کد خبر 331503
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

از فردا (9 مرداد) فصل چهاردهم لیگ برتر آغاز می‌شود. به همین بهانه با ۱۰ گلزن اول تاریخ این لیگ آشنا شوید.

به گزارش مشرق،  در 13 فصل سپری شده از لیگ برتر ، 833 نفر نام خود را در بین گلزنان ثبت کرده اند که از این میان فقط 21 نفر بیش از 50 گل به ثمر رسانده اند.

برپایه این گزارش،‌در آستانه آغاز فصل چهاردهم لیگ برتر، آشنایی با 10 گلزن برتر تاریخ این لیگ خالی از لطف نیست.

1) رضا عنایتی (128 گل): مهاجم 38 ساله مشهدی که برای آخرین سال فوتبالش به شهر خود برگشته است، 55 گل برای استقلال، 31 گل برای صبای قم، 28 گل برای ابومسلم، 10 گل برای مس کرمان و 4 گل نیز برای سپاهان زده است. عنایتی از اولین فصل لیگ برتر در این مسابقات حاضر بوده است و البته 3 فصل را نیز به دلیل حضور در امارات غایب بوده است.

2) آرش برهانی (111 گل): به جز فصل 80 و یک نیم فصل حضور در امارات، در سایر ادوار لیگ برتر حضور داشته و 76 گل برای استقلال و 35 گل برای پاس تهران زده است. او فصل گذشته کمترین گل را در دوران حضورش در لیگ برتر زد، اما امسال در بازی های پیش فصل آماده نشان داده است، اما همچنان بعید است در این فصل بتواند رکورد عنایتی را بشکند.

3) مهدی رجب زاده (94 گل): او نیز از قدیمی های لیگ برتر است که به جز یک و نیم فصل، در همه ادوار حاضر بوده و امیدوار است سومین صد گله لیگ برتر لقب بگیرد. رجب زاده اکنون 36 ساله است و شاید در آخرین فرصت برای سه رقمی کردن گل هایش. او 71 گل برای ذوب آهن، 13 گل برای سپاسی و 10 گل برای مس زده است.

4)فریدون فضلی (85 گل):
تا قبل از بازگشت عنایتی، برترین گلزن لیگ برتر بود اما اکنون خداحافظی کرده است و فرصتی برای افزایش آمار گل ندارد. فضلی 31 گل برای صبا، 30 گل برای استقلال اهواز، 22 گل برای ابومسلم، و 2 گل برای تراکتورسازی زده است.

5)کریم انصاری فرد (77 گل): جوان ترین گلزن در لیست برترین گلزنان لیگ برتر 55 گل برای سایپا، 14 گل برای تراکتورسازی و 8 گل برای پرسپولیس زده است و در صورت تداوم حضور در این مسابقات می تواند در دو یا سه فصل آینده رکورد عنایتی را هم بشکند.

6)عماد رضا (70 گل): مهاجم عراقی سابق تیم های سپاهان، فولاد و شاهین بوشهر برترین گلزن خارجی لیگ برتر است که 59 گلش را برای سپاهان زده و برترین گلزن تاریخ این تیم محسوب می شود.

7) سیاوش اکبرپور (68 گل): او هم از قدیمی های لیگ برتر است که 42 گل برای استقلال، 12 گل برای سپاسی، 9 گل برای استیل آذین و 5 گل برای تراکتورسازی زده است.

8)جلال رافخایی (67 گل): برترین گلزن ملوان در تاریخ لیگ برتر و آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر است که 63 گلش را با پیراهن ملوان و 4 گل نیز برای ذوب آهن زده است.

9)محسن بیاتی نیا (61 گل): مهاجم کهنه کار لیگ برتر که برای تیم های پیکان، صبا، پاس، مس و ذوب آهن گلزنی کرده است، بعید است شانسی برای افزایش گل هایش داشته باشد.

10)ابراهیم توره و محمد غلامی (60 گل): دو مهاجم سابق سپاهان با 60 گل دهمین گلزنان برتر تاریخ لیگ برتر هستند. توره برای سپاهان، پیکان و پرسپولیس گل زده است و غلامی نیز برای ملوان، پاس، استیل آذین، داماش و سپاهان. غلامی در این فصل برای راه آهن بازی می کند.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    خوشم میاد پرسپولیسی ها ته جدولم نیستن
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    پس بر و بچ لنگ كجان؟ هر جدولي رو ميبينيم هيچ خبري از لنگ نيست از رنك تيم هاي جهان گرفته تا گلزنان برتر.
  • محمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    حتما کریم انصاریفرد استقلالیه.همیشه هم گفته من به هوادار های پرسپولیس مدیونم.برید جمع کنید بابا. قلعه نویی پارسال گفته بود حتما 3 تا جام میگیریم آسیا هم نیومد استقلال. امسال که میگه قول یک جام رو به هوادارا میدیم که استقلال میره دسته یک.
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    شما استق لالي ها به جدول برترين گلزن جهان نگاه كنيد ....
  • شهاب ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    ابراهیم توره تو پرسپولیس نبود؟؟؟
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    انصاريفر كلا چند تا گل تو پرسپوليس زده؟ كلا چند فصل تو پرسپوليس بوده؟ تو بقيه تيمها چند فصل؟ رويانيان هم قرار بود تيم شما رو ببره جام باشگاه هاي جهان!!!! يعني قهرمان آسيا كنه.سهميه آسيا هم نتونست بگيره.خخخخخخخخ حداقلش اينه كه ما كثيف فوتبال بازي نميكنيم با كارت به كارت و قلدر بازي و لابي گري.
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    منظوزت جدول گلزنان به لائوس و گوام و بوتان و مالديوه؟ چند تا گل تو جام جهاني زده اين آقا قلدرتون؟ قوي ترين تيمي كه بهش گل زده كدوم تيم بوده؟ مسئول تداركات تيم ملي رو هم با لابي گري و پارتي بازي 40 سال تو تركيب ثابت تيم ملي قرار بدن و به تمام مربيان تحميلش كنن 500 تا گل ملي ميزنه.اينو همه قبول دارن كه آقا قلدره به مربيان تحميل ميشد از بازيكنان گرفته تا مسئولين.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس