کد خبر 33240
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵

پسر نصرالله مرداني گفت: قرار بود امسال يک سالگرد کوچک براي پدر بگيريم اما اخيرا به دليل قول بودجه استاندار فارس براي برگزاري بزرگداشت قرار است اين مراسم ارديبهشت سال 90 برگزار شود.

به گزارش مشرق، محمد حسن مرداني فرزند مرحوم نصرالله مرداني در گفت‌گو با فارس درباره برگزاري مراسم بزرگداشت پدرش گفت: قرار بود که 19 اسفند يک مراسم کوچک در جوار مزار پدر بگيريم اما به تازگي استاندار فارس قول اختصاص بودجه براي برگزاري مراسم بزرگداشت پدر را داده و بنابر اين تصميم گرفته‌ايم مراسم بزرگ‌تري براي ايشان برگزار کنيم.
وي افزود: چون الان هواي شيراز و کازرون سرد است تصميم گرفته‌ايم اين مراسم را در ارديبهشت که استان فارس هوا و طبيعت قشنگ‌تري دارد برگزار کنيم و در آن مراسم حتما از شاعران کشور هم براي حضور در مراسم دعوت خواهيم کرد.

 

* بزرگداشت مرداني در شيراز و کازرون برگزار مي‌شود

مرداني در پاسخ به اين سئوال که دليل برگزار نشدن مراسم در سال گذشته چه بود گفت: سال گذشته بودجه‌اي نداشتيم. امسال هم چون بودجه نداشتيم قرار بود خودمان مراسم را برگزار کنيم اما الان روي حرف استاندار حساب کرده‌ايم و اين مراسم ارديبهشت در شيراز و کازرون برگزار خواهد شد.
پسر مرحوم مرداني گفت: هنوز جزييات مراسم معلوم نيست اينکه مراسم چند روز باشد و چه مدت در شيراز و چه مدت در کازرون باشد همه بسته به برنامه‌ريزي‌هاي بعدي است.
وي در پاسخ به اين سئوال که آيا مثل سال‌هاي گذشته انجمن شعر انقلاب اسلامي ايران هم براي برگزاري مراسم کمک خواهد کرد يا نه اظهار داشت: شاعران اين انجمن به صورت شخصي در برگزاري مراسم به ما کمک مي‌کنند اما خود انجمن در برگزاري مراسم دخالتي نمي‌کند.
محمدحسن مرداني در پاسخ به اين سئوال که از تکميل مقبره پدر چه خبري داريد گفت: مقبره نيمه تمام است. با بودجه‌هايي که موجود بود ساختمان فرهنگسرا را به ستون‌هايش رسانده‌ايم که بودجه تا همين حد بوده و براي تکميل کار باز هم هزينه و بودجه لازم است و از مسئولان فرهنگي و استاني درخواست تخصيص بودجه براي فرهنگسرا را داريم.

 

* موسسه مرداني غيرفعال است

وي همچنين درباره تاسيس بنياد مرداني گفت: ما موسسه فرهنگي هنري مرداني را تشکيل داديم و قرار بود اين موسسه مسئول ادامه ساخت فرهنگسرا، بوستان مرداني و برگزاري مراسم سالگرد باشد و همه کمک‌ها و بودجه‌ها به اين موسسه داده شود.
وي افزود: اين موسسه ثبت شد اما نتوانستيم براي موسسه بودجه بگيريم و به دليل ناهماهنگي‌هاي موجود عملا نتوانست فعاليتي انجام دهد اما اميدورام در آينده حتما موسسه را به صورت فعال درآورم.
پسر مرحوم مرداني همچنين گفت فعلا هيچ خبر جديدي از انتشار کتاب‌هاي مرحوم پدرم نداريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس