سفیر جمهوری اسلامی در بوسنی بر لزوم وحدت جهان اسلام به عنوان تنها راه مقابله با تجاوزات صهیونیست ها تصریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو؛ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز وحدت مسلمانان و روز حمایت از مردم فلسطین گرامی داشته می شود، سید حسین رجبی سفیر ایران در سارایوو با روزنامه اسلوبوجنیه، پرتیراژترین روزنامه بوسنی گفتگو کرد.

سفیر ایران در این گفتگو به تبیین سیاست های جمهوری اسلامی ایران در موردمساله فلسطین و موضوعات مهم منطقه ای پرداخت.

سیدحسین رجبی با تاکید براینکه اگر جامعه بین الملل در همان ابتدا جلو رژیم صهیونیستی را می گرفت، امروز شاهد این جنایات نبودیم گفت که اگر در گذشته هم به موقع جلو تجاوزات در بوسنی گرفته می شد، فاجعه سربرنیتسا رخ نمی داد.

وی ادامه داد که صهیونیست ها بارها مرتکب جنایات مشابهی در فلسطین اشغالی از جمله قتل عام آوارگان در اردوگاه صبرا و شتیلا، بمباران غزه ، تخریب منازل فلسطینی و شهرکسازی شده اند و همه اینها تنها به عنوان بخشی از تجاوزاتی است که در طول سال ها علیه مناطق فلسطینی صورت می گیرد متاسفانه با سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر و حمایت جریان های افراطی در تمام این مدت همراه بوده است.
سفیر ایران در بوسنی ضمن تروریست قلمداد کردن رژیم اسرائیل به احتمال حضور سازمان های صهیونیستی در پشت پرده فعالیت های تروریستی در عراق اشاره کرد.

سید حسین رجبی از بی تفاوتی دولت های عربی نسبت به جنایات غزه گلایه کرد و گفت: متاسفانه، دوستانمان در کشورهای همسایه به مساله فلسطین اهتمام لازم را ندارند و این در حالی است که اگر جهان اسلام در صف واحدی قرار بگیرد، قدرت عمل ازصهیونیست ها گرفته می شود.

وی در پایان بر لزوم وحدت جهان اسلام به عنوان تنها راه مقابله با تجاوزات صهیونیست ها تصریح کرد و توضیح دادکه رهبر انقلاب اسلامی ایران در تعیین آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقشی کلیدی در توجه به مساله فلسطین داشته که تنها یکی از نتایج آن اعلام حمایت مسلمانان سراسر جهان در این روز از مردم فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست ها است.

مردم بوسنی همگام با سایر کشورهای اسلامی در روز جمعه آخر ماه رمضان در شهرهای سارایوو ، توزلا، زنیتسا و موستار تظاهرات روز قدس را برگزار کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس