یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تنها چیزی که فانی نیست اسلام است و اسرائیل و داعش که قدرت پوشالی دارند روزی از بین می‌روند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن در جمع طلاب غیرایرانی به موضوع شفاعت و توبه اشاره کرد و گفت: توبه همه گناهان انسان را حتی کسی که مدتی مشرک بوده پاک می‌کند اما شفاعت تنها برای کسانی است که مشرک نیستند ولی مرتکب گناه شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی افراد این شبهه را مطرح کرده‌اند که توبه باعث می‌شود انسان‌ها در گناه جسور‌تر شوند، افزود: ما این عقیده را قبول نداریم زیرا مطمئنا بسیاری از انسان‌ها گناه می‌کنند و اگر قرار باشد بخشیده نشوند در این صورت بعد از ارتکاب چند گناه دچار عقده و دیوانگی می‌شوند و وقتی ببینند آب از سر آنان گذشته است مرتکب هر جنایتی می‌شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند راه توبه را برای بخشش گناهان باز کرده است، تصریح کرد: انسانی که ببیند راه توبه بسته است می‌‌گوید من که جهنمی هستم پس بگذار هر کاری می‌توانم بکنم و هر گناهی را انجام می‌دهد.

توبه سبب ایجاد امید می‌شود

وی با تشبیه توبه به بهبود وضعیت زندانیان در صورت داشتن رفتار شایسته در زندان گفت: در زندان‌ها افرادی که رفتار شایسته‌ای داشته باشند وضعیت بهتری می‌یابند و گاهی عفو می‌شوند و توبه نیز چنین وضعیتی دارد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه توبه سبب ایجاد امید می‌شود، اظهار داشت: البته توبه شرایطی دارد که از جمله آن پشیمانی از گناه، عزم بر ترک گناه و پرداخت حقوق مردم و خدا است و چنین توبه‌ای بازدارنده است.

وی با بیان اینکه روز قیامت ناگهان اتفاق می‌افتد و انسان فرصتی برای جبران گناه نخواهد داشت، اضافه کرد: قرآن می‌فرماید هدایت من به وسیله انبیا و اولیا به همه افراد رسیده است بنابراین سخن برخی گناهکاران مبنی بر اینکه ما اگر هدایت خدا را یافته بودیم گمراه نمی‌شدیم مورد اعتنا واقع نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه قدرت واقعی از خداست تأکید کرد: بقیه قدرت‌ها فانی و نابودشدنی هستند و کسانی مثل اسرائیل و داعش که آدم کشی و جنایت می‌کنند بدانند همیشه دارای قدرت نخواهند بود و روزی باید جوابگوی خدا باشند.

آیت الله سبحانی تأکید کرد: این جهنمی‌ها روز قیامت خواهند گفت ‌ای کاش راه فراری از جهنم داشتیم اما به آنان گفته می‌شود که شما سخن خدا را نادیده گرفتید و سهل انگاری کردید.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس