کد خبر 330568
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

مطبوعات رژیم صهیونیستی از مسئولان این رژیم خواستند، ضمن پایان دادن فوری به عملیات نظامی علیه نوار غزه، به دنبال راه خروج از مخمصه «غزه» باشند.

به گزارش مشرق، «ران بن یشای»، تحلیلگر معروف اسرائیلی از کمیته امنیتی «اسرائیل» خواست فورا تصمیم پایان دادن به عملیات نظامی علیه نوار غزه را اتخاذ کند.

بن یشای در مقاله‌ای که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» آن را چاپ و منتشر کرد، نوشت: پس از برافروخته شدن آتش اعتراض‌های فلسطینی در کرانه باختری باید هرچه سریع‌تر به جنگ در غزه پایان داد و به دنبال راه خروجی از آن بود.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در مطلبی نوشت: با وجود رفت‌ و آمدهای سیاسی بسیاری که به تل‌آویو صورت می‌گیرد، با این حال هنوز امید چندانی به آتش‌بس و دستیابی به راه حل سیاسی برای خروج از بحران غزه وجود ندارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با رهبران صهیونیستی طرح آتش‌بسی را ارائه داده بود که خواستار برقراری آتش‌بس چندین روزه در نوار غزه شده بود.

بنابر جدیدترین گزارش‌های رسیده، سخنگوی گروه «حماس» بامداد شنبه اعلام کرد که این گروه با طرح پیشنهادی «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس از صبح روز شنبه موافق است.

بر اساس این طرح، قرار شد طرفین با هدف انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه از ساعت 7 صبح (به وقت گرینویچ) تبادل آتش‌ را متوقف کنند. پیشتر هم در چند مرحله آتش‌بس‌های موقت 3 تا 5 ساعته بین طرفین اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    این بازی از ما اصرار از تو انکار دیگه قدیمی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس