کد خبر 330860
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

اینکه سرانجام آشغال ها و گرد و خاک‌های خانه چه می‌شود و البته اینکه به چه نحوی این گرد و خاک ها جمع آوری شود همگی بسته به این دارد که هنگام خرید چه نوع جارو برقی را انتخاب کنیم.

 به گزارش مشرق، براساس گفته یکی از فروشندگان لوازم خانگی منطقه امین حضور تهران، یک جارو برقی خوب لزوما مارک معروفی ندارد.

با فرض صحیح بودن گفته فوق، سوالی که ممکن است برای هر خریداری مطرح شود این است که یک جارو برقی خوب چه ویژگی هایی دارد.

هنگام خرید جاروبرقی باید به چه توجه کنیم؟

برای خرید یک جارو برقی خوب با قیمت مناسب اولین و مهم ترین ویژگی که باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جارو برقی و یا همان میزان مکندگی جارو است. کمترین قدرت موتور 1600وات و بیشترین قدرت موتور 2500 وات برای مصرف خانگی است.

ویژگی دیگری که هنگام خرید بد نیست به آن توجه کنیم میزان مصرف انرژی آن است.جارو برقی به عنوان وسیله ای که ممکن است بارها در طول هفته و ساعت ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد هر چه میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد.

خوشبختانه یا متاسفانه خانم ها بیشترین تماس را با جارو برقی منزل دارند، از این رو وزن و اندازه جارو برقی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای خرید یک جارو برقی محسوب می شود تا بتوان آن را به راحتی حمل کرد و حرکت داد. اما اینکه جارو برقی به صورت عمودی و ایستاده باشد و یا روی زمین کشیده شود بسته به نوع سلیقه افراد دارد.

با وجود سرو صداهایی که در طول روز سوهان اعصاب شنوایی هستد انتظار می رود هنگامی که در خانه هستیم آرامش و سکوت نسبی را تجربه کنیم بنابراین یک جارو برقی پر سرو صدا می تواند حداقل آرامش روزانه‌مان در خانه را بر هم زند. با این حساب هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا جارو را برای شما امتحان کند تا میزان صدا را بسته به تشخیص خودتان تجربه و انتخاب کنید و در این زمینه صرفا به گفته فروشنده مبنی بر بی صدا بودن دستگاه اعتماد نکنید.

جارو برقی های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ جارو برقی‌هایی با کیسه دائم و جارو برقی هایی با کیسه های موقت که هریک معایب و مزایای خاص خود را دارند. کیسه های دائم جارو برقی را هرچند مدت باید تخلیه کرد و شست و شو داد که این امر ممکن است برای برخی خوشایند نباشد در عوض مدت زمان بیشتری می توان از این کیسه های دائم استفاده کرد در مقابل کیسه های موقت را پس از چند بار استفاده باید عوض کرد که البته خرید مجدد کیسه در طول زمان هزینه بر خواهد بود.

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید هنگام جارو کردن مدام سیم برق را جا به جا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک تر شود هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جارو برقی به طور استاندارد حدود 2تا 3 متر است که با جست وجوی بیشتر در بازار ممکن است جارو برقی با طول سیم 4 متر نیز پیداکنید.

از آن جایی که کاربری جارو برقی ها محدود به سطح فرش، موکت و سرامیک نمی شود، داشتن لوازم جانبی و برس های مختلف برای تمیزی شیارها وبخش های دور از دسترس مبلمان نیز از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

چه کنیم تا جارو برقی مان عمر بیشتری کند؟

از آن جایی که ممکن است بیش از یک مرتبه در طول هفته از جارو برقی استفاده کنید بهتر است در هر نوبت بیش از 30 دقیقه به صورت ممتد از جارو استفاده نکنید زیرا موجب می‌شود تا فشار مضاعفی به موتور جارو برقی وارد شود.

برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور جارو برقی بر اثر نوسانات جریان برق، بهتراست در ساعات اوج مصرف یعنی حدود 8 تا 11 شب از جارو برقی استفاده نکنید. نکته مهم دیگر این‌که بهترین روش برای افزایش طول عمر جارو برقی این است که کیسه و فیلترآن را به طور منظم تمیز کنید.

تازه های بازار جارو برقی

بازار جارو برقی هم مانند همه بازار های دیگر با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغیراتی شده که شاید در روزگار گذشته این تغیرات جزو رویاها محسوب می‌شده است. تغیراتی که موجب رفاه بیش از پیش انسان امروزی می شود.

در حال حاضر جارو برقی هایی تولید و در سطح بازار عرضه شده اند که قابلیت برنامه ریزی وفعالیت خودکار دارند؛ این جارو برقی‌ها که در سه سطح مختلف تولید شده اند هنوز به میزان انبوه در بازار ایران وجود ندارند.

سطح اول این نوع جارو برقی های هوشمند متعلق به جارو برقی هایی است که با توجه به برنامه‌ای که کاربر وارد آن می کند، قادر است تا محیط محدودی را تمیز کند.

سطح دوم این جارو برقی‌ها مربوط به جارو برقی هایی است که به کمک دوربینی که بر روی آن نصب شده قادر است تا کاربر خود را تشخیص داده و در صورت حرکت فرد، وی را دنبال کند. به کمک این قابلیت دیگر لازم نیست برای تمیزی جاهای مختلفی از خانه و یا محل مورد نظر خود جارو برقی را به دنبال خود کشیده و پس مدتی موجب خرابی لوله خرطومی جارو برقی شوید.

سطح سوم جارو برقی های هوشمند که پیشرفته ترین نوع محسوب می شوند مربوط به جارو برقی هایی میشود که به صورت تمام و کمال خودکار عمل می کنند، به گونه ای که توسط دوربین نصب شده بر روی دستگاه فضای مورد نظر کاربر را اسکن کرده و طبق برنامه ریزی انجام شده بسته به انتخاب خود فرد آشغال، خاک و یا حتی رطوبت و مایعات سطح زمین را تمیز خواهد کرد.

ویژگی منحصر به فردی که این نوع جاروبرقی دارد این است که در صورتی که شارژ دستگاه به پایان برسد خود دستگاه به صورت خودکار به محل شارژ خود رفته و پس از تکمیل عملیات شارژ به محلی که شارژ آن به اتمام رسیده رفته و کار خود را ادامه می دهد.

نوع دیگری از جارو برقی ها وجوددارند که علاوه بر مکندگی قادر به دمندگی نیزهستند که ازاین ویژگی دستگاه می‌توان برای باد کردن بادکنک و بسیاری از امور دیگر استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که این قبیل جارو برقی ها هنوز به تولید انبوه نرسیده اند و بسیاری از بخش های این دستگاه در حال تکمیل است.

قیمت مارک‌های رایج جاروبرقی در بازار به شرح زیر است:
راهنمای خرید جاروبرقی+جدول قیمت‌راهنمای خرید جاروبرقی+جدول قیمت‌
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس