کد خبر 332021
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

سیگنال‌ها در هنگام تماشای فیلم در سینما به طور نامرئی بین تماشاگران سازمان می‌یابد و مشترک است اما تنها واکنش عاطفی آنها متفاوت است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در طول نمایش یک فیلم در سینما، مناطق مختلف مغز مخاطبان به طور همزمان با هم بسیج می‌شوند و در واقع با هم هماهنگ می‌شود؛ البته به این معنا نیست که مخاطبان همه چیز را به همان شیوه حس می‌کنند اما در همان زمان که تماشاچیان در حال تماشای فیلم هستند و حرف می‌زنند، محرک‌های مغز آنها مشابه رفتار می‌کند.

محققان دانشگاه آلتو در فنلاند که این پدیده را در بازی‌های ویدئویی مشاهده کرده بودند این بار همان نتایج را با بزرگسالان در تماشای فیلم داخل سینما به دست آورده‌اند.

فعالیت مغز تماشا کنندگان فیلم توسط فعالیت الکتریکی سلول‌های عصبی اسکن می‌شود در نتیجه مغز تغییرات را تجزیه و تحلیل می‌کند و سریع‌ترین تغییرات را تشخیص می‌دهد. ‌

به نظر می‌رسد سیگنال‌ها به طور نامرئی بین تماشاگران سازمان می‌یابد و مشترک است اما تنها واکنش عاطفی آنها متفاوت است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس