در روز عید فطر مادر 25 ساله شیعه به همراه جنین 6 ماهه اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دوشهرشیعه نشین نبل و الزهراء واقع در شمال شهر حلب که از دوسال پیش در محاصره کامل تروریستهای تکفیری از گروههای مختلف قرار دارند بطور روزانه هدف موشکباران و اصابت خمپاره و شهادت شهروندان بیگناه شامل زنان و کودکان و افراد سالخورده هستند.

گروه بین‌الملل مشرق - گزارش میدانی از درگیریهای داخلی در سوریه به شرح زیر است:

 
تحولات میدانی جبهه حسکه

بعد از سقوط تیپ موشکی 121 (میلبیه) در جنوب حسکه کرد نشین واقع در شمال سوریه، گروه تروریستی داعش برای حمله نهایی به این شهر آماده میشود.

عناصر تیپ موشکی 121 که از بهترین واحدهای لشگر 17 رقه بودند روز شنبه با دادن 50 شهید به داخل شهر عقب نشینی کردند.

بر اساس اخبار منتشره داعش از 3 محور جبل کوکب در شمال شرق، نشوی در غرب و غویران در جنوب قصد حمله داره که تا الان در جبهه جل کوکب با مقاومت سرسختانه تیپ 123 و پشتیبانی مبارزان کرد مواجه شده اند.

1500 مبارز کرد با عبور از مرزهای ترکیه وارد روستای مرزی عین العرب شده و جلوی سقوط روستا توسط داعش را گرفتند.

علی رغم تمامی اختلافات بین کردها و دولت سوریه بر سر خودمختاری که بیشتر بدلیل توهمات تجزیه طلبی برخی طرفهای کرد رخ داده است، خطر داعش باعث اتحاد بین دوطرف شده تا جایی که در قامشلی کردها حفاظت شهر رو به نیروهای دفاع وطنی (بسیج مردمی سوریه) سپرده و راهی حسکه شدند. عشایر کرد هم بسیج عمومی برای مبارزه با داعش و تکفیریها اعلام کردند.

داعش در حسکه مانند سایر مناطق سوریه فاقد کوچکترین پایگاه مردمی هست و همین می تواند کار رو برای آنها سخت و برای مدافعان آسان نماید.

 
تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه

تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه
 محل استقرار تیپ 123 ارتش سوریه در شهر حسکه بر جبل کوکب


تحولات میدانی مناطق مرزی سوریه با لبنان ( کوههای القلمون )

حزب الله با کمک ارتش لبنان و پشتیبانی هوایی ارتش سوریه حلقه محاصره 2500 تروریست تکفیری خطرناک لانه کرده، در حوالی عرسال را به شدت تنگ کرده اند.

تروریست‌های مسلح با حملات سنگین به روستاهای اطراف منطقه ناامیدانه قصد باز کردن شکافی در این محاصره سنگین را داشتند که تا کنون بدلیل حجم بسیار سنگین آتش یگانهای موشکی و توپخانه حزب الله و بمبارانهای منظم نیروی هوایی ارتش سوریه ناکام بودند.

نیروهای حزب الله اخیرا توانستند تپه موسی حد فاصل فلیطه و عرسال رو بعد از درگیری های سخت و نفس گیر به تصرف کامل خویش در بیاورند.

تصرف تپه موسی به معنی اشراف آتش دقیق حزب الله برد و سوی لبنانی و سوری مناطق درگیری میباشد.
به این معنی که عبور و مرور افراد مسلح به سمت عرسال را تقریبا غیر ممکن می نماید.
 
تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه

تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه
 تصاویر از درگیری میان رزمندگان مقاومت با تروریستهای تکفیری در منطقه عرسال واقع در نقطه صفر مرزی با سوریه که اخیرا و پس از آزاد سازی منطقه کوهستانی القلمون درروستای لبنانی عرسال لانه کرده بودند


تحولات میدانی رقه

تصرف پادگان لشگر 17 ارتش سوریه در شمال شرق رقه

در واقع پادگان لشگر 17 (الفرقه 17) پادگان لجستیک و پشتیبانی ستادی بوده که بنا بر اعلام رسمی پرسنل موجود حدود 400 نفر بودند که حدود 1 سال و نیم در برابر هجوم های مکرر گروههای مسلح خصوصا گروه تروریستی داعش مقاومت می کردند.

به دلیل وسعت پادگان و دلاوری و مقاومت شدید مدافعان آن، تروریستهای تکفیری داعش حدود 6 هزار نفر را برای تصرفش بسیج کردند که با 3 عملیات انتحاری و ایجاد 3 شکاف در فضای داخل پادگان عملیات شروع شد.

لشگر 17 قبل از شروع حمله به فرماندهی کل اعلام کرد توانایی مقابله با این هجوم گسترده را ندارد و از فرماندهی کل ارتش سوریه درخواست عقب نشینی به پادگان لشگر 93 ارتش در 46 کیلومتری شمال رقه رو می کند که مورد موافقت فرماندهان ارتش سوریه قرار گرفت.

عده ای از نیروهای ارتش سوریه برای پوشش عقب نشینی هم قطارهایش و کند کردن پیشروی تروریستهای داعش در پادگان باقی ماندند که متاسفانه در اقدامی وحشیانه و غیرانسانی پس از شهادت توسط تروریستهای داعش ذبح شدند و سرهای این شهدا در معابر شهر رقه تحت کنترل داعش به نمایش در آمد.

ترور فرمانده ارشد النصره در ادلب!


يعقوب السفر امیر جبهه النصره در ادلب در حادثه انفجار بمب نصب شده در داخل خودرو اش در روستای خان سبل واقع در شمال منطقه معره النعمان استان ادلب ، ترور و به هلاکت رسید.

 گفته می شود اختلافات میان جبهه النصره و گروه تروریستی رقیبش بانام "جبهه انقلابیون سوریه (الجبهه الثوار السوریا)" به رهبری فردی بنام "جمال معروف" وارد مرحله بسیار بحرانی خود شده است و ترور" یعقوب السفر" هم یکی از تبعات آن است.

گروه تروریستی "الجبهه الاسلامیه" تلاش کرده تا میان این دو گروه تروریستی میانجی گری کند اما ظاهرا توفیق چندانی کسب نکرده است. چند روز پیش یک ستون از تروریست های النصره وارد شهر مرزی سرمدا شدند که همزمان با ورود آنها بمب افکن های نیروی هوایی ارتش سوریه در آسمان منطقه ظاهر شده و این ستون را هدف بمباران شدید و نابود کننده ای قرار دادند که منجر به نابودی کامل این ستون خودرویی شد. جبهه النصره بلافاصله پس از این واقعه، جمال معروف و گروهش (جبهه انقلابیون!) را متهم به خیانت و همکاری با ارتش سوریه از طریق اطلاع دادن زمان و مکان ورود نیروهایش به ارتش سوریه کرد.

در درگیریهای شدید میان گروههای مختلف معارضان سوریه که هر یک وابسته به یکی از کشورهای حامی تروریسم در سوریه هستند تاکنون هزاران نفر از طرفین به هلاکت رسیده و دهها هزار نفر نیز مجروح شده اند.

تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه

تحولات میدانی جبهه حلب

افراد مسلح در حاشیه غربی شهر حلب  از شب گذشته عملیاتی رو موسوم به "المغیرات صبحا" در ورودی های غربی شهر حلب آغاز کرده اند.

هدف این عملیات به گفته افارد مسلح " تصرف مناطق غربی شهر حلب " اعلام شده که البته بسیار رویاپردازانه و غیر واقعی به نظر میرسد. 12 تیپ و گردان از جمله تیپ به اصطلاح مجاهدین و انصار که عمدتا تروریستهای تکفیری اموزش دیده اهل چچن و عربستان سعودی هستند در این عملیات شرکت دارند.

افراد مسلح در منطقه راشدین شهر حلب تاکنون عملیاتهای زیادی را همراه با تبلیغات وسیع در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی ماهواره‌ای حامی تروریسم بین المللی مانند العربیه و الجزیره و اورینت (بمنظور پوشش جنگ روانی ) به راه انداخته اند ولی تاکنون دستاورد قابل توجهی کسب ننمودند و به نظر میرسد اکنون با هدف کم کردن فشار از روی گروههای تروریستی تکفیری مستقر در جبهه شمال حلب که نیروهای سرهنگ سهیل حسن (معروف به پلنگ ) در حال عملیات در اطراف اردوگاه حندرات هستند باشد که در صورت تصرف حندرات توسط ارتش سوریه تمامی تروریست‌ها در محله های شهر حلب عملا در محاصره کامل قرار خواهند گرفت.

طی چند شب گذشته ارتش سوریه مکررا منطقه" کفرناها" را هدف  بمباران شدید قرار داده بود واز تحرکات تروریست‌ها که در حال نزدیک شدن به حاشیه غربی حلب بودند ، آگاهی کامل داشت.

طی دیشب و امروز تروریست‌ها دستاورد و پیشروی نداشتند، و از کل مدارکی که مدعی آن بودند، تنها یک ویدئو منتشر کردند که در آن عناصر تکفیری با موشک ضد تانک از نوع " تاو 2" (اهدایی دولت آمریکا) یک تانک ارتش سوریه را در جبهه راشدین هدف قرار دادند .

تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه 

اما از سوی دیگر در آکادمی نظامی اسد (مرکز مطالعات علمی وابسته به ارتش سوریه ) واقع در شهر حلب که در آن یک تیپ توپخانه ارتش سوریه مستقر است و وظیفه اش تهیه آتش برای جبهه های جنوبی ، غربی و شمالی شهر حلب است در 30 ساعت گذشته یک لحظه هم استراحت نکرده است.

صدای شلیک توپخانه های 130م ارتش سوریه به وضوح در این منطقه شنیده می شود و هدف آن نیز جلوگیری از پیشروی گروه های مسلح بوده که عملیات جدیدی را بنام المغیرات صبحا برای پیشروی در مناطق امن شمال و مرکزحلب شروع کرده بودند.

نیروی هوایی سوریه نیز همزمان خطوط امدادی و کاروانهای خودرویی تروریست ها را هدف قرار داد و به خصوص در یک نوبت در شهر خان العسل یک ستون گروه های تروریستی را هدف قرار داد. فعلا که گروه های مسلح فقط در صفحات خود در دنیای مجازی پیشروی کرده اند.
 
تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه 

خمپاره،عیدی تروریست ها به مردم شیعه نشین نبل

در روز عید فطر مادر 25 ساله شیعه به همراه جنین 6 ماهه اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دوشهرشیعه نشین نبل و الزهراء واقع در شمال شهر حلب که از دوسال پیش در محاصره کامل تروریستهای تکفیری از گروههای مختلف قرار دارند بطور روزانه هدف موشکباران و اصابت خمپاره و شهادت شهروندان بیگناه شامل زنان و کودکان و افراد سالخورده هستند.
 
تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه


تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه

تحولات میدانی جبهه حماه - خیز بلند ارتش سوریه برای تصرف کامل شهرمورک

ارتش سوریه پیشروی از سمت شهر محرده (واقع در جنوب غربی شهر مورک ) و سپس نقاط تل ملح وجمله و حیالین را آغاز کرده است و با تسلط و پیشروی از این جهت ، قصد وارد کردن فشار از سمت غرب به "کفرزیتا" را نموده است و نیروهای مستقر در غرب مورک نیز میتوانند از شرق کفرزیتا ؛ مواضع  تروریست‌ها را زیر فشار مضاعفی قرار بدهند.

این حرکت ارتش موجب آن شده که تروریستهای تکفیری نیروهای رزمی خود را در منطقه به منظور دفاع از نقاط مختلف پراکنده کنند که نفس این موضوع موجب تضعیف بیشتر توان نظامی تروریست‌های تکفیری و شکست قطعی آنها در مقابل نیروهای منظم و قوی ارتش سوریه خواهد شد.

در حال حاضر بدلیل حضور گسترده تروریست‌ها در منطقه کفرزیتا وغرب مورک؛ آزادی و تسخیر مورک سخت و دشواربنظر می آید ولی به عقیده کارشناسان نظامی تصرف منطقه کفرزیتا میتواند بابی برای تصرف کامل مورک باشد.

اهمیت استراتژیک شهر مورک به علت موقعیت آن است که درشمال شهر حماه واقع شده است، زیرا شهر حماه در جاده بین المللی واقع میان دمشق و حلب واقع شده است و گذرگاه اجباری گروه های مسلح میان ریف ادلب و حماه به شمار می رود.

تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه

خارج شدن شهر مورک از دست عناصر مسلح، خسارت های زیادی به آنان وارد می کند و راه را برای نیروهای ارتش سوریه برای پیشروی به سمت ریف ادلب جنوبی و اردوگاه وادی الضیف و الحامدیه که از چند ماه پیش در محاصره گروه های مسلح است، باز می کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    چند روزی بود از سوریه خبری منتشر نکرده بودید؟؟؟؟
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    دهسال بعد: ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی به سوی ملیحه است! به طور قطع سوریه مانند سریلانکا جنگ داخلی دهها ساله خواهد داشت و همانطور که جنگ سریلانکا جز با مرگ با باندارانایکه تمام نشد جنگ سوریه هم جز با مرگ اسد و حمایت آمریکا از جانشینان وی تمام نخواهد شد.
  • حسین ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خدایی دمتون گرم عجب گزارش کامل و عالی بود .منتظر خبر رسانی این چنینی هستیم به امید پیروزی حق بر مزدوران جانی داعش و النصره و ارتش ازاد
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    هي تروريست ها رو فراري ميدن اونا هم ميرن با تجهيزات و نفرات بيشتر بر ميگردند بايد جوري حمله کرد که تعدا اندکي شان زنده بمانند نه اينکه بر عکس و الان شمال و غرب عراق گرفتند تو دست راحت ميرن عراق و بر ميگردند
  • حسین ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بارک الله مشرق بالاخره یه مطلبی از تحولات میدانی سوریه گذاشتید. بابا جبهه مقاومت هم باید از فضای سایبر استفاده کند .اطلاع رسانی کند.حقایق رو به مردم نشون بده همون طور که گفتید تکفیری ها در جبهه زمینی کار خاصی نمی کنند ولی در جبهه مجازی تقریبا کل سوریه به استثنا چند بخش کوچک رو به تصرف در آوردند .لطفا این جبهه رو هم ازدست آنها خارج کنید.این کارتان همراه با عکس هوایی کار بسیار خوبی است.ممنون لطفا ادامه دهید.یاعلی
  • حميد ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا اینقدر ارتش سوریه در برابر این وحشیها ضعیف عمل میکنه؟ خب می بینه لشگر 17 نیروی کمکی میخواد چرا کمک نمی کنه؟ واقعا در سوریه چه خبره؟!!!
  • ابوالفضل ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    تنها راه پیروزی اسد تو این جنگ اینه که مناطق حلب و رقه و دیرالزور رو به طور کامل تخلیه کنه بعد این کار توسط کادر مهندسی ارتش شروع به ساخت استحکامات قوی تو این مناطق مرزی این سه استان بکنه و بره سراغ پاکسازی مرکز و جنوب سوریه. بعد اون برگرده سراغ این سه شهر. اسد هیچ شانسی تو باز پس گیری این سه شهر نداره الا اینکه اول اونا رو رها کنه بعد تجدید قوا بیاد سراغشون
  • ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    زنده باد بشار اسد و زنده باد سید حسن نصرالله دو یار امام خامنه ای
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بعد مدتها یک گزارش درست و حسابی و شفاف دیدیم. ممنون. بر مزدوران داعش و حامیانش لعنت.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    ای بابا اینطو که تا چندین سال دیگه سوریه دگیر جنگ داخلیه.
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خداوند ،آل سعود وآل صباح خادمین شیاطین بزرگ را عاجلا مضمحل و نابود فرماید بحق محمد و آله الاطهار
  • باران ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق ، چرا قواعد ادبی را رعایت نمی کنی ؟ " عملیاتی رو " !!!؟؟؟ یا " عملیاتی را " و " حد فاصل فلیطه و عرسال رو "
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    زهی خیال باطل. تصرف سوریه به معنای شکست ایران و تضعیف ایران در منطقه خواهد بود. سوریه برای ایران یک بازو و یک پل ارتباطی بسیار خوب است،‌قطعا با شکست سوریه، حزب الله لبنان و اصل مقاومت بشدت تضعیف می شوند و در نتیجه اهرم ها ایران بمنظور فشار بر اسرائیل غاصب و وحشی،‌از بین رفته و اسرائیل از فرصت استفاده کرده و قطعا مسلمانان در این فرصت اسرائیلی ها شکست خواهد خورد
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    تروریست ها در شهرها و در بین مردم سنی نشین نفوذ کرده اند و ارتش نمیتونه بیگدار به آب بزنه
  • به همین نزدیکی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    اسد پیروز شد...
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بپا نچايي يا ي وقت ندزدنت بااين نظر کارشناسيت ... امثال تو بعد از تجاوز صدام پيش بيني مي کردند جنگ با شکست انقلاب اسلامي و برگشت نظام قبلي يا نظام دلخواه آمريکا به پايان مي رسد يا در موقع تجاوز صهيونيستها به لبنان براين باور بودند کار حزب الله تمام است و درد زايمان خاورميانه جديد بالاخره نتيجه بخش است بله برادر... اندکي صبر سحر نزديک است
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بادشاه عربستان از تروریست دولتی نام برده بود من مطمئنم منظورش ایران بود بش بگید حروم زاده اگر مردی رو در رو و بدون کنایه صحبت کن کثافت حرمزاده یه روز مث سگ میکشمت .سباه و ارتش تا میتونید در صنایع دفاع سرمایه گذاری کنید که همه این کشتو کشتار نقشه برای ایران است.
  • مازندرانی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    جنگهای داخلی لبنان مثال نقض حرفته
  • مازندرانی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    مگه علویها چند درصد سوریه هستن 15 درصد؟؟؟
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    یاشاسن
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    جناب .... ( هیچ واژه ای برات پیدا نکردنم) همه جهان می دونن جنگ سوریه جنگ داخلی نیست و هر عاقلی هم میدونه جنگ بشار اسد جنگ با امریکا و صهیونیست و عربستان و امثال شماست
  • اسفندیار ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    اسد باید از چند سال قبل از شروع بحران حداقل به ظاهر کناره گیری میکرد و مانند سیستم پوتین مدودف دوباره به قدرت برمیگشت.
  • ناشناس ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق داداش طوری از نیروهای کرد حرف میزنی انگار با چک و لقد فرستادنشون جنگ!کرد یعنی غیرت بی کمک ارتشم دفاع میکنه!ب امید پیروزی بشار اسد
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    قشنگ معلومه اسد خراب كرده شما نمي خوان با اين جمله بندي هاي مسخره جمعش كنيد . دلیل وسعت پادگان و دلاوری و مقاومت شدید مدافعان آن، تروریستهای تکفیری داعش حدود 6 هزار نفر
  • حق گو ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    جنگ سوريه حز با مرگ و نابودي مزدوران آمريكا كه از همه جاي جهان در سوريه و ..... حضور دارند نمام نخواهدشد. الحمدلله رب العالمين !
  • امیر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    کاملا درسته
  • جمالی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    این دو شهر شیعه نشین چند سال است که درمحاصره اند وچه تلفاتی داده اند چرا فکری برای انها نمی شود
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بنا به اقرار خودت معلوم شد جنگ را چه کسی راه انداخته پس انصاف داشته باش و موضعی اتخاذ کن تا فردای قیامت خودت را ملامت نکنی
  • reza ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    واقعا ممنون . شما مصداق يك كارشناس سياسي نظامي نخبه هستيد
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    برادر گیم نیست که جنگ واقعیه او نهم داخل شهرهای خودش. بر سر ملت هم نمیتونه راحت بمب بریزه وگرنه میشه مثل اسرائیل
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    واسه رسانه های ما خیلی سخته دوتا خبر وهم زمان بگن
  • رضا ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    دوست عزیز در سریلانکا ایران نبود اما اینجا ایران هست. مگه ما خودمون هشت سال نجنگیدیم اخرشم پیروز شدیم اینجا هم مثل جنگ هشت ساله خودمون و امریکایی ها هم مثل ویتنام قطعا شکست می خورن ان شاالله
  • معین ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    اقا مگه نمیگید که داعش ده هزار نفر نیرو بیشتر نداره؟ " تروریستهای تکفیری داعش حدود 6 هزار نفر را برای تصرفش بسیج کردند" "حزب الله با کمک ارتش لبنان و پشتیبانی هوایی ارتش سوریه حلقه محاصره 2500 تروریست تکفیری خطرناک لانه کرده، در حوالی عرسال را به شدت تنگ کرده اند" اخه چجور نصفشون بلند کردن رفتن پادگان بگیرن؟ یعنی کل عراق و سوریه رو ول کردن برن اونجا رو بگیرن؟ این حیوانات سی چهل هزار تایی هستن
  • مهرداد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق یک آمار بگیر ببینم شهر الشداده تو جنوب حسکه هنوز تو تصرف داعشه یا ارتش گرفته. شنیدم ارتش تصرفش کرده. همچنین شهر معره النعمان تو ادلب و شهر الدمیر تو جنوب سوریه. خیلی ممنون میشم پیگیری کنی
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا این کامنت گزاران طرفداران مشرق نیوز که دائما از بشار اسد و حزب الله دفاع میکند برای کمک به دوستانشان در عراق و سوریه به جهاد نمیروند .
  • كاوه ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    رفيقمون معلومه از اون سلطنت طلباي زيرخاكيه .مثالش براي جنگ داخلي مي رسه به سريلانكاي دهه 70 ميلادي...نه عمو جون اتفاقاي ديگه اي هم توي دنيا افتاده ..مثلا شوروي وجود نداره حمايت آمريكا ديگه مثل سابق سرنوشت ساز نيست يوگسلاوي تجزيه شده و كلي اتفاقاي ديگه كه احتمالا شما خبر ندارين...اطلاعاتتو به جز نوريزاده و چالنگي از منابع ديگه يه خورده تازه كن...وقت بيشتري هم براي نوه هات بذار...وقتي نمونده ها!
  • سلمان ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    داعش مدام یارگیری از اتباع سوری و خارجی میکنه در ضمن گروه های زیادی در چند وقت اخیر به خصوص بعد فتح موصل با داعش بیعت کردن
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    حالا خودمونی نوشته شما درست بخونید..
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    سوریه خواهد ماند - اسد خواهد ماند . داعش به زباله دان خواهد رفت و خون کودکان سوریه و عراق دامن ننگینشان را خواهد گرفت.
  • اسمال ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    اولا تورو سنهنه ثانیا تو چه میدونی په خبره . همینطور ی هر کسی نمیتونه بره اونور ثالثا په نه په میخوای بیان از برای صهیوتیست و به نفعشون کامنت بزارن که تو خوشت به حالت بشه
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    تروريست هاي سوريه و عراق در مرداب خونخواري خود در حال خفه شدن هستند اسد ماندني شد ان شاءالله چون از حق حمايت مي كند مرگ بر حيوانات مزدور موساد؛ داعش القاعده النصره و ...
  • وطن پرست ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    به همین خیال باش بی غیرت- تا ایران و حزب الله هستند، اسد هم هست و اسرائیل و تکفیری نابودند
  • ناصر ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر اسد مستقیما با اسراییل میجنگید اینقدر سوریه ویران نمیشد که در اثر جنگ داخلی ویران شد حداقل به اسراییل هم ویرانیهای زیادی تحمیل میشد و البته اعتبار سوریه و خط مقاومت چند برابر میشد هرکی قبول داره لایک بزنه
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    اسذ کاري به اسراييل نداره اگر هم تا حالا مانده به همين خاطره
  • سیدجواد ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    انشااله اسد پیروز میشه وشیرینی این پیروزی رو در دمشق جشن خواهیم گرفت
  • یک شهروند ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    خطر بزگ اینه که داعش ، طالبان تنها یک گروه تروریستی ، آدم کش نیستن بلکه آدمهایی هستن که یک ایدیولوژی افراطی و خطر ناک فکری دارن که شدیدا بهش معتقد هستن و هر کس فکر اونها رو نداشته باشه از نظرشون ملحد و کافره واین طرز تفکره که خطر ناکه این نشون میده تعصبات فکری وتند رویهای عقیدتی به راحتی می تونه آدمهارا به قعرجهالت سوق بده که دیگه جز افکار خودشون به هیچ چیز دیگه ای فکر نمی کنند تنها راه نجات بشر اصلاح طرز تفکر وگرنه همیشه باید شاهد جنگ و خونریزی باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس