کد خبر 330486
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

یک استاد علوم سیاسی با اشاره به وضعیت کنونی اصلاحات و واژه نواصلاح طلبی گفت: حرکت و تغییر لازمه اصلاح‌طلبی است و اصلاح طلبان کشور ما هم باید خود را با شرایط به روز کشور و جهان همسو و همراه سازند.

به گزارش مشرق، احمد نقیب‌زاده استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان به تحلیل خود از نواصلاح‌طلبی پرداخته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولا اصلاح‌طلبی به چه معناست؟،‌گفت: وقتی ما در روزگار کنونی سخن از اصلاحات و رفورم به میان می‌آوریم در واقع می‌خواهیم بگوییم بدون توسل به انقلاب که هزینه بالایی دارد خواهان بهبود امور و پیشرفت از طریق وضع قوانین مترقی و اصلاح انحرافات و غیره هستیم.

این کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد: خب برای هر یک از این مصادیق ممکن است تفسیرهای متعددی وجود داشته باشد. مثلا قوانین مترقی در نظر شما چیزی باشد و در نظر من چیز دیگری. یا شدت و حدت اصلاحات در نظر شما با تندی و صلابت همراه باشد و در نظر من با ملایمت.

نقیب‌زاده با بیان اینکه از نظر من روحانی اصلاح‌طلب است، بیان داشت: اصلاح‌طلبی ارث پدر کسی نیست که مستلزم کسب اجازه فلان شخص یا فلان کس باشد. هر کس خواهان بهبود اوضاع است و نمی‌خواهد به یک نقطه بچسبد که در آن حالت مرتجع شناخته می‌شود، اصلاح‌طلب است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا اصلاحات از بدو تولد سیاسی خود دچار دگردیسی در شعار و رویکرد شده است و آیا نیاز است که این دگردیسی رخ دهد؟، اضافه کرد: حرکت و تغییر لازمه اصلاح‌طلبی و رفورم است و اصلاح طلبان کشور ما هم باید خود را با شرایط به روز کشور و جهان همسو و همراه سازند.

نقیب‌زاده درباره اینکه برخی از اصلاح‌طلبان تجربه سال 84 و 88 را به عنوان یک درس در نظر می‌گیرند و آیا این تجربه را مناسب ارزیابی می‌کنید؟، اذعان داشت:‌ بیچاره آقای خاتمی در آخرین نطق خود در دانشگاه گفت من از سه گروه گله دارم که گروه اولی که از آنان گله‌مند بود همراهان خود او بودند. این حضرات خوب عمل نمی‌کردند و خوب گوش نمی‌کردند. این حضرات خوب عمل نمی‌کردند و نه گوش به حرف کارشناسان می‌دادند و بعد هم با تفرقه در میان خود که عده‌ای می‌خواستند از خاتمی عبور کنند و عده‌ای چیز دیگری می‌گفتند جنبش را به شکست کشاندند.

این استاد علوم سیاسی درباره پیروزی احتمال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده، ادامه داد: همسویی با دولت اعتدال و آگاهی‌بخشی از نقشه‌های کسانی که میلیاردها اختلاس کرده‌اند. اساسا آینده از آن اصلاح‌طلبان است زیرا پایگاه اجتماعی آنها رو به گسترش است.

وی اضافه کرد: در این میان عملکرد غلط خود آنها از یک طرف و تلاش کسانی که به ناحق بر بسیاری امتیازات دست انداخته و حالا تلاش مذبوحانه‌ای را برای بقای خود شروع کرده‌اند از سوی دیگر می‌تواند سد راه آنها شود.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: الان زمان آن رسیده است تا دوباره برنامه‌های خود را بازسازی کرده و به اطلاع مردم برسانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    اصلاحات و اصلاح طلبان ایران در نزد اکثر مردم مساوی با فساد هست و قبل از هر چیز این وجهه ی بد را باید درست کرد وگرنه هر چقدر هم زور بزنید فایده نداره و فقط مصداق " خود گویی و خود خندی " میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس