کد خبر 330429
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

گردانهای عزالدین قسام در بیانیه به شرح عملکرد خود و نحوه مقابله با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تهاجمات این رژیم به نوار غزه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،گردانهای عزالدین قسام در اطلاعیه ای تلویزیونی اعلام کرد موشکهایی که برای حمله به مناطق اشغالی استفاده کرده است، ساخت اعضای این گردانها و از ابتکارات آنها بوده است که بارزترین آنها عبارتند از موشک های آر160 که برای هدف قرار دادن حیفا مورد استفاده قرار گرفت و همچنین موشک های جی80 که برای هدف قرار دادن تل آویو و دیمونا استفاده شد و موشکهای اس 55 که با آن بیت یام هدف قرار گرفت.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: مجموع موشکها و راکتهایی که گردانهای عزالدین قسام برای هدف قرار دادن تجمعات دشمن مورد استفاده قرار داده 1700فروند بوده است. حیفا هشت بار هدف حملات موشکی قرار گرفته است که هشتم ژوئیه نخستین حمله به آن بود.
گردانهای عزالدین قسام تل آویو و اطراف آن را 109 بار هدف حملات موشکی خود قرار داده است که از هشتم ژوئیه آغاز شد. قدس 19 بار هدف موشکی قرار گرفته است و دیمونا محل استقرار تسلیحات هسته ای اسرائیل نیز 12 بار و بئر السبع 24 بار هدف موشک های حماس قرار گرفته اند.
فرودگاههای نظامی اسرائیل در بلماخیم ورامون و رباتین بیش از 15 بار هدف قرار گرفته اند. مهمترین حمله عزالدین قسام در روز شنبه 17 ژوئیه بود که بزرگترین چالش برای گنبد آهنین به شمار می رود. در آن روز به ساکنان تل آویو هشدار داده شد که پس از ساعت 9 شب این شهر هدف قرار خواهد گرفت و دروغین بودن گنبد آهنین به دوست و دشمن ثابت شد. سیستم های دشمن از انجام هرگونه اقدامی عاجز ماندند.
این اطلاعیه افزوده است: مجاهدان از نخستین مرحله جنگ سلسله عملیات قهرمانانه ای را انجام دادند که برای دشمن غیرمترقبه بود. این موارد شامل عملیات دریائی قورباغه های انسان نما بود که در تاریخ هشتم ژوئیه علیه پایگاه دریایی زکیم صورت گرفت و مجاهدان تعداد زیادی از نظامیان دشمن را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند و موجب فروپاشی روحیه نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در قلب اراضی اشغالی شد.
دومین عملیات انفجار موضع کرم ابوسالم بود که تاریخ هشتم ژوئیه اجرا شد و تعداد بسیاری از نظامیان صهیونیست طی آن زخمی شدند.
سومین عملیات صید الانزال بود که دوازدهم جولای علیه سواحل السودانیه صورت گرفت و نیروهای یگان ویژه دریائی صهیونیستها هدف قرار گرفتند و به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.
در تاریخ چهاردم جولای گردانهای عزالدین قسام بزرگترین عملیات غیرمترقبه را اجرا کردند و با استفاده از هواپیماهای بدون خلبان از نوع ابابیل 1 در سه حوزه تجسسی و تهاجمی و انتحاری عملیات انجام دادند.
در تاریخ هفدم جولای نخستین عملیات نفوذ به پشت خطوط دشمن اجرا شد که نیروهای ویژه مجاهدین عزالدین قسام بیش از نیم ساعت در عمق محل استقرار دشمن و در پشت خطوط آنها حضور یافتند و پس از اجرای عملیات به سلامت بازگشتند.
در شب هجدم ژوئیه مطابق با بیستم ماه مبارک رمضان پس از شکست عملیات هوائی ،دشمن عملیات زمینی را آغاز کرد و تلاش کرد از چهار منطقه به نوار غزه نفوذ کند. نخستین منطقه شمال نوار غزه در اطراف منطقه بیت حانون و بیت لاهیا بود. دومین منطقه شرق غزه در الشجاعیه و الزیتون بود. سومین منطقه شرق منطقه خانیونس و الغوافیر و عبسان بود. چهارمین منطقه رفح و منطقه المطار بود. اما تلاش های دشمن بی نتیجه بود و نیروهای پیاده و ادوات زرهی آنها فقط توانستند به صورت محدود و با پشتیبانی آتش سنگین توپخانه در این مناطق نفوذ کنند. مجاهدان توانستند خسارات سنگینی به دشمن وارد سازند ودستکم 59 تن از نظامیان صهیونیست را به هلاکت برسانند و بیش از 300 تن از آنها را زخمی کنند.
فرمانده یگان زره پوش و یک فرمانده یگان گولانی و گردانهای مهندسی و دیگر یگانها در میان به هلاکت رسیدگان هستند.
عملیات حمله به پشت خطوط دشمن شامل عملیات نفوذ به پشت خطوط دشمن که عملیات هجوم زمینی نظامی بالعکس عزالدین قسام نام گذاری شد و افراد یگان ویژه عزالدین قسام در آن مشارکت داشتند. این رشته عملیات شامل پنج قسمت بود که شامل دو عملیات در رفح و صوفا و عملیاتی در شرق خانیونس و عملیاتی در موضع نظامی ابومطیبق در شرق میانه و عملیات موضع نظامی 16 در شرق بیت حانون بود.
در رشته عملیات دوم تانکهای دشمن منهدم شدند. در این عملیات دستکم 47 تانک و نفر بر به صورت مستقیم با موشک، بمب و عملیات استشهادی هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.
در کمین نیروهای ویژه 26 عملیات علیه نیروهای ویژه دشمن اجرا شد. آنها سعی داشتند در منازل شهروندان فلسطینی استقرار یابند که که مجاهدان این اماکن را به شکارگاه آنها تبدیل کردند.در عملیات تک تیراندازان نیز 13 نظامی دشمن هدف قرار گرفتند که تعدادی به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند. در عملیات اسارت نیز تاکنون مجاهدان یک نظامی را به اسارت گرفته اند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوذر ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    سپاس از مشرق . این گزارش نسبتا جامع بود ...
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    شکرخدا مشرق جون چشممون رو روشن کردی ممنون
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    دیشب در شبکه المیادین خبری را شنیدم که بیمارستان بئرالسبع 360 نظامی صهیونیست را در خود جای داده و در حال مداوای آن ها است. اگر این خبر درست باشد، این بیمارستان یکی از بیمارستان های نظامی صهیونیست ها بوده و در مورد بقیه بیمارستان ها هم اگر همین امار درست باشد، تلفات اسرائیلی ها بسیار بالا است.
  • مسعود ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    قسام همىشه پىروز باشى
  • مسعود ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    قسام همىشه پىروز باشى
  • مسعود ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    قسام همىشه پىروز باشى

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس