مورد غفلت قرار گرفته است اما امکان بازگشت دارند و می‌توانند کاربرد جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اوضاع استکبار جهانی گفت: آمریکای امروز ضعیف‌تر از یک دهه گذشته و زمان جنگ سرد شده است؛ قطب مقابل آن نیز امروز بسیار سرخورده‌تر از زمان جنگ سرد است؛ در دنیای اسلام نیز اگرچه امروز بسیار آسیب دیده‌تر از گذشته است اما آگاهی و بصیرت امروز با گذشته قابل مقایسه نیست. اسرائیل هم ضعیف‌تر از دوره جنگ سرد و حتی ضعیف‌تر از حمله اخیرش به غزه شده است؛ در اینجا تنها راه همبستگی عمومی در دنیای اسلام است.

خرازی افزود: امروز ما به دنبال نفی هویت کسی نیستیم، بلکه به دنبال نفی خشونتیم. یهود، مسیحیت و اسلام واقعیت‌های منطقه هستند و کسی که به دنبال نفی واقعیت ها باشد به اشتباه خواهد افتاد. ما به دنبال نفی خشونت هستیم و معتقدیم نیروی واکنش سریع باید به داد مردم برسد.

سردار طلایی در این همایش «کودکانه‌های غزه» که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهارداشت: وقتی که به تاریخ نگاه می‌کنیم اولین بار نیست که شاهد ددمنشی‌های رژیم سفاک هستیم چرا که قبل از ظهور اسلام جمع زیادی از زنان و مردان به جرم پیروی از آئین مسیحیت در گودال‌های مملو از آتش سوزانده شدند که در قرآن کریم هم به آنها اشاره شده است و نمونه دیگر این جنایات و نسل‌کشی‌ را در هولوکاست دیدیم.

وی ادامه داد: امروز نیز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی به بهانه‌های جزئی بر سر مردم بی‌دفاع غزه و کرانه باختری بمب و آتش و گلوله می‌ریزد اما تفاوت امروز با دوره قبل در این است که امروز شهید فهمیده‌ها که در دوران دفاع مقدس نماد ایثار بوده‌اند الگوی بچه‌های غزه هستند.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: امروز که کودکان غزه به شهادت می‌رسند خون تازه‌ای به رگ‌های انتفاضه سوم فلسطین وارد می‌شود و رزمندگان از خون کودکان فلسطینی جان تازه‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی می‌گیرند.

وی در پایان گفت: در راستای کمک‌رسانی به مردم بی‌دفاع غزه تمام سرای محله‌های تهران آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خواهد شد.

در ادامه این مراسماهالی فرهنگ و هنرمند با حضور بر روی سن،جملاتی برای همدردی با مردم غزه بیان کردند که در ادامه می‌آید:

سجاد نوروزی:شهادت کودکان، گواهی بر ظلم رژیم صهیونیستی دارد و این مراسم همدردی با کودکانی است که کشته یا زخمی می‌شوند یا پدر و مادرشان را از دست می‌دهند و این واضح‌ترین شکل تراژدی در روزگار ما است.

حمید حامی ضمن خواندن ترانه‌ «لالایی»گفت: این تنها کاری است که می‌توانم برای ادای دین به بچه‌های مظلومی که به خاک و خون کشیده شده‌اند و در سختی زندگی می‌کنند، انجام دهم.

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ): کودک در هر نقطه از دنیا یک عنصر پاک خدایی بر روی زمین است با دنیایی از آرزوها این روزها شاهد شهادت کودکان در نوار غزه هستیم و می‌خواهیم در راستای حمایت از این کودکان بی دفاع، کمپینی راه‌اندازی کنیم.

علی نصیریان: این کودک‌کشی و نسل‌کشی که در غزه با آن مواجه هستیم دردناک است و دردناک‌تر از آن این است که این جنایت‌ها مورد تائید استکبار جهانی قرار بگیرد.

رضا بنفشه‌خواه: به نظرم بهترین دیالوگی که می‌توان برای جنایات رژیم صهیونیستی به کار برد این است که «جلادها نیز می‌میرند».

پرویز شیخ‌طادی: یک لحظه خواب در دنیا سبب بوجود آمدن غده‌ سرطانی بنام اسرائیل در دنیا شده است و امیدواریم که هیچ‌وقت خوابمان نبرد.

عمو قناد: همه ما ایرانی‌ها حامی کودکان غزه هستیم، بچه‌ها را از طریق موسیقی و رنگ شاد می‌کنیم و اکنون بچه‌های غزه با رنگ خون آشنا هستند.

کامران نجف‌زاده: ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم/ غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم.

ناصر آویژه: الهی هیچ جا جنگ نباشد و خونی نریزد.

برپایه این گزارش، در این مراسم از درخت همبستگی و پوستر حمایت از کودکان غزه رونمایی شد؛ ضمن اینکه کودکان به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم حضور چشمگیری داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس