کد خبر 332267
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

سازمان غذا و داروی آمریکا از تایید داروی جدیدی موسوم به «Jardiance» برای درمان دیابت نوع 2 خبر داد.

 به گزراش گروه اجتماعی مشرق، دکتر «کورتیس روزبراگ»، مدیر دفتر ارزیابی دارو در مرکز تحقیقاتی و ارزیابی داروها در سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: Jardiance را می‌توان به تنهایی یا در کنار دیگر موارد دارویی موجود برای کنترل قندخون مصرف کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین اعلام کرد: مصرف داروی Jardiance‌ همزمان با اعمال تغییرات در سبک زندگی همچون داشتن رژیم غذایی سالم و انجام مرتب ورزش برای کنترل قندخون پیشنهاد می‌شود. ترکیب داروها طبق تجویز پزشک و متعادل کردن سبک زندگی در کنترل قندخون در مبتلایان به دیابت نوع 2 نقش موثر دارد.

در حال حاضر طبق گزارش این سازمان بیش از 26 میلیون آمریکایی به دیابت نوع 2 مبتلا هستند که شامل 90 درصد مجموع دیابتی‌ها را در این کشور تشکیل می‌دهند. Jardiance‌ در دسته داروهای دیابت شناخته شده به عنوان بازدارنده‌های SGLT2 قرار دارد. این داروها از طریق توقف بازجذب قندخون در کلیه‌ها عمل می‌کنند به این مفهوم که میزان گلوکز بیشتری از طریق کلیه‌ها دفع می‌شود و سطح قندخون را پایین می‌آورد.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، تاثیر این دارو در هفت آزمایش کلینیکی و با شرکت 4500 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار گرفت و مشخص کرد که این دارو در مقایسه با دارونما در کنترل قندخون موثرتر بوده است.

به گفته کارشناسان این سازمان، شایع‌ترین عوارض جانبی داروی Jordiance عفونت مجاری ادراری است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس