کد خبر 332157
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

تونس پس از آنکه به دلیل آشوب و ضد خورد در اطراف گذرگاه مرزی راس الجدیر،‌دستور به بسته شدن این گذرگاه داد، امروز بار دیگر این گذرگاه را باز کردند.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، تونس پس از آنکه به دلیل آشوب و ضد خورد در اطراف گذرگاه مرزی راس الجدیر،‌دستور به بسته شدن این گذرگاه داد، امروز بار دیگر این گذرگاه را باز کردند.

روز گذشته دولت تونس اعلام کرد که به خاطر وضعیت هرج و مرجی که گذرگاه راس جدیر در مرز تونس و لیبی با آن روبرو است، مقامات تونسی این گذرگاه را تا اطلاع ثانوی بستند.

به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها و ناامنی‌ها در لیبی هزاران تن از اتباع این کشور از اوایل هفته تاکنون برای نجات جان خود با هجوم به سوی گذرگاه مرزی کشورشان با تونس تلاش می کنند وارد تونس شوند و تاکنون حدود 10 هزار نفر وارد تونس شده اند.

این دومین بار پس از قیام سال 2011 در لیبی است که هزاران تن از مردم لیبی کشور خود را ترک و وارد تونس می شود. مسئولان و نیروهای مرزبانی تونس به دقت این افراد را بازرسی و تفتیش می‌کنند تا سلاح و افراد خطرناک که ممکن است امنیت تونس را به هم بزنند ،‌وارد این کشور نشوند.در این میان تعدادی از لیبیایی‌ها که در بیرون گذرگاه منتظر ورود به تونس بودند با نیورهای امنیتی تونسی درگیر شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس